arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴

بالگرد سلطان دریا به نیروی دریایی ارتش پیوست/ اعزام ناوگروه سی وهفتم به آب های آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بالگرد ضد زیر دریایی SH-3D معروف به سلطان دریا به همراه ناو 'تنب ' جمهوری اسلامی ایران و هواپیمای ترابری فوکر صبح روز سه شنبه در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش به ناوگان نیروی دریایی پیوست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغاز این مراسم گفت: الحاق این تجهیزات براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق ماموریت های کلان و دسترسی به جایگاه متناسب با شان تاریخی ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران است.

امیر دریا دار حبیب الله سیاری افزود: برای تحقق این چشم انداز مقدس نیازمند تجهیزات هستیم که دو راهبرد در این زمینه اجرا می شود.

وی ادامه داد: افزایش عمر تجهیزات و نگهداری بهینه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب عمردهی انقلابی یکی از این راهبردهاست.

بنا به اظهار این مقام ارشد نظامی ، مصداق این رویکرد پرواز همزمان چهار فروند بالگرد بازنشسته در روز گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: بالگردضد زیر دریایی SH-3D که امروز به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوسته پس از 18 سال زمین گیر بودن به پرواز درمی آید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تمام تحرکات دشمن در اقیانوس هند را رصد می کنیم و توان رزمی ما به جایی رسیده که مقابل هر تهدیدی ایستادگی می کنیم.

امیردریا دار سیاری گفت: اجازه نمی دهیم هیچ کس و هیچ قدرتی به مرزهای و منافع جمهوری اسلامی ایران تعرض داشته باشد.

وی یاد آور شد: نمونه این استراتژی بازگشت موفقیت آمیز سی و ششمین ناو گروه رزمی نیروی دریایی در روز گذشته از خلیج عدن و اعزام ناو گروه سی و هفتم به فاصله یک روز پس از آن به محل ماموریت است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تاکنون سه هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش در یکی از حساس ترین و مهمترین آبراه جهان توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده که نشانه حضور مقتدرانه و افتخار آمیز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

در این مراسم همچنین فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز مشخصات تجهیزات جدید الحاقی به نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد.

دریا دار دوم عباس زمینی اظهار داشت: ناو نیرو بر جمهوری اسلامی 'تنب' ، شناوری پشتیبانی رزمی است که از قابلیت پیاده کردن نیرو ، حمل بالگرد ، تانک و نفر برخوردار است.

وی ادامه داد: این شناور سه هزار تنی در سال 64 به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق و فرآیند تعمیرات اساسی و بهینه سازی سامانه های شناور یاد شده در خرداد ماه 91 آغاز شد و پس از 42ماه تلاش خستگی ناپذیر به پایان رسید.

وی ،در باره بالگرد ضد زیر دریایی SH-3Dمعروف به سلطان دریا نیز گفت: ماموریت اصلی این بالگرد ، عملیات زیر دریایی است و توان حمل موشک و اژدر را داراست .

به گفته وی بالگرد یاد شده ملقب به سلطان دریا ، دارای قابلیت های نقل و انتقال نفرات ، مراقبت از خطوط دریای ، ریزش و پرش چتر باز و غواص ، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی ، امداد و نجان و شناسایی زیر دریایی است.

وی افزود: این بالگرد در سال 51 به ناوگان نیروی دریایی الحاق و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی درسال 76 به علت سر رسید تعمیرات زمین گیر شد و در اسفندماه 90 تحت تعمیرات اساسی در شرکت پنها قرار گرفت و پس از 37 دوره تعمیرات و36 روز تست های زمینی و پروازی با 110هزار نفر ساعت کار مفید مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی درباره تعمیرات اساسی و بهینه سازی هواپیمای ترابری نیز گفت: ماموریت اصلی این هواپیما انجام عملیات ترابری است و این هواپیما ملقب به ' دوستی' دارای قابلیت نقل و انتقال نفرات گشت دریایی ، ریزش چتر باز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی ، امداد ونجات وحمل بار و تجهیزات است.

وی خاطر نشان کرد: این هواپیما نیز در سال 51به ناوگان بال ثابت نیروی دریایی ارتش الحاق شد و پس از پنج مرحله تعمیرات اساسی در سال 76 به علت اتمام ساعت پرواز زمین گیرشد این هواپیما در تیرماه 91 تحت تعمیرات اساسی در شرکت صنایع صها قرار گرفت و پس از 36ماه دوره تعمیرات و60 روز تست زمینی و پروازی به اسکاتران پانزدهم پایگاه یکم هوا دریا نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پیوست.

ناوگروه سی وهفتم نیروی دریایی ارتش به آبهای آزاد اعزام شد

ناوگروه سی وهفتم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو رزمی «الوند» و ناو لجستیک «تُنب» به ماموریت آبهای آزاد و بین المللی اعزام شد.

هدف از اعزام این ناوگروه، دفاع از آب های سرزمینی، تامین منافع دریایی و شرکت در سلسله عملیات ویژه دریایی در مبارزه با هرگونه تهدید احتمالی علیه خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است.

در آیین بدرقه رسمی ناوگروه سی و هفتم نداجا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده این نیرو و جمعی از مسئولان استان هرمزگان در منطقه یکم نیروی دریایی بندرعباس حضور داشتند.

ناو لجستیک تُنب که پس از انجام تعمیرات اساسی آماده این ماموریت شده است، از 26 اسفند سال 1389 نیز در غالب ناوگروه سیزدهم به همراه ناو دلوار به مدت 45 روز در ماموریت برون مرزی شرکت داشته است.

سی وششمین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن «جماران» و ناو پشتیبانی رزمی «بوشهر» نیز روز گذشته(دوشنبه) پس از 76 روز دریانوردی و حراست و حفاظت از خطوط تجاری و نفتی ایران، از ماموریت خلیج عدن به کشور بازگشت.

نظرات بینندگان