arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

یافتن یک جسد از جانباختگان حادثه سقوط مینی‌بوس در محور هراز/ تجسس ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حادثه دلخراش سقوط مینی‌بوس حامل 18 زائر کربلای حسینی از شهرستان فریدونکنار در محور مواصلاتی هراز باعث دل‌آزرده شدن هموطنانمان شده است.

این حادثه ساعت 13:40 دقیقه روز چهارشنبه گذشته همزمان با اربعین حسینی اتفاق افتاده که طی آن 12 زائر کربلای حسینی جان باخته و 6 زائر نیز جراحت سنگینی برداشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل در حاشیه ششمین روز تجسس پیکر زائران مفقود شده در رودخانه هراز  اظهار کرد: ساعتی قبل پیکر یکی از جانباختگان این حادثه را در رودخانه هراز یافتیم.

جمشید نیکزاد افزود: عملیات بیرون کشیدن این جسد از رودخانه هراز ادامه دارد و پس از اطلاعات کامل، هویت آن اعلام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل اظهار کرد: روز گذشته استاندار مازندران در پیامی خواستار پیگیری ویژه یافتن اجساد مفقودشدگان حادثه سقوط مینی‌بوس در محور هراز را داده و امروز هم دور جدیدی از جست‌وجوها را در این جاده شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش سنگین برف، بارندگی شدید، خروشان بودن و طغیان رودخانه هراز به همراه سرمای هوا عملیات جست‌وجوی مفقودان را سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه روز عملیات تجسس مفقودان، معاون استاندار مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون جمعیت هلال احمر مازندران به همراه مسئولان شهری در سر صحنه حضور دارند خاطرنشان کرد: عملیات جست‌وجو از منطقه وانا به سمت مناطق پایین دست همانند پنجاب و سد مخزنی هراز ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آمل هم در حاشیه این جست و جو اظهار کرد: در نخستین ساعات سقوط اتوبوس و مطمئن شدن از مفقودی تعدادی از جانباختگان در رودخانه هراز، با اعزام نیروهای متخصص تجسس، امداد و نجات وارد میدان شدیم.

حسینی نظیری ادامه داد: در ششمین روز جست‌وجو علاوه بر امدادگران آملی، دیگر امدادگران استان مازندران نیز وارد میدان شده به طوریکه هم‌اکنون 20 اکیپ نیروی آتش‌نشانی آمل و دیگر شهرها در حال اجرای عملیات هستند.

وی با تاکید بر شناسایی 20 نقطه از مسیر رودخانه هراز برای تجسس تخصصی مفقودان بیان کرد: هم‌اکنون 40 تیم از گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، خدمات شهری، دهیاران، افراد بومی و بخشداری لاریجان در حال یافتن 2 مفقود دیگر حادثه هستند.

نظیری گفت: در عملیات امروز نیز از سگ‌های زنده‌یاب به همراه ماشین‌های سنگین همانند لودر و دیگر تجهیزات امدادی استفاده شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان