arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴

دومین واکنش به سخنان شجونی:در جامعتین اختلاف سلیقه وجود دارد اما افراد منزه هستندازاینکه نفوذی باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: آمریکا در حوزه ها هم نفوذ پیدا می کند و افرادی هم در این زمینه تا به حال دستگیر شده اند.
 
حسین ابراهیمی در ارتباط با مفهوم "نفوذ" اظهار داشت: معنای نفوذی که مقام معظم رهبری می فرمایند این است که آمریکا در گذشته در تجارت، سیاست و اقتصاد ما در همه جا نفوذ داشته است. حتی در نیروهای مسلح ما حضور داشتند و به این سادگی نمی شود باور کرد دست آمریکا از کشور ما قطع شده و نیرو ندارد. چون معمولا سربازگیری آنها از میان خود ملت هاست و به وسیله آن نیروها اعمال سیاست می کنند و یا در اقتصاد کشورها دخالت می کنند. بنابراین از آنجا که آنها سالیان درازی در دوران رژیم گذشته در کشور ما در همه جا حضور داشتند نمیتوان گفت حالا یکباره دستشان از کشور کوتاه شده است. بنابراین به سادگی نمی توان گفت همه عوامل آمریکا از بین رفته اند و همه شبکه هایی که این ها حضور داشته اند مسدود شده است.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت ادامه داد: الان از طریق شبکه های مجازی این ها در همه خانه ها حضور دارند. عده ای واکسینه شده اند و اثری در آنها ندارد اما عده ای هم هستند که فریب می خورند و تحت تاثیر قرار می گیرند.

ابراهمی با اشاره به سخنان چندی پیش رحیم پور ازغدی که گفته بود آمریکا در همه نهادهای ما آدم دارد گفت: آنها در بین روحانیت هم نفوذ داشته و حضور دارند. این ها در حوزه ها هم نفوذ پیدا می کنند. افرادی هم در این زمینه تا به حال دستگیر شده اند. به عنوان طلبه از کشور دیگری اینجا آمده و ظاهرا درس می خوانده اند اما در واقع سرویس های اطلاعاتی این افراد را نفوذ دادند. به هر حال ممکن است در حوزه ها و جوامع روحانیت هم نفوذی باشد. دشمن هر کجا بتواند به جمهوری اسلامی ضربه ای بزند دریغ نمی کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا میتوان متصور بود که در جامعه روحانیت هم نفوذی وجود داشته باشد؟ اظهار داشت: جامعه روحانیت و یا سایر جوامع تشکیلاتی ما فیلترهای مختلفی دارند و کاملا حساب شده است و نمی توانند در آنها نفوذ کنند. البته ممکن است در بین افرادی که باورهای خاصی داشته باشند این ها نفوذ کنند. جامعه روحانیت و جامعه مدرسین نهادهایی هستند که قبل از انقلاب تشکیل شده اند و فیلترها و امتحانات مختلفی در رابطه با یکایک آنها صورت گرفته که به عضویت این جوامع درآمده اند. نمیتوانم به ضرس قاطع بگویم تمایلی در برخی از اعضا وجود ندارد اما نفوذی در بین این ها وجود ندارد.
 
ابراهیمی در واکنش به سخنان حجت الاسلام شجونی که در گفت و گوی خود با خبرآنلاین گفته بود آن دسته از اعضای جامعه روحانیت که در رای گیری در مورد کاندیداهای خبرگان به اشخاص خاصی رای دهند نفوذی محسوب می شوند اظهار داشت:من معتقد به این مسئله نیستم. بله اختلاف سلیقه در جامعه روحانیت و یا جامعه مدرسین وجود دارد اما واقعیت این است که اعضای این دو تشکل منزه هستند ا زاینکه بخواهند نفوذی آمریکا باشند.

وی درباره بخش دیگری از اظهارات شجونی که گفته بود پیش از انقلاب آیت الله امامی کاشانی فردی به نام شیخ حسین کاشانی را به جامعه روحانیت آورد که او رابط ساواک بود گفت: من چنین فردی را نمی شناسم نام این فرد را نه شنیده ام، نه دیده ام و نه کسی چیزی از او نقل کرده است.
 

برچسب ها: شجونی ، ابراهیمی
نظرات بینندگان