arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

دستگیری عامل هتک حیثیث در شبکه اجتماعی تلگرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: عامل نشر اکاذیب و هتک حیثت در شبکه اجتماعی تلگرام از سوی پلیس فتا استان قزوین شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «سلمان امیری»  اظهار کرد: در پی شکایت شخصی مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه وی در شبکه اجتماعی تلگرام و نوشتن مطالب کذب برای تشویش اذهان عمومی بلافاصله در این خصوص پس از هماهنگی با مقام قضایی پرونده تشکیل و موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس طی یک سری اقدامات فنی و تخصصی متهم 23 ساله خانم و ساکن قزوین را شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر کردند.

امیری تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه ارسال پیامک و هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه اجتماعی تلگرام شد اما در مواجه با ادله و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: متهم دلیل خود را از این اقدام حس انتقام‌جویی به خاطر موفقیت شاکی در حرفه خود در سطح شهر بیان کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داد: طبق ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای با اثبات عمل مجرمانه آن‌ها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان