arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

جان کربی: تلاش عربستان و ایران برای حل تنش‌ها مهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: مهم است ایران و عربستان از راه گفتگو تنش‌ها را برطرف کنند.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا؛ "جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اظهار داشت: واشینگتن از ابتدا تاکید کرده بود، مهم است که عربستان و ایران از راه گفتگو برای حل تنش ها به صورت مسالمت آمیز و از راه دیپلماتیک تلاش کنند. پیش از این نیز گفته بودم دولت سعودی با رفتن برای مذاکرات و تلاش ها در منطقه برای تشکیل ائتلاف جهت مقابله با افراطی گری موضع درستی در پیش گرفته است.

وی افزود: همانطور که گفتم ما از تلاش های بین المللی برای مقابله با افراطی گری خشن استقبال می کنیم؛ اما در نهایت سعودی ها باید خود در این زمینه صحبت کنند. ما همچنین گفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه نداشته باشیم قضاوتی نخواهیم کرد. زمانی که تنش ها درباره اعدام جمعی در عربستان سعودی به وجود آمد، ما سریعا گفتیم فکر می کنیم مهم است عربستان و ایران از راه گفتگو برای حل تنش ها به صورت مسالمت آمیز و از راه دیپلماتیک تلاش کنند و مهم است روابط دیپلماتیک حفظ شود و این روابط از بین نرود تا مسئله بزرگتر فرقه ای در منطقه ای که هم اکنون نیز تنش دارد، به وجود نیاید.

خبرنگاری پرسید آیا شما حملات عربستان سعودی به یمن را محکوم می کنید؟
جان کربی گفت: ما از مدتها پیش نگرانی های خود را درباره گزارش هایی مبنی بر تلفات غیرنظامیان و خسارت بر زیرساخت های غیرنظامی در یمن اعلام کردیم. براساس گزارش های اخیر، سعودی ها خود تحقیقات در این زمینه را شروع کرده اند.

نظرات بینندگان