arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

فابیوس اظهاراتش درباره امکان همکاری با ارتش سوریه را پس گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه فرانسه اظهارات اخیر خود مبنی بر امکان کمک گرفتن از ارتش سوریه، ارتش آزاد و کردها در عملیات مبارزه با داعش را پس گرفت و تاکید کرد که مشارکت نیروهای دولتی سوریه در جنگ علیه داعش پیش از آغاز انتقال سیاسی در این کشور ممکن نیست.

 به نقل از پایگاه خبری سیریا نیوز، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا واضح است که همکاری با تمامی نیروهای سوری از جمله ارتش سوریه برای مبارزه با داعش مسئله‌ای است که ما از آن استقبال می‌کنیم، اما همواره گفته‌ام که این مسئله جز در چارچوب انتقال سیاسی ممکن نخواهد بود.

وی روز جمعه به رادیو فرانسوی "آر.تی.ال" گفته بود به منظور مقابله با داعش باید دو کار صورت گیرد؛ بمباران مقرهای آنها و استفاده از نیروهای زمینی که نمی‌توانند نیروهای ما باشند، اما می‌توانند از نیروهای مخالف مثل ارتش آزاد سوریه یا نیروهای عرب سنی و حتی نیروهای دولتی ارتش سوریه باشند.

این اظهارات فابیوس پس از آن ایراد شد که روسیه و فرانسه با تشکیل ائتلاف گسترده ضد تروریسم و تبادل اطلاعات درباره عملیاتشان در سوریه به توافق رسیدند.

فرانسه پیشتر نیز با مشارکت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در آینده این کشور و در عملیات مبارزه با تروریسم مخالفت کرده بود.

در همین راستا، یک منبع نزدیک به فرانسو اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره پیشنهاد اولاند برای متحد کردن تلاش‌های ارتش آزاد و ارتش سوریه را تکذیب کرد.
نظرات بینندگان