arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
رسایی:

لایحه شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در اولویت کار مجلس قرار گیرد

طرح‌ها و لوایح مهم دیگری مثل شفافیت هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد که باید در اولویت کار مجلس قرار گیرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بررسی لایحه مناطق آزاد در مجلس گفت که طرح‌ها و لوایح مهم دیگری مثل شفافیت هزینه‌های انتخاباتی وجود دارد که باید در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

حمید رسایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد پیش از این در مجلس مطرح شد و رأی نیاورد. ما طرح‌های دیگری در دستور کار مجلس داریم که فوریت آن خیلی بیشتر است، از جمله شفافیت‌ هزینه‌های انتخاباتی.

وی افزود: ما شاهد این بودیم که فضاسازی‌هایی علیه مجلس کردند و گفتند مجلس نمی‌خواهد هزینه‌هایی شفاف شود. ما نمی‌گوییم به طرح مناطق آزاد رسیدگی نشود اما طبق ضوابط آیین‌نامه رسیدگی شود به ویژه که طرح‌های مهمتری وجود دارد و ما را متهم می‌کنند به اینکه مجلس نمی‌خواهد هزینه‌های انتخاباتی شفاف شود. آقایان دولتی هم مصاحبه می‌کنند و به شکل هماهنگ شده تیتر می‌زنند.

رسایی اضافه کرد: چرا هیأت رئیسه مجلس در زمین دیگران بازی می‌کند. آیا آن طرح‌ها مهم هستند یا لایحه مناطق آزاد؟ درخواست ما این است که طبق آیین‌نامه عمل شود.

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: هر موردی که از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به هیأت رئیسه ارجاع شود و اولویت داشته باشد را طبق آیین‌نامه در دستور کار قرار می‌دهیم. این موضوع هم بحث مهمی است البته می‌دانید که ما از جهت قانون مشکلی در این زمینه نداریم. بلکه دستگاه‌های نظارتی کاملاً دستشان باز است که این اعمال نظارت را داشته باشند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان