arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

توضیحات آستان قدس رضوی درباره پولی شدن بخش تحویل امانات!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به دنبال اخبار منتشر شده مبنی بر پولی شدن بخش امانات حرم رضوی یک مقام آگاه در آستان قدس رضوی که نخواست نامش فاش بشود به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نهادهای انتظامی توصیه کرده اند که در روزهای پایانی ماه صفر و ایام عزاداری امام حسن و امام رضا(ع) برای حفظ ایمنی زائران بخش امانات حرم تعطیل شود.

وی افزود: بنابراین در یک فاصله منطقی و ایمن از حرم رضوی محلی ایجاد شده است که زائران امانات خود را با پرداخت مبلغی اندک به آنجا تحویل می دهند.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه بخش امانات حرم مطهر رضوی فقط چهار روز تعطیل خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه محل در نظر گرفته شده برای تحویل امانات زائران ملک شخصی است، امکان رایگان بودن آن وجود ندارد.

البته با توجه به اینکه آستان قدس رضوی از تمکن مالی و بضاعت خوبی برای خدمات دهی به زوار برخوردار است، این سئوال در ذهن شکل می‌گیرد که چرا مسئولان حرم امام رضا(ع) این ملک شخصی را برای رفاه حال بیشتر زائران اجاره نکرده‌اند؟


خبر تکمیلی : تعطیلی دفاتر امانات حرم مطهر رضوی در راستای تامین امنیت زائران بوده است

پس از انتشار این خبر، عادل رضایی مدیرکل حراست حرم رضوی با تاكید براینكه تصمیم گیری در این زمینه توسط آستان قدس رضوی صورت نگرفته است، اظهار داشت: آستان قدس خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) را وظیفه خود می داند و همواره خدمات متنوع و متعددی را در بخش های مختلف به زائران ارائه داده است.

وی افزود: با عنایت به ضرورت های امنیتی و با توجه به اینكه دفاتر امانات در مجاورت حرم مطهر رضوی و محل اجتماع زائران واقع شده بودند، همزمان با ایام عزاداری آخر ماه صفر تعطیل شده اند و ادامه فعالیت آن ها پس از این ایام نیز منوط به آسیب شناسی و تصمیم گیری نهادهای مربوطه است.

رضایی هم چنین با اشاره به فعالیت مراكز دریافت امانات بخش خصوصی، تاكید كرد: این دفاتر پیش از این هم در زمان فعال بودن دفاتر امانات حرم مطهر وجود داشتند و با توجه به فاصله ای كه با حرم مطهر و محل های اجتماع زائران دارند، مشكلی را از نظر امنیتی ایجاد نمی كنند.
وی با تاكید بر اینكه آستان قدس رضوی هیچ منفعت و نقشی در فعالیت شركت خصوصی دریافت امانات ندارد،گفت: این شركت با نظر نهادهای مربوطه در دولت و شهرداری تاسیس شده و تحت نظارت آن ها فعالیت می كند.
نظرات بینندگان