arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

یک مقام وزارت خارجه:ایران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "السفیر" لبنان چند روز پیش، از دیداری بین وزاری خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس دوم وین درباره سوریه خبر داد. بر اساس این خبر دو طرف بر لزوم گفت‌وگو برای حل و فصل مشکلات و برطرف ساختن اختلافات تاکید کرده‌اند.

پس از انتشار این خبر در لبنان، برخی گمانه‌زنی‌ها تا این حد پیش رفت که احتمالا در خصوص ریاست جمهوری لبنان و حل مشکلات سیاسی آن و حتی برخی جزئیات نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفته است. اما این موضوع از سوی مقامات ایرانی رد می‌شود و تاکید دارند که ایران نه با سعودی و نه با هیچ‌یک از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در خصوص هیچ‌یک از کاندیداهای لبنانی برای ریاست جمهوری گفت‌وگویی نداشته‌اند.

یک مقام وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین رابطه گفت: مواضع ایران در قبال سوریه و لبنان کاملا شفاف و روشن است، ایران خواستار تعیین سرنوشت سیاسی به دست مردم در سوریه است و موضوع انتخاب رییس‌جمهور لبنان نیز یک موضوع لبنانی است و ایران در این‌باره هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کند و معتقد است این امر توسط لبنانی‌ها و بدون هرگونه دخالت خارجی باید انجام شود.

وی در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها در همین رابطه گفت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با وزیر خارجه عربستان سعودی در وین در حاشیه مذاکرات در خصوص سوریه درباره جزئیات و چگونگی انتخابات ریاست جمهوری یا کاندیدای خاصی هیچ گفت‌وگویی و مذاکره‌ای انجام نداده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان