arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

نماینده ولی فقیه در سپاه: صدا و سیما فقط رسانه دولت نیست بلکه باید مطالبات مردم را هم منتقل کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:‌ یکی از مشکلات مهم ما جامعه مصرفی ماست و فکر نمی‌کنم با هیچ کشور دنیا در جهیزیه، مهریه، لوازم منزل، لوازم آرایش و جراحی‌های زیبایی قابل مقایسه باشیم که حاکی از خود کم‌بینی و انفعال است.

اهم سخنان حجت‌الاسلام علی سعیدی در گفت‌و‌گو با وب‌سایت بسیج که تسنیم آن را منتشر کرده، به این شرح است:

** برای رسیدن به استحکام درونی نظام و بازسازی درونی قدرت یکی از راهکارها و سازوکارها اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی بیشترین دغدغه مردم، معیشت و زندگی آنهاست و یک نظام اگر بخواهد روی پای خود بایستد باید اقتصادش بنیادی و بنیانی باشد و زیرساخت‌های آن طوری باشد که با اندک فشار و یا حتی با فشارهای سخت هم متزلزل نشود.

** آقای گاندی یک جمله ای دارد که "ملت بزرگ هند اگر بخواهید مستقل باشید باید چند دهه پابرهنه باشید، با کفش چرم انگلستان نمی شود به استقلال رسید". یا آقای مائو همین روش را دنبال کرد؛ این یک قانون طبیعی است، خود این استحکام درونی نظام، یک دلیل و جهت عقلانی و دینی است که می تواند استقلال، بقای یک نظام و حکومت را تضمین بکند و فشارها را از خودش دفع و رفع کند.

**چون صدا و سیما فقط رسانه دولت نیست که صرف یک صدا رامنتقل کند بلکه باید مطالبات مردم را هم منتقل کند؛ مطالبات افراد دلسوز و فرهیخته‎ای که نگران انقلاب هستند را باید علنی کند و به گوش همگان برساند. تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی و ماهیت و ابعاد تأثیرگذاری آن نیاز به کار رسانه ای دارد.

**معمولا افراد دنبال یک کار لوکس و رند و اداری هستند، ابداع، خلاقیت، ایجاد ابتکار در شغل و اینها کمتر خواهان دارد. من شاهد هستم خیلی افراد با اراده خودشان چه زن و چه مرد کاری را شروع کردند و امروز نه تنها زندگی خودشان تامین شده بلکه توانستند 40 تا 50 خانواده را پشتیبانی کنند.

**یکی از مشکلات مهم ما جامعه مصرفی ماست یعنی ما از نظر مصرف فکر نمی‌کنم با هیچ کشوردنیا قابل مقایسه باشیم، حتی با آلمان و کشورهای سرمایه‌داری؛ شما ببینید در جهیزیه، مهریه، لوازم منزل، لوازم آرایش و جراحی‌های زیبایی، ما از نظر مصرفی در دنیا خط مقدم هستیم که واقعا دردناک و مایه تاسف و حاکی از خود کم‌بینی و انفعال است.

**علت اینکه حضرت نوح به پیروزی نرسید همین جنگ روانی و عملیات فرهنگی بوده یعنی دو جریان مَلَاٌ و مطرفین دست به دست هم دادند و نگداشتند انقلاب به ثمر برسد 950 سال حضرت نوح تلاش کرد اما با تمرکز روی ذهن وفکر جامعه نگذاشتند این انقلاب نتیجه بخش شود..انقلاب موسی بن عمران به پیروزی رسید، اما در بستر نفوذ فرهنگی دچار انحراف شد یعنی عنصری به نام سامری دست به یک فتنه‌ای زد و یک گوساله‌ای ساخت؛ آن زمان فن زرگری و ذوب فلزات رایج بود طلا و جواهرات را ذوب کرد و گوساله‌ای را درست کرد و شرایطی را به وجود آورد که صدایی از آن درمی‌آمد و به مردم گفت این خدا در گوساله حلول کرده و این خداست، وقتی که موسی بن عمران از میقات بازگشتند به مردم نهیب زدند که چرا دچار این فتنه گر شدید؟ امروز هم ما با فتنه‌های مختلف مواجهیم؛ این جمله آقا جمله جالبی است "تهاجم فرهنگی یا جنگ نرم بی صداست احساس برانگیز نیست وحدت آفرین نیست برخلاف جنگ سخت که این ویژگی ها را دارد".

**در طول این 36 سال 3راهبرد امریکا در 4 جهت اعمال شده است؛ تغییر نگرش، تغییر رفتار، تغییرساختار و تغییر نظام.راهبرد اول، راهبرد تهدید بود این جنگ 94 ماهه را برای ما تحمیل و زمینه دیگر جنگ‌ها را فراهم کردند ولی موفق نشدند، یعنی در پدیده تهدید نظامی خیلی موفق نبودند.دومین راهبردی که به کار گرفتند راهبرد تحریم بود، تحریم های بسیار سخت و زنجیروار یعنی یک حلقه زنجیری جهانی علیه ما بوجود آوردند که ما را از پا دربیاورند و مردم را علیه نظام بشورانند. سومین راهبرد، راهبرد تعامل است و به این معنا است که من برخی از خواسته های شما را می پذیرم.

** ذکاء الملک یعنی فروغی که می گوید "سفیرانگلستان من را خواست و گفت این پیام را به رضاخان بده و بگو روز چهارشنبه در ساحل بندرعباس آماده شود برای سوارشدن برکشتی، مقصد را بعدا می گوییم، من وقتی آمدم این را گفتم، مقداری غرولند کرد بعد که یک خورده فهمید شل شد روی صندلی نشست گفت من برای اینها خیلی کارکردم گفتم بالاخره این سفیر انگلستان است. رضاخان گفت برو سوال کن من با زن و بچه بروم یا تنها!" دوم اینکه بعد از من چه کسی اینجا خواهد بود، رفتم به سفیر انگلستان گفتم درمورد زن و بچه؟ گفت بعدا می فرستیم؛ در مورد حکومت هم بعدا تصمیم می گیریم چه کسی باشد"، این قضیه مربوط به خود رضاخان است. ... حال امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را ببینید چه عزتی را برای ما درست کردند؛ قبلاً رئیس جمهور امریکا اراده می کرد قدرتی جابجا می شد حالا اینها 5 سال است با همه توان آمدند به سمت سوریه و این اراده رهبری ایران و ملت ایران باعث شد که رژیم حاکم بر سوریه سقوط نکند. خانم کلینتون می گوید هرکجا که من پا می گذارم نفوذ ایران را می بینم یا جمله جالبی می گفت که رهبر ایران با یک سخنرانی همه زحمات ما را خنثی می کند.

** آنچه که به هسته ای مربوط می شود بنده برداشتم این است که نظر مبارک حضرت آقا این است که ما از برجام به صورت مشروط عبور کردیم و دولت موظف است این شروط را عملیاتی بکند، در واقع یک جبهه متحد برای عبور از هسته ای اما به صورت مشروط؛ اما یک جبهه دیگری باید بوجود بیاید جبهه متحد یک صدا و هماهنگ برای مقابله با خواسته های فراهسته ای جبهه استکبار که به رهبری امریکاست.

**اگر تعبیر امام را قبول داریم که ولایت فقیه، ولایت رسول‌الله است اگر رسول‌الله "صلی الله علیه و آله "بود می‌فرمود استحکام درونی نظام، اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی اصل است و باید توجه به آن بکنید، ما در قبال حضرت رسول "صلی الله علیه و آله " چه برخوردی باید می‌کردیم.

**وزارت بهداشت مسئول سلامت تغذیه مادّی جامعه و وزارت ارشاد مسئول تضمین سلامت مجاری تغذیه فکری و فرهنگی جامعه است. بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری در این بخش بزرگترین ضربه را به فرهگ دینی و ملّی می‌زند. فیلم، روزنامه، کتاب، مجلّه، فضای مجازی بستر نفوذ بیگانگان است.

** آیا مقابله با دانشجویان نخبه و بورسیه هم از مصادیق نفوذ نیست؟

بله بورسیه هم یکی از اجزای این قضیه است. آنچه که ما امروز شاهد هستیم یک تاکتیکی است که در گذشته هم اتفاق افتاده یعنی جریانات وفادار به آرمان های امام و رهبری و یا به تعبیر دیگری کسانی که پایبند به اصول دینی هستند را مورد هجمه قرار می دهند، همانطور که در رحلت پیامبر "صلی الله علیه و آله " همین اتفاق افتاد و همه کسانی که به سمت حضرت علی علیه السلام رفتند تحت عنوان تندرو وتازه به دوران رسیده مورد تخریب قرار گرفتند و اصطلاحاتی را به کار بردند برای اینکه اینها را تخریب کنند. خب اصطلاحاتی مانند تازه به دوران رسیده ها و امثال آن را به کار می برند منظورشان چه کسی است؟ تندروها چه کسانی هستند؟ تازه به دوران رسیده ها و جدیدالاسلام ها چه کسانی هستند؟ مردم باید حساسیت نشان دهند و بدانند این تاکتیکی است که در گذشته چندین بار انجام شده است. این پروژه که حضرت امیر علیه‎السلام و پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله " را تخریب کنند، امروز هم در حال تکرار است، لذا تخلیه روحیه انقلاب گری از خطراتی است که امروز ما در جامعه با آن روبرو هستیم و نباید تخلیه روحیه انقلابی در جامعه فراهم شود.

نظرات بینندگان