arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۸۹۳
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
سخنی با کسانی که آسان ترین راه را حمله به سفارت می دانند

در بازی عربستان نیافتیم!/ با حمله به سفارت، سعودی ها طلبکار شدند!/ رهبر معظم انقلاب سه سال پیش در مورد حمله به سفارت انگلیس چه گفتند؟

عربستان سعودی قطعا در برابر این اقدام شنیع خود، تاوان سختی خواهد داد، چندان که رهبر معظم انقلاب نیز بدان تاکید داشته اند ، اما سئوال این است، آیا چنین رفتاری جز آنکه ایران را در بازی عربستان بیاندازند ، نتیجه ی دیگری دارد؟ چندان که مشاهده شد ، خبرگزاری های معتبر دنیا، اعدام شیخ نمر را از اخبار اصلی خود پایین کشیده و آتش کشیدن ساختمان سعودی ها در تهران را تیتر یک کرده اند! آیا جز این است که برای عربستان، آتش زدن سفارتش، بهتر از آتش نزدنش است؟! مگر نه آنکه با چنین اقدامی، سعودی ها می توانند طلبکار شوند و گستاخانه، مدعی شوند؟!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در بازی عربستان نیافتیم!/ با حمله به سفارت، سعودی ها طلبکار شدند!/ رهبر معظم انقلاب: در قضیه اشغال آن سفارت خبیث (انگلیس)، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود.

سهراب زند، سرویس سیاسی «انتخاب»: معروف است که انگلیسی ها در مواجهه با پدیده‌ها بیشتر تفکر می‌کنند و ایرانی‌ها بیشتر واکنش نشان می‌دهند.

اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، در جهان اسلام ناراحتی و تأسف فراوانی ایجاد نمود که البته مانند هر پدیده‌ای جای تامل و تفکر دارد. به نظر می‌رسد بخش عظیمی از مردم ما در مواجهه با پدیده‌ها بیشتر احساسی عمل می‌کنند تا عقلانی. یعنی بجای آنکه ابتدا مسأله و اتفاق را از جوانب مختلف و از کانال‌های متفاوت بررسی نموده، و با دقت تحلیل و ارزیابی کنند، به سرعت به واکنش می‌پردازند.

این شیوه مواجهه عجولانه و احساسی با پدیده‌ها، یکی از شیوه‌های جهان سومی است که باید برای مبارزه با آن تلاش نمود.

اما آنچه قطعیست، این است که عربستان سعودی قطعا در برابر این اقدام شنیع خود، تاوان سختی خواهد داد، چندان که رهبر معظم انقلاب نیز بدان تاکید داشته اند ، اما سئوال این است، آیا چنین رفتاری جز آنکه ایران را در بازی عربستان بیاندازند ، نتیجه ی دیگری دارد؟ چندان که مشاهده شد ، خبرگزاری های معتبر دنیا، اعدام شیخ نمر را از اخبار اصلی خود پایین کشیده و آتش کشیدن ساختمان سعودی ها در تهران را تیتر یک کرده اند! آیا جز این است که برای عربستان، آتش زدن سفارتش، بهتر از آتش نزدنش است؟! مگر نه آنکه با چنین اقدامی، سعودی ها می توانند طلبکار شوند و گستاخانه، مدعی شوند؟!

اگر بجای واکنش سریع مانند حمله به سفارت‌خانه‌ها که هیچ دست‌آوردی به غیر از به حاشیه راندن اصل موضوع و بهانه دادن به دیگران و نمایش فرهنگ بربریت به دنیا ندارد، و یا بجای تبریک نابجا در مرگ فردی معتدل در مقابل روی کار آمدن تندروهای فعلی، کمی درازمدت بیاندیشیم، می‌توانیم بیشتر امیدوار باشیم که در بازی طراحان این اتفاقات نیفتیم. برگزاری تجمعات اعتراضی منطقی گسترده، ترویج تفکر امثال شیخ نمر در جهان اسلام، استفاده رسانه‌ای در باب مظلومیت این روحانی شهید و فعالیت‌های هوشمندانه منطقه‌ای، می‌تواند راه کار مناسبی برای مبارزه با این عمل قبیح آل سعود باشد.

فراموش نکنیم که عقلا درازمدت می‌اندیشند و به ذهن خام کوتاه‌مدت را می‌بیند. خون این شهید عزیز بی‌شک ثمرات مثبت و بابرکتی برای آگاهی و بیداری اسلامی دارد.

فکر را با گلوله نمی‌توان از بین برد، بلکه خون، نهال اندیشه را آبیاری می‌کند تا ریشه‌های آن عمیق‌تر شود.

بدست خودمان با آفت تندروی و احساسات عجولانه به این نهال آسیب نزنیم....

نکته ی اخر اما بیانات رهبر معظم انقلاب در ١٦ مرداد ١٣٩١ در ديدار با دانشجويان در تبیین بایدها و نبایدهای آرمانگرایی است، ایشان در تذکری مهم فرمود: آرمانگرایی نباید با پرخاشگری اشتباه شود بلکه می توان بدون این مسئله بشدت پایبند به ارزشها و اصول بود .

ایشان کنترل احساسات و پرهیز از تصمیم گیری در اوج احساسات را ضروری دانستند و با اشاره به ورود چند ماه پیش دانشجویان به سفارت انگلیس اظهار داشتند: در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود. ولی رفتنشان درست نبود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۱۶
غیر قابل انتشار: ۸۷
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
20
347
متاسفانه نقشه عربستان توسط افراد تندروي خود سر ايران درست از آب درآمد..... درست قبل از رفع تحريم ها
پاسخ ها
امیر تبریز اوغلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
بهانه رفع نشدن تحریم ها هم جور شدواقعا !!!!!!
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
314
68
اگه همون دیروز شخص روحانی عکس العمل نشون میدادند اتفاق دیشب رخ نمیداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
چه ربطی به روحانی داره اگه 100 واکنشم نشون میداد شماها باز میخواستین اونجارو آتیش بزنین خواهشن از خودتون مایه بزارین و پای کاری که کردین وایسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
اتفاقا بر عکس سخنگوی وزارت خارجه با گفتن تاوان سنگینی پس خواهند داد افزایش تنفر باعث شد اینا این کارو بکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
11
237
یعنی حمله به سفارت عربستان توجیه دارد؟ اگر با سفارت ایران در کشورهای دیگر همین کار را بکنند قابل تحمل میباشد؟ آخه چرا نمیفهمید
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
حمله به سفارت عربستان درست نبود ولی باید شخص اول دیپلماسی کشور واکنش بجایی نشون میدا تا کی لبخند
مرتضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
156
49
نتیجه حرف شما صحیح است..اما مگر همین سال دو گذشته یک وهابی سعودی به محل سفارت ایران در لبنان حمله انتحاری نکرد و چند تن از کارکنان سفارت را به شهادت نرساند؟؟ در آن زمان واکنش دولت ایران چگونه بود؟؟ جز انفعال پاسخ دیگری داده شد؟؟در فاجعه منا چطور؟؟ در فاجعه تجاوز به دو نوچوان چطور؟؟ در فجایع یمن و سوریه و... چطور؟؟ بنده از این جهت که مردم به دلیل اینکه دولتشان پاسخ درخوری به جنایات سعودی در دو سه سال اخیر نداده است و خونشان به جوش آمده بود به آنها حق میدهم و معتقدم اگر دولت واکنشهای محکمتری نشان میداد مردم آرامش بیشتری داشتند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
برادر من چه ربطی داره اگر قرار باشه با هر حادثه مردم به خیابون برن و آتش بزنند و خودشون مسائل دیپلماتیک رو اینطوری حل کنند که سنگ رو سنگ بند نمیشه.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
پاسخ مکم تر یعنی چی؟؟ حتما باید یک موشک میزدن وسط ریاض!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
5
130
درود بر عقلانیت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
14
173
خدایااااااااااااا
تا کی باید گیر یه عده آدم این مدلی باشیم که عقلشون موقعی که باید کار کنه، نمیکنه
آخه حمله به سفاااااااااااااااااارت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه فرقی میکنه با تجاوز هوایی یا زمینی به خاک یه کشور
چرا بعضی ها نمیخواهند بفهمن....
یا امام زمان
سيدحسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
12
164
كشور وملت هميشه بايد تاوان بي خردي خامي وحماقت معدود اين آدم ها را بدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
9
173
از اینها بخواید برن سوریه بجنگن،ببینید چند نفرشون میرن؟؟؟ اشغال یک سفارت بی دفاع زبونانه ترین عکس العمله...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
6
122
عربستان میدانست چطوری بعضی ها را تحریک کند و ما همیشه غافل از این قضیه یعنی با دست خود خودمان را تخریب می کنیم و البته عقده هایمان را با کوچکترین بهانه ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
131
11
دکتر تمام پیش بینی هات داره درست از آب در میاد. بهار نزدیک است. تا سال 97 کشوری بنام عربستان نیز وجود نخواهد داشت. این بازی رو امریکا و بازیگرانش سر عربها در آوردن. شما هم بیدار شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
113
12
دیپلماسی خنده کجا بود وقتی 600 نفر کشته می شن در منا دیپلماسیی خنده ما کاری نمی کنه اینجا هم بازی می خوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
81
16
دولت سفیر سعودی رو باید بیرون میکرد...همون موقع که تجاوز اتفاق افتاد...
مهدی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
119
14
اتفاق دیروز عکس العملی به انفعال وزارت محترم خارجه بود.
قضیه فرودگاه جده، حادثه منا، افزایش تولید نفت، صحبت ها و اظهارنظرهای روزانه مسئولان عربستان علیه ایران، اعدام آیت الله نمرالنمر .... اتفاقا ملت ایران خیلی صبور وعاقلن
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
9
130
حمله و اتش زدن رفتاری به شدت غیر متمدنانه و مایه تاسف است و در شان ملت ایران نیست.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
24
با توجه به تکرار اینگونه اتفاقات گه در گذشته نه چندان دور نیز رخ داد هاست ( سفارت انگلیس) دولت و نیروی انتظامی بایستی پیش بینی می کردند . ولی متاسفانه کوتاهی کردند .
در این کشور چرا همه چیز آزمون و خطایی انجام می شود ؟ پس برنامه ریزی در کجای تصمیم گیری ها قرار داد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
28
درست وقتی که توجه دنیا به نقض آزادی بیان واعدامهای عقیدتی وفله ای بسمت عربستان جلب شده بود ما با آتش زدن سفارتخانه توجه جهانیان را به بی قانونی وخودسری در ایران جلب کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
14
10
از ترکیه نباید غافل شد این اعدام دقیقا بعد از سفر اردوغان به عربستان صورت گرفت. اردوغان در حال حاضر بسیار موذیانه علیه ایران عمل می کند مگر ریشه این تفکر وهابی در عربستان پرورش نمی یابد .....یک پیشنهاد به وزارت خارجه شناساندن منبع و حامی تروریستها در مجامع عمومی و بین المللی جهت قرار گرفتن عربستان در بین کشورها ی حامی تروریست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
3
32
هیچ عاقلی به سفارت کشور دیگر حمله نمیکند
نیما
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
35
6
خدا خیرشون بده
به امید خدا در آینده نزدیک کاخ های ظلمشان را در ریاض
به آتیش خواهند کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
31
البته وصدالبته حمله به سفارت کاربسی اشتباه بوده وهست ولی سوال من اینجاست نیروی محترم انتظامی کجابود ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
4
41
اگر بخواهیم شاهد تکرار این ماجرا به سبب موضوع دیگر نباشیم باید با دستگیر شدگان برخورد جدی کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
3
27
بجای همگام با تمام رسانه های دنیا و با استفاده از فضای مجازی رفتارهای قرون وسطایی عربستان را محکوم کنیم تمام نگاهها را متوجه رفتارهای غیر منطقی خودمان کردیم و حالا همدیگر را محکوم می کنم نه عربستان را
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
28
5
چیزی که سعودی ها رو جری کرده سیاست منفعل در دیپلماسی فعال خودمونه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
33
7
اون از فاجعه منا و تجاوز به دو نوجوانمون واینم از شهادت شیخ نمر اگر دولت واکنش قوی نشون میداد مردم احساسی عمل نمیکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
20
با فرض تائید تمام مطالب مقاله و برخی کامنت های ارائه شده؛ پرسش اینجاست اکر حمله به سفارت غربستان کار نادرستی است و اگر حمله ی افراد خودسر و احساساتی قابل پیش بینی بوده پس نیروی انتظامی چرا با تمهیداتی در محل حاضر نبوده اند تا احساسات افراد خود سر را کنترل کنند !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
4
31
آب به آسیاب دشمن میریزند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
28
5
مقصر وزارت خارجه است وقتی رفتار جدی نشون داده نمیشه همین میشه من رفتار دیشب تایید نمیکنم و از این ور قضیه هم رو ببینیم
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
26
واقعا زشت بود حرکتی که دور از شآن و منزلت ما ایرانیهاست باید عقلانی تر کار کرد تا احساسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
18
بهتر است مردمی که احساسات پاکشان در این اعدام ناجوانمردانه جریحه دار شده ، خود را کنترل کنند و نگذارند اصل ماجرا به حاشیه برود !!!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
31
3
خوب کاری کردین ....این عمل عقلانی بود
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
27
اقدام این افراد در حمله به سفارت عربستان ضربه به حیثیت بین المللی کشورو بنفع خبیثانی چون ال سعود و امریکاواسراییل خواهد بود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
25
حکومت عربستان سعودی بدون شک به خواسته خود رسید عده ای خودسر باعت اینکار بی منطق شدند
محمدهادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
11
7
قبل ازشهادت این بزرگوارفراموش نکنیم که اردوغان عربستان بودامروز باصبرومقاومت ایران ومتحدان ماترکیه عربستان به انزوارفتن پس نتیجه اینکه باید باتامل وتفکر کاری نکنیم که دردامی که اونها پهن کردن بیفتیم که تاپیروزی راهی نیست فقط کمی صبوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
22
سلام,بی شک رفتار دیشب رفتار برنامه ریزی شده ای از طرف یه عده ازخدابیخبر بود برای این که ازتجمع باشکوه امروز جلوی سفارت جلوگیری بشه.همچنان که موفق شدند وتجمع امروز رو به جایی غیر از سفارت کشوندند.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
این هم نظر جالب و قابل تاملی است .
علی
|
United States of America
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
3
24
بنده هم با مطالب نگارنده موافقم لیکن این افراد را نباید دلسوزان نظام و انقلابیون نامید. این افراد تنها دلسوز تفکرات متحجرانه خود هستند و بدون هیچ آینده نگری دست به عمل میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
20
4
سلام
در کلیات با شما موافقم
اما شما چرا با اخبار لحظه به لحظه خواسته و ناخواسته به این موضوع دامن زدید....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
5
10
شما بگید بازی عربستان من میگم بازی انگلستان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
1
28
یکی از این مردم خودسر بپرسه اصلا شیخ نمرو میشناسن چطور برای 500ایرانی منا این کار و نکردن ؟
برادر شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
9
22
حمله کنندگان به سفارت عربستان سرسپردگان خود عربستان بودند که خواستند با این کار آبروی ایران رو در بین جهانیان ببرند.
Ali Nickoo
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
21
این اتفاقات را نباید خود جوش و یا خود سر تصور کرد. دشمنان ما خیلی زرنگ هستند وا ین ماجرا از قبل طرح شده بود
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
قطعا طراحی شده از طرف خود سعودی ها بود ، چرا که در زمان حمله به سفارت عربستان همه اتباع سعودی سفارت را ترک کرده بودند و اسناد مهم را با خود خارج کرده بودند .
در واقع درب ها باز شد تا تراژدی جهانی و حساسیت برانگیز حمله به سفارت یک کشور دیگر که بارها در ایران تکرار شده و از نظر همه کشورها مذموم است اتفاق بیفتد .
سید عباس قاسمی از تربت حیدربه09153327480
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
28
4
متاسفانه این حرکات ناشی از ملاحظات و سیاستهای دولت است که اگر دولت به نمایندگی از ملت انقلابی تصمیم انقلابی میگرفت و در برابر جنایات آل سعود عکس العمل قاطع تر نشون میداد مردم خشم خودشان را اینگونه بروز نمیدادند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
25
3
سلام نمیدانم چرا بعضیها چشمهای خود رو به روی اعمال زشت عربها بسته اند؟کاری که دیشب انجام شدنتیجه رفتارهای زشت ال سعودبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
کسی چشمش را به روی عرب های عربستان نبسته ، بلکه در این هیاهوی ظلمو ستم نسبت به اسلام و شیعه ، بایستی با پنبه سر تفکر تکفیری - صهیونیستی را برید نه با چاقو !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
2
22
عاقل آن است که اندیشه کند پایان را
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
12
7
از كجا معلوم كه كار عوامل خود عربستان يا موساد نبوده براي اختلاف افكني هرچه بيشتر بين دو كشور يعني يه جورايي هم آتو دست عربها بدند
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
شکی نیست که کار خود عربستان است
خیلی نیاز به فکر هم نداشت و تجربه این کار و اثرات مثبتی که برای عربستان و امریکا داشته را بیاد بیاریم می بینیم که کا ربجایی از طرف آنها بوده
صادق عامری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
14
4
تا کی باید تحمل کرد این همه توهین وهابی به شیعه یعنی دنیا کاری نمیکنه لعنت خدا بر ال سعود
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
4
10
واقعا تا کی می خواهم با ندانم کاری در پازل دشمن بازی کنیم؟؟؟؟ عقلانیت برتر از احساسات است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
13
5
در مقابل جنایت منا و فرودگاه جده و دهها اقدام عربستان ، حمله به سفارت کمترین کاری بودانجام دادن ....
شماها چرا رنگتون پریده عربستان عددی نیست که اینکار عواقب داشته باشه
بحرین نیم وجبی سفیر ما رو اخراج میکنه و نمیترسه عربستان خاورمیانه رو به آتیش کشیده و نمیترسه متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
3
1
آقایون با فرهنگ تا بحال اینهمه واسه عربها کلاس گذاشتیم و هی دیپلماسی خنده تحویلشون دادیم چی عایدمون شده جز اینکه به زائران ما توهین شد تجاوز شد کشتار کردند اگه ما ایرانیها غیرت داشتیم همون موقع که به دو نوجوان ایرانی تجاوز شد باید بلایی سر سعودیها مِ آوردیم که هیچ وقت یادشون نره
نظرات بینندگان