arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

بازداشت معلم عربستانی به اتهام انتقاد از ولیعهد این کشور

رژیم آل‌سعود، یک معلم عربستانی را که در حضور ولیعهد این کشور از وضعیت امنیتی یک منطقه شیعه‌نشین انتقاد کرده بود، بازداشت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رژیم آل‌سعود، یک معلم عربستانی را که در حضور ولیعهد این کشور از وضعیت امنیتی یک منطقه شیعه‌نشین انتقاد کرده بود، بازداشت کرد.

به گزارش«انتخاب» به نقل از  المنار، نیروهای سعودی، "محمد العبید" معلم مدرسه "ابن القیم" در یک منطقه‌ی شیعه‌نشین عربستان را بازداشت کردند.

محمد العبید که برادر یکی از شهدای حمله تروریستی علیه القدیح است، در حالی‌که "محمد بن نایف،" ولیعهد و وزیر کشور سعودی برای ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه به القدیح رفته بود، در حضور وی در انتقاد از وضعیت امنیتی مناطق شیعه‌نشین عربستان گفته بود: اگر دولت نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند، به من اجازه بدهید. پس دولت شریک جرم است.

محمد بن نایف نیز در پاسخ به او گفته بود می‌دانم که احساساتی هستی و تو را سرزنش نمی‌کنم. هر کسی که بخواهد نقش دولت را بازی کند محاکمه می‌شود.

حالا بعد از گذشت 7 ماه از این رویداد و 3 هفته از اعدام "شیخ نمر باقر النمر" رهبر برجسته شیعیان عربستان و 3 فعال شیعه دیگر، رژیم سعودی العبید را بازداشت کرد.

در 22 ماه می 2015، انفجاری انتحاری در مسجد شیعیان در القدیح در استان القطیف، 21 شهید و 97 زخمی برجای گذاشت.
نظرات بینندگان