arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۲۳۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
واکنش سه نماینده مجلس به ردصلاحیت ها

انتقادات مطهری: خبر را شنیدم.../ رسایی: چیزی درباره ردصلاحیتم به من ابلاغ نشده/ ابوترابی فرد: کاندیدا اعتراضشان را اعلام کنند، شورای نگهبان قطعا توجه می‌کند

در اینجا نقل جملاتی از شهید آیت‌الله مطهری درباره انتخاب وکیل، مناسب است: «از جمله مواردی که رشد و پیشرفت و تکامل مردم در این است که در آن کار آزاد و مختار باشند و اگر مصلحتِ آنها را به زور به آنها بدهیم هیچ‌گاه صلاحیت استفاده از مصالح خود را پیدا نمی‌کنند، موردی است که مردم باید با اراده و میل خود وکیل صالح خود را انتخاب کنند و خودشان برسند به حدی که وکیل صالح انتخاب کنند. تحمیل وکیل – ولو صالح – اثرش این است که هیچ وقت استعداد اجتماعی مردم به فعلیت نمی‌رسد و تجربه اجتماعی و عقل تجربی اجتماعی پیدا نمی‌کنند. »
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتقاد مطهری به ردصلاحیت‌ها/ رسایی: چیزی درباره ردصلاحیتم به من ابلاغ نشده/ ابوترابی فرد: کاندیدا اعتراضشان را اعلام کنند، شورای نگهبان قطعا توجه می‌کند

علی مطهری نماینده مردم تهران به ردصلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش انتخاب، او در کانال تلگرام خود نوشت: «خبر رد صلاحیت بسیاری از افراد منتقد از جمله خودم را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شنیدم. به نظر می‌رسد که هیئت‌های نظارت استانها در مجموع حق‌الناس را رعایت نکرده‌اند و بسیاری از افراد خوش‌فکر را به صرف منتقد بودن، رد صلاحیت کرده و با محروم نمودن مردم از انتخاب آنها نوعی تعیین تکلیف برای مردم و دخالت ... و ترکیب مجلس آینده کرده‌اند.»

مطهری در ادامه افزود: «امیدوارم شورای نگهبان توجه کافی به حقوق مردم و حق‌الناس داشته باشد و این افراط را تعدیل کند.»

این نماینده مجلس نوشت: در اینجا نقل جملاتی از شهید آیت‌الله مطهری درباره انتخاب وکیل، مناسب است: «از جمله مواردی که رشد و پیشرفت و تکامل مردم در این است که در آن کار آزاد و مختار باشند و اگر مصلحتِ آنها را به زور به آنها بدهیم هیچ‌گاه صلاحیت استفاده از مصالح خود را پیدا نمی‌کنند، موردی است که مردم باید با اراده و میل خود وکیل صالح خود را انتخاب کنند و خودشان برسند به حدی که وکیل صالح انتخاب کنند. تحمیل وکیل – ولو صالح – اثرش این است که هیچ وقت استعداد اجتماعی مردم به فعلیت نمی‌رسد و تجربه اجتماعی و عقل تجربی اجتماعی پیدا نمی‌کنند. »  (یادداشتهای استاد مطهری، ج 1 / ص 86)

 رسایی: تاکنون چیزی درباره ردصلاحیتم به من ابلاغ نشده است

روز گذشته (یکشنبه) خبری مبنی بر رد صلاحیت حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در رسانه‌ها منتشر شد.

در همین زمینه، رسایی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تاکنون چیزی درباره رد صلاحیتم در این مرحله به من ابلاغ نشده است.

وی اضافه کرد: در زمان ردصلاحیت در هیات اجرایی، کتبا موضوع را به بنده ابلاغ کردند اما تاکنون این موضوع به بنده اعلام نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه من تابع قانون هستم، خاطرنشان کرد: درصورت ابلاغ ردصلاحیت طبق قانون موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

رسایی همچنین تصریح کرد:بنده اگر از جانب شورای نگهبان هم ردصلاحیت شوم هیچگاه به خودم اجازه نمی‌دهم به ساحت این نهاد قانونی و انقلابی تعرض کنم.

 نظر ابوترابی فرد درباره ردصلاحیت‌ها

نایب رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد رد صلاحیت‌شدگان نمایندگی مجلس از سوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان براساس اطلاعاتی که از مراجع متعدد داشتند نظر بدوی خود را اعلام کردند. کسانی که برای حضور در انتخابات مجلس آمادگی داشتند اگر به اعلام نظر شورای نگهبان اعتراض دارند باید این اعتراض را منعکس کنند و شورای نگهبان نیز قطعا به آن توجه خواهد کرد، ما نیز در این راستا به وظایف خود عمل خواهیم کرد.

او ابراز امیدواری کرد: تصمیماتی که شورای نگهبان می‌گیرد در چارچوب قانون و مصالح ملی راه را برای یک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری ملت و جریان‌ها و گروه‌های سیاسی معتقد به نظام هموار کند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به پرسش که آیا کسی برای پادرمیانی به هیات رئیسه مجلس مراجعه کرده توضیح داد: در چارچوبی که اشاره شد، اعتراضاتی خواهد شد، ما هم براساس شناختی که داریم و وظیفه قانونی و شرعی خود انجام وظیفه خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰۵
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
285
29
رسایی رای اول تهران میشه چون مظلوم واقع شده.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
18
247
به نظر من رجل سیاسی مجلس آقای مطهری هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
20
176
عکسی که برا خبر گذاشتین فوق العاده با معنیه!
دمتون گرم :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
13
163
رسایی داره ساندیس پاکتی می خوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
9
58
انتخاب اسامی تایید شده را با ذکر گرایش منشر کن لطفا.شاید واقعا اصلاح طلبان زیادی تایید شده باشند که نام آشنا نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
18
109
اگه ممکنه این عکس دکتر رسایی را با کیفیت بالا جهت چاپ برای دانلود قرار دهید با تشکر
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
90
85
من رسایی را قبول ندارم اما این مدل عکس گذاشتن از وی در حال خوردن آبمیوه غیراخلاقی است. لطفا در انتقاد مراقب اخلاق و ادب باشیم.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
32
111
انتخاب! دمت گرم عجب عکس رسایی از رسایی انتخاب کرده ای!من بهت ایمان آوردم.
نظرات بینندگان