arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

تخت روانچی: دیدار با اشمید درباره برجام بود/ ظریف هفته آینده با موگرینی دیدار می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه به دیدار امروز(دوشنبه) هلگا اشمید معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: مرور روند اجرای برجام بخشی از گفت و گوی ما بود و فردا نیز درخصوص موضوعات منطقه ای صحبت می کنیم.

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی عصر دوشنبه در حاشیه مراسم ترحیم پدر کمالوندی در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و و افزود: سید عباس عراقچی هم در این جلسه حاضر بود و در جلسه فردا هم مروری بر آخرین وضعیت اجرای برجام صورت می گیرد .

وی در پاسخ به سوالی درباره لغو روادید با برخی کشورها پس از برجام گفت: کشورهای مختلف نظر واحد در این باره ندارند ؛ با برخی کشورها لغو روادید هستیم ولی با برخی دیگر نخواهیم داشت. 

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره ادعای یک سایت آمریکایی مبنی بر ساخت و ساز پارچین که مغایر با برجام است ؟ گفت: من این خبر را ندیده ام ولی موضوع پارچین به مسائل داخلی ما ربط دارد. 

تخت روانچی ادامه داد: مسائل نظامی ما به هیچ کشوری مربوط نیست و در مذاکرات هم گفته ایم مسائل نظامی ما به مذاکرات ربطی ندارد؛ بنابراین اهمیتی برای این حرف ها قائل نیستیم. 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا از اینکه کنگره آمریکا محدودیت سفر برای اتباع این اتحادیه ایجاد کرده آیا ناخشنود است؟ گفت : اروپایی ها طبعا از این موضوع خوشحال نیستند اما می دانیم در نامه ای که جان کری به ظریف نوشت و آیین نامه ای که خود آمریکایی ها داده اند، یک سری استثنا قائل شده اند؛ البته این قانون از نظر ما خلاف برجام است و باید اصلاح شود .


معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در این باره که آیا کشوری ثالث به عنوان حافظ منافع ایران و عربستان تعیین شده است؟ گفت : در حال مذاکره ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم .
تخت روانچی در پاسخ به سوالی درباره نامه کری به ظریف درباره سوریه گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباه زمان سفر ظریف به بروکسل هم گفت : این سفر هفته آینده انجام می شود و با موگرینی دیدار خواهد کرد و درباره مسائل دو جانبه بحث و گفت و گو خواهد شد .

نظرات بینندگان