arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۷۹۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۰
ممكن است در آينده اسلام خوزستاني و اسلام كرماني مطرح شود!

باهنر: وزیر اطلاعات چون احساس می کرد که اختیارات لازم را ندارد، استعفا داد/ باید تلاش کرد به نقطه طرح عدم کفایت رئیس جمهور نرسیم

باهنر گفت: آقاي رييس‌جمهور اين استعفا را پذيرفت، ولي مقام معظم رهبري اين را به مصلحت ندانستند و خواستند كه ايشان به مسووليت خود ادامه دهد و با شناختي كه از مسوولين قوا و رييس‌جمهور داريم طبيعي است كه ايشان اين امر را مطاع مي‌دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با بیان اینکه استعفای وزیر اطلاعات به دلیل احساس مصلحی مبنی بر عدم داشتن اختیارات لازم  بود، گفت: الحمدالله اين مشكل با تبعيت آقاي رييس‌جمهور از تصميم رهبری حل شده است.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمدرضا باهنر گفت: مسئله استعفاي آقاي مصلحي بر اساس اتفاقي بود كه پيش آمد؛ چرا كه ايشان احساس مي‌كردند، اختيارات لازم را ندارند و به همين بابت استعفا دادند.

وی افزود: آقاي رييس‌جمهور اين استعفا را پذيرفت، ولي مقام معظم رهبري اين را به مصلحت ندانستند و خواستند كه ايشان به مسووليت خود ادامه دهد و با شناختي كه از مسوولين قوا و رييس‌جمهور داريم طبيعي است كه ايشان اين امر را مطاع مي‌دانند. الحمدالله اين مشكل با تصميم به موقع مقام معظم رهبري و تبعيت آقاي رييس‌جمهور از اين تصميم حل شده است.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سوال ديگري در ارتباط با انتخابات مجلس شوراي اسلامي و اين‌كه غفوري‌فرد اعلام كرده كه احتمالا باهنر در ليست قرار خواهد گرفت و وي با متكي در اين زمينه همكاري خواهد داشت، گفت: آقاي غفوري‌فرد به من گفتند كه از چنين واژه‌هايي استفاده نكرده‌اند و به نظر مي‌رسد كه خبر دقيق نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: ما در حال حاضر در ارتباط با وحدت اصولگرايان كار مي‌كنيم. البته ممكن است در برخي از حوزه‌هاي كوچك كانديداها مشخص شده باشند و آنها فعاليت خود را آغاز كرده باشند، ولي در جاهايي مثل تهران بزرگ و شهرهاي بزرگ وضعيت اينگونه نيست كه اين احساس بشود كه آنها به ليستي رسيده‌اند.

باهنر افزود: در حال حاضر اصولگرايان در مورد بحث وحدت و فرآيند آن تصميم‌گيري مي‌كنند و اين‌كه نقل شده فلان نفر در ليست است، درست نيست؛ چرا كه تا آنجا كه من اطلاع دارم، در محافل كاملا خصوصي نيز هنوز در مورد اين مسائل بحثي نشده است و اكنون بحث فرآيند است.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: جامعه اسلامي مهندسين به عنوان يكي از اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري بحث وحدت اصولگرايان را پيگيري مي‌كند و ما در واقع اين بحث وحدت را با توجه به ضابطه‌ها و بايدها و نبايدهايي كه جامعتين مشخص كرده پيگيري مي‌كنيم و چنين وحدتي را قبول داريم و زير چتر آن كار مي‌كنيم. در واقع وحدت اصولگرايان را با اين تعريف قبول داريم.

وي با اشاره به تشكيل هيات سه نفره متشكل از آقايان عسگراولادي، حدادعادل و ولايتي، گفت: در ساختارهاي انتخاباتي، اين هيات سه نفره كار را به جلو مي‌برد و اين هيات مورد تاييد رييس‌جمهور و همچنين تاييد ضمني جامعتين هست و اگر اين هيات سه نفره به تصويب برسد كه مورد تاييد جامعه اصولگرايي باشد، جبهه نيز در اين راستا حركت مي‌كند.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، گفت: فعاليت‌هاي اصولگرايان آغاز شده است. در مورد آقاي متكي نيز بايد بگويم كه ايشان عضو رسمي جبهه پيروان خط امام و رهبري هستند، ولي از زماني كه به وزارت خارجه رفتند، به دليل اساسنامه وزارت خارجه و محدوديتي كه بود ايشان فعاليت خود را موقتا قطع كردند و پس از اينكه از وزارت خارجه آمدند، به جبهه بازگشتند.

وي افزود: من، آقاي متكي و كوهكن و تعدادي ديگر از دوستان در قالب ستاد انتخاباتي جبهه پيروان خط امام و رهبري فعاليت مي‌كنيم و همانطور كه گفتم گروه‌هاي اصولگرا فعاليت‌هاي مقدماتي خود را آغاز كرده‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در مورد فعاليت‌هاي اين ستاد انتخاباتي، گفت: اين ستاد در واقع كار مطالعاتي و فرآيندي را انجام مي‌دهد. وضعيت را مورد بررسي قرار مي‌دهد. با كساني كه ابراز علاقه براي كانديداتوري در انتخابات را مي‌كنند، صحبت و مذاكره مي‌كند، نظرسنجي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد و در واقع يكسري فعاليت‌هاي رسمي را انجام مي‌دهد.

باهنر گفت: در واقع تصميم‌گيري‌ها، لابي‌ها و فرآيندها در محافل سياسي زودتر شروع مي‌شود و اين هم عمدتا براي افزايش ظرفيت اصولگرايي در كشور صورت مي‌گيرد و ما نيز به عنوان يكي از اعضاي جامعه بزرگ اصولگرايي براي افزايش ظرفيت اصولگرايي تلاش مي‌كنيم. البته همانطور كه گفتم ما جامعه اصولگرايي را در قالب تعريف جامعتين قبول داريم.

وي همچنين به برگزاري اجلاس استاني جبهه پيروان خط امام و رهبري در روز اول ارديبهشت در تهران اشاره كرد و گفت: در اين جلسه در مورد بحث ساختار انتخابات، وحدت اصولگرايان و همچنين مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو خواهيم كرد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، در مورد ضرورت حضور سلايق مختلف در انتخابات از جمله اصلاح‌طلبان، گفت: ما حساسيت روي اسم اصولگرايي و اصلاح‌طلبي نداريم. ما روي مشي جريان‌هاي سياسي حساسيت داريم و نظر بنده اين است كه اصلاح‌طلباني كه آمادگي دارند در چارچوب قانون اساسي و قوانين كشور فعاليت كنند و فعال سياسي هستند، در انتخابات حضور داشته باشند. اما دو توصيه برادرانه دارم، اين‌كه اصلاح‌طلباني كه فعاليت سياسي دارند، تكليف خود را با سران فتنه روشن كنند و توصيه دومم اين است كه البته اين توصيه به اصولگرايان نيز اين است كه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان بيايند و اصولگرايي و اصلاح‌طلبي را تعريف كنند.

باهنر تاكيد كرد كه ما از حضور اصولگرايان كه در چارچوب قانون اساسي كشور فعاليت مي‌كنند در انتخابات استقبال مي‌كنيم و حتي به اين امر توصيه مي‌كنيم و در واقع از جامعه چندصدايي استقبال مي‌كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در ادامه در پاسخ به سوال ديگري در ارتباط با ادغام وزارتخانه راه و مسكن در يكديگر و ادغام وزارتخانه صنايع و بازرگاني در يكديگر، گفت: در قانون برنامه پنجم كه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده دولت بايد وزارتخانه‌هاي خود را به 17 عدد برساند و اقدامي كه دولت انجام داد، قانوني بود. البته طبيعي است كه دولت هر كاري در اين راستا انجام مي‌دهد بايد مصوبه مجلس را نيز بگيرد. در قانون اساسي نيز به صراحت آمده كه اسامي تك تك وزارتخانه‌ها و شرح وظايف آنها بايد به تصويب مجلس برسد و دولت در اين زمينه به مجلس لايحه بدهد.

وي ادامه داد: علاوه بر اين اگر يك وزارتخانه در وزارتخانه ديگري ادغام شود وزير آن وزارتخانه‌اي كه باقي مانده مسووليت كار را برعهده مي‌گيرد، اما اگر دو وزارتخانه در يكديگر ادغام شوند وزير جديد بايد راي اعتماد بگيرد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، تاكيد كرد: اقدامي كه دولت انجام داده در راستاي كاهش وزارتخانه‌ها و در راستاي قانون بوده است.

به گزارش ايسنا، دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، درباره تشكيل وزارتخانه ورزش و جوانان و اين‌كه دولت اين امر را تاكنون اجرايي نكرده ورييس دفتر رييس جمهور نيز اعلام كرده در مورد اين قانون دولت ابهام دارد، گفت: بهر حال قانون تشكيل وزارتخانه ورزش و جوانان به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده، شوراي نگهبان نيز تاييد كرده و لازم‌الاجراست.

باهنر با بيان اين‌كه زمان گذاشتن سرپرست نيز براي اين وزارتخانه در تاريخ نهم فروردين به اتمام رسيد و در حال حاضر بايد يك وزير اين وزارتخانه را اداره كند، گفت: قبل از سال نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشتم و از ايشان خواستم كه سرپرست اين وزارتخانه را مشخص كند و از طرف ديگر ما در بودجه سال 90 رديف بودجه‌هاي سازمان ملي جوانان و تربيت بدني نخواهيم داشت و رديف بودجه براي وزارتخانه جوانان و ورزش خواهيم داشت.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: در فروردين امسال نيز نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشتم و از ايشان خواستم كه وزير معرفي كنند و همچنين اعلام كرديم كه هر نوع دخل و تصرف در مسائل مالي و احكام اداري در مورد اين دو سازمان وجهه قانوني ندارد و اين كه خزانه كل كشور و معاونت برنامه‌ريزي بودجه‌اي براي اين دو سازمان اختصاص ندهد.

وي ادامه داد: مجلس راه‌هاي نظارتي دارد و ما اميدواريم كه كار به آنجا نكشد و دولت هر چه زودتر اين قانون را اجرا كند.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، در ادامه و در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه چرا مجلس از راه‌هاي نظارتي خود در اين ارتباط استفاده نمي‌كند و چرا در حال حاضر مجلس بحث سوال از رييس‌جمهور را پيگيري نمي‌كند و اين امر تبديل به تابو شده است، گفت: اهرم‌هايي كه در اختيار نمايندگان است، اين اهرم‌ها براي روز مباداست.

باهنر گفت: استيضاح يا حتي مطرح كردن عدم كفايت سياسي رييس‌جمهور اگر يك فرآيند براي نظارت درست است، اما همه قواي مملكت و كارگزاران مملكت بايد تمام تلاش خود را انجام دهند كه ما به آن نقطه نرسيم. ما در اين زمينه يك مثالي دارم و مي‌گويم اين موضوع مثل بحث طلاق در يك خانواده است. طلاق حرام نيست، ولي مكروه‌ترين حلال است كه شارع مقدس وضع كرده است و من مي‌گويم استيضاح و مسائل بالاتر از آن نيز در نظام جمهوري اسلامي اينگونه است و اينگونه نيست كه ما با اولين اختلاف مسئله استيضاح يا اهرم‌هاي اينچيني را مطرح كنيم. در بحث وزارتخانه ورزش و جوانان نيز همانطور كه گفتم به رييس‌جمهور نامه نوشتيم و خواستار تعيين وزير شديم و همچنين گفتيم كه به اين سازمان‌ها اعتبار و بودجه‌اي تخصيص داده نمي‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، گفت: اهرم‌هاي مختلف هست، اما همه از جمله رسانه‌ها بايد تلاش كنيم كه مشكل با همگرايي و گفت‌وگو حل شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در مورد بحث وحدت اصولگرايان، گفت: تلاش مي‌شود كه در اين جريان وحدت حداكثري صورت بگيرد، ولي اين به معناي وحدت علي‌الاطلاق نيست. ما در انتخابات دوره گذشته مجلس شوراي اسلامي در تهران ليست جبهه متحد اصولگرايان را داشتيم و در كنار آن نيز ليست‌هايي مانند ليست فراگير اصولگرايان بود و بايد توجه داشت، وحدت 100 درصدي نه توقع است نه ممكن ،اما در شهرهاي بزرگي مثل تهران، مشهد، شيراز و اصفهان بايد تلاش خود را بكنيم كه ليست جامعه اصولگرايي بيشتر از يك ليست نباشد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، با بيان اين‌كه شايد نتيجه اين وحدت و مكانيزم‌هايي كه صورت مي‌گيرد، يك ماه قبل از انتخابات مشخص شود، گفت: در واقع نتيجه نهايي آن زمان مشخص خواهد شد.

باهنر در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال ديگري در مورد يكسري بحث‌هايي كه در كشور مطرح مي‌شود و مباحثي كه بعضا از سوي رييس دفتر رييس‌جمهور مطرح شده است، ادامه داد: يكسري بحث‌هايي در كشور رخ مي‌دهد و مقام معظم رهبري توصيه كلي‌شان اين بود كه مسائل فرعي نبايد جايش با مسائل اصلي كشور عوض شود. البته معناي اين سخن اين نيست كه ما از مسائل فرعي غفلت كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: تكيه و نگاه ما به مسائل فرهنگي، اجتماعي و سياسي و خميرمايه آن اسلام ناب محمدي و شريعت است و با تكيه بر روحانيت و مرجعيت و همچنين تبعيت علي‌الاطلاق از فرامين ولايت مطلقه فقيه.

وي ادامه داد: چارچوب اعتقادي ما اعتقاد به شيعه و اسلام ناب است. حالا وقتي برخي حرف‌ها يا تحليل‌هايي اشتباه يا ساده‌لوحانه مي‌دهند يا خداي ناكرده انحرافات فكري دارند و مسائل را گونه‌اي ديگر مطرح مي‌كنند.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، گفت: جايگاه ايران و اسلام روشن است و شهيد مطهري نيز كتابي به نام خدمات متقابل اسلام و ايران نوشته است و اين جايگاه‌ها مشخص است و اگر كسي بخواهد و تلاش كند با مطرح كردن ايران و مكتب ايراني يك فايل جديد و پرونده جديدي براي اسلام و اسلام از نوع ايراني تعريف كند، ممكن است در آينده چيزي به نام اسلام خوزستاني، اسلام كرماني و ... نيز مطرح شود.

باهنر با اشاره به اهميت وحدت امت اسلامي و تاكيدي كه مقام معظم رهبري و امام خميني (ره) بر آن داشتند، گفت: اين احتمال كه بگوييم اين حرف‌هايي كه مطرح مي‌كنند ساده‌لوحانه است كم است و حتما يك برنامه تعريف شده و دقيقي است كه دارد اين تهاجم را مي‌كند و در واقع اين تهاجم به ريشه اعتقادي ما و ريشه وحدت اسلامي صورت مي‌گيرد و بايد مواظبت كرد و اين به معناي تندروي نيست كه مثلا انسان بيايد انسانيت و مليت خود را فراموش كند، ولي بايد توجه داشت كه همه افتخارات ما با افتخارات اسلام عجين شده است. كوروش جاي خود و مدرس هم جاي خود و اينها قابل جابجا شدن نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين‌كه قيام منطقه دنباله انقلاب اسلامي است، گفت: طبيعي است كه آمريكا با تمام توان خود تلاش كند كه اين موج بيداري را منحرف كند يا بر آن سوار شود و اگر بخواهد اقدامي نادرست انجام دهد مانند اقداماتي كه طي 20 يا 30 سال گذشته انجام داده است يك مرداب جديدي براي خود درست مي‌كند و در اين مرداب درگير مي‌شود و وضعيتي بهتر از آنچه كه در افغانستان و عراق با آن روبه‌روست نخواهد داشت. دولت آمريكا بايد به اين نتيجه برسد كه پاي خود را از دنيا جمع كند و با ملت‌ها تعامل مناسب و عادلانه داشته باشد.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در مورد بحث جهاد اقتصادي، گفت: ما در بخش اقتصادي نتوانسته‌ايم از تمام توانمندي‌ها، نيروي انساني و موقعيت سوق‌الجيشي خود و از امكاناتي كه داريم به خوبي استفاده كنيم و بايد در واقع رشد اقتصادي ما و بركت اقتصادي ما بيش از اين باشد. حركت ما در بعد اقتصادي در راستاي رسيدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله خوب نبوده است و ما بايد از موقعيت و امكاناتي كه داريم، در بحث اقتصادي بهترين استفاده را بكنيم.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، با بيان اين‌كه در بحث جهاد اقتصادي بايد پارامترهاي آن مورد بحث و بررسي قرار بگيرد، گفت: من فكر مي‌كنم مهمترين وسيله حركت و جهش در زمينه اقتصادي اصلاح بازار كسب و كار است. ما در بحث كسب و كار از نظر فرآيند و قوانيني كه وجود دارد وضعيت خوبي نداريم و ما بايد فضاي كسب و كار كشور را نجات دهيم.

باهنر با اشاره به اهميت اجراي درست اصل 44 قانون اساسي، گفت: تصور مي‌شد كه با اجراي اين اصل انقلاب اقتصادي در كشور صورت بگيرد. فعاليت‌هايي در اين ارتباط انجام شده، ولي آثار درست اجراي اين طرح در كشور مشخص نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، همچنين به تشكيل كميسيون ويژه جهاد اقتصادي در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله تا يك ماه ديگر برنامه و نقشه راه را براي جهاد اقتصادي اين كميسيون ارايه خواهد داد.

وي همچنين در مورد بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي و تاثير آن در راستاي جهاد اقتصادي به بحث حيف و ميل بيت‌المال اشاره كرد و گفت: در يك موقع ما از امكانات كشور درست استفاده نمي‌كنيم و اين امكانات تلف مي‌شود كه مثال‌هاي زيادي را مي‌توان در اين ارتباط ارايه كرد و بحث هدفمند كردن يارانه‌ها در واقع جلوي بخشي از اسراف امكانات را گرفته است.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين، همچنين به بحث مفاسد اقتصادي و سوءاستفاده از بيت‌المال اشاره كرد و گفت: اگر با اين موضوع مبارزه شود روي فضاي كسب و كار نيز اثر مي‌گذارد. مفاسد كمتر باشد كسب و كار بهتر مي‌شود، اما تبليغاتي كردن مبارزه با مفاسد اقتصادي و بحث‌هاي تبليغاتي كه در اين زمينه مطرح مي‌شود و هر چند وقت يكبار اين موضوع را پيش بكشيم و تبليغاتي با آن برخورد شود، مشكلي را حل نمي‌كند. وقتي كه يك رييس قوه به رييس قوه ديگر ليستي را در اين ارتباط ارايه مي‌دهد، فرآيند آن مشخص است و بايد بر اساس آن فرآيند عمل شود و برخي از تندروي‌هايي كه در اين زمينه شده مناسب نيست و تجربيات تلخي است كه بايد تكرار نشود.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در ابتداي سخنان خود با تبريك فرا رسيدن روز ارتش، اظهار داشت: نيروهاي مسلح و ارتش ما جزو مستقل‌ترين ارتش‌هاي دنيا مي‌باشند.

وي همچنين با گراميداشت روز پنجم ارديبهشت سالروز تاسيس سپاه پاسداران، گفت: سپاه پاسداران در دفاع مقدس و هم در پاسداري از انقلاب اسلامي در كنار ارتش نقشي موثر و ممتازي داشت.

برچسب ها: باهنر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Ireland
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
1
4
خدای را شکر، ديگر تمامی مشکلات مردم با خير و خوشی حل شد.خيرش ببريد!
محمود
|
Germany
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
1
3
بحث بدست آوردن قدرت است!نه حل مشکل مردم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
3
جناب آقاي باهنر شما هم كه دنبال وحدت بين اصولگرايان هستيدآقايان ...و....و.... هم كه دنبال وحدت اصولگرايان هستند پس چه كسي دنبال اختلاف بين اصولگرايان است؟
نظرات بینندگان