arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۴

قدردانی امام جمعه موقت قم از مواضع رئیس جمهوری در خصوص تقویت توان موشکی کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت قم، با تقدیر و قدردانی از رییس جمهوری در خصوص تقویت توان موشکی عنوان کرد: دکتر حسن روحانی رییس جمهوری درباره آزمایش های موشکی موضع خوبی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه، افزود: دنیا بداند ایران اسلامی در قصه برجام عقل و منطق و صبر خود را نشان داد اما بندهای اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به هیچ عنوان قابل کوتاه آمدن نیست.

وی ادامه داد: آزمایش های موشکی و افزایش توان دفاعی ملت ایران ادامه خواهد داشت و بازی ها آمریکا سبب عقب نشینی ایران نمی شود چون ما ایستاده ایم و همه مسؤولان نیز قطعا ایستادگی خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر رعایت قانون و اخلاق در انتخابات گفت: باید قانون، نظارت و اجرای درست مبنای انتخابات باشد و همه باید آن را تمکین کنند .

وی تصریح کرد: فرامین رهبری فصل الخطاب است و باید به اخلاق و قانون انتخابات توجه داشت و به همه دنیا اعلام می کنیم ملت ما از ارزش های خود کوتاه نمی آید و از آرمان های انقلاب کوتاه نمی آید.

وی در گرامیداشت 9 دی گفت: حماسه ۹ دی خیزش عمومی و رستاخیز ایمانی ملت در برابر فتنه‌ها و دسیسه‎هایی بود که گروهی غرض ورزان و فریب خوردگان آن را رقم زدند.

وی افزود: 9 دی روز بزرگی است در این روز ملت در دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری یکپارچه به میدان آمدند، در 9 دی همه آمدند به غیر از فتنه گران که نخواستند حقیقت را بفهمند.

وی در مورد مهم ترین پیام های 9 دی عنوان کرد:صیانت از انتخابات بنا بر تاکیدات رهبری، دفاع از آرای مردم و مردم سالاری دینی، شناخت توطئه‌های پیچیده دشمن و ضرورت مرزبندی با ضدانقلاب و دشمنان و رعایت چارچوب قانونی انتخابات از پیام های مهم 9 دی است در همه جهان فرآیند تعیین شده است و همه باید در برابر قانون تمکین کنند.

وی با اشاره به برخی از رویدادهای مهم هفته عنوان کرد:19 دی سرآغاز امواج توفنده انقلاب اسلامی است این نقطه آغازین انقلاب همانند بسیاری از نقاط درخشان دیگر در پرونده ملت، حوزه‌های علمیه و مردم قم ثبت شده که باید آن را گرامی داشت.

وی در مورد سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم تصریح کرد: این رویداد مهم و تاریخی در 23 ربیع الاول 201 هجری قمری روی داد در این راستا همانگونه که هجرت امام رضا (ع) و امامزادگان پاک به سراسر ایران سرآغاز بیداری و پیشرفت معنوی ملت ایران بود هجرت این بانو نیز از قم یک پایگاه بزرگ علمی و معنوی فراهم ساخت.

اعرافی ادامه داد: در پرتو وجود ایشان و خاندان پیامبر (ص) حوزه‎ای در قم پایه‎ریزی شد که عالمان بزرگ جهان را به سمت خود جذب کرد و حضور این بانو، افتخار 19 دی و وجود حوزه در پرونده مردم قم ثبت شده است و قم به عنوان نگین علم و دانش ایران باید مورد احترام همه مسئولان و دولتمردان باشد.

وی در خصوص میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت خاطرنشان کرد: مساله وحدت نیاز مبرم در جهان اسلام است دو گفتمان در جهان اسلام وجود دارد یکی گفتمان ایران و انقلابی بر اساس گفت و گوی دینی در وحدت مسلمانان با قطع نظر از هر مذهب و مقاومت با دشمنان اسلام است و انقلاب همواره مبشر این گفتمان در دفاع از مظلومان و بازگشت به اسلام و وحدت امت اسلامی بود.

امام جمعه موقت قم اظهارکرد: دیگری گفتمان دروغین بر اساس تفرقه، تشتت و جنگ مذهبی و در امن قرار دادن اسرائیل است که نقطه مقابل گفتمان انقلاب است که گفتمان داعشی نمونه‎ای از این گفتمان به شمار می رود که توسط آمریکا و صهیونیست و آل سعود رقم خورد که موج ترور و خشونت را به راه انداخته است.

وی گفت: اینها ائتلاف نظامی علیه ترور به راه انداخته‎اند یعنی پیشاهنگان ترور و تکفیر ائتلاف نظامی ضد ترور ایجاد کرده‎اند در حالی که مسلمانان جهان می دانند دروغ می گویند که به فضل الهی تومارشان را در هم می پیچیم.

اعرافی عامل اصلی تقویت گروه‌های تکفیری را گسترش برداشت‌های نادرست از معارف اسلام دانست و تاکید کرد: اخیرا آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع عظام در نامه‎ای بر وحدت اسلامی تاکید کرد و در این باره نیز رهبرمعظم انقلاب ندای وحدت را سر داده‎اند که این ندا باید در جهان انعکاس یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان