arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

انفجار 4 بمب در نزدیکی پارلمان و دفاتر دولتی ونزوئلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وقوع چهار انفجار در نزدیکی پارلمان ونزوئلا باعث ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان پایتخت این کشور شده اما پلیس می‌گوید به هیچکس آسیبی وارد نشده و خسارتی نیز به وجود نیامده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انفجار ظاهرا ناشی از 4 بمب دست‌ساز بوده که درونشان اعلامیه‌هایی قرار داده شده بود.

برخی منابع می‌گویند، مشخص شده که این اعلامیه ها از جانب یک گروه رادیکال وفادار به هوگو چاوز، رییس جمهوری فقید این کشور است که اخیرا حزبش در انتخابات پارلمانی به اپوزیسیون باخت.

این اعلامیه ها که امضای این گروه رادیکال موسوم به "نیروهای آزادی بولیواری" بر روی آنها بود، سیاست‌های دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهوری کنونی ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داده و خواستار واکنشی صریح‌تر در قبال انتخابات پارلمانی دسامبر 2015 شده است.

در یکی از این اعلامیه‌ها آمده است: زمان آن رسیده که نیروهای آزادی بولیواری جای دولت کنونی را بگیرند. تنها به این ترتیب است که می‌توان مسیری را که چاوز می‌پیمود، ادامه داد.

دفتر دادستانی عمومی ونزوئلا اعلام کرد، سه بمب در خارج از یک بازار و چهارمین بمب در یک خیابان در نزدیکی دفاتر دولتی و پارلمانی ونزوئلا منفجر شده است.

شاهدان می گویند این انفجارها تقریبا در یک زمان رخ دادن و مردم را دچار ترس و وحشت کردند.

خولیو بورگس، رهبر اکثریت پارلمان با انتقاد از این انفجارها گفت:‌ انفجارها باعث شد تا مردم به شدت دچار هراس شوند. همچنین این انفجارها از سوی افرادی منتصب به دولت یا افراد قدرتمند در دولت مادورو رخ داده است تا باعث ایجاد هراس و ترس در میان مردم شوند و بحث درباره مسائل مهمتر با این انفجارها به حاشیه کشانده شوند.

تنش ها در ونزوئلا از زمان به قدرت رسیدن اپوزیسیون در پارلمان بیشتر شده است.

اپوزیسیون در انتخابات سال گذشته میلادی برای نخستین بار حزب چاوز را که از 1999 روی کار بود، به عقب راند و توانست قدرت اکثریت را در پارلمان این کشور آمریکای لاتین به دست بگیرد. 

نظرات بینندگان