arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

فرمانده كل سپاه: همراه انقلاب بودن بسيار سخت‏تر از انقلابي شدن است

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين‌که «همراه انقلاب بودن بسيار سخت‏تر از انقلابي شدن است» گفت: امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند دعا براي حفظ جمهوري اسلامي از شر جن و انس و شياطين هستيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين‌که «همراه انقلاب بودن بسيار سخت‏تر از انقلابي شدن است» گفت: امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند دعا براي حفظ جمهوري اسلامي از شر جن و انس و شياطين هستيم.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنا ، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري چهارشنبه ‌شب در نخستين برنامه متمرکز اجلاسيه سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس ـ كه در پادگان امام حسين(ع) شيراز برگزار شد ـ از 8 سال جنگ تحميلي به عنوان «جنگ ايمان و رذالت» نام برد و افزود: همه کساني که راه شهيدان را جستجو مي‌کنند، بدانند که جنگ ايمان و رذالت همراه با انقلاب اسلامي استمرار دارد.

وي ادامه داد: صداي اسلام‌خواهي آفريقا، علاقه به اسلام‌شناسي در کل جهان و خيزش بيداري منطقه همگي از جنگ 8 سال ما نشات گرفته است.

وي با بيان اين‌که «شهيدان تأمين کنندگان اهداف انقلاب اسلامي بوده و هستند» افزود: در هر جلسه‌اي که به نام انقلاب اسلامي و دفاع از آن برگزار شود، شهدا حضور دارند و دلسوزي و نگاه شهيدان بدرقه راه انقلاب اسلامي است.

فرمانده كل سپاه حفظ و حراست از اهداف شهدا را مهمترين وظيفه امروز دوستداران انقلاب اسلامي دانست و افزود: هر نيروي مومن، دلسوز و متعهد به انقلاب امروز بايد دغدغه تحقق آرمان و راه اصلي انقلاب را داشته باشد.

وي با بيان اين‌که «مردم پس از 33 سال هيچ‌گونه انحرافي در مسير انقلاب را تحمل نمي‌کنند» خاطرنشان کرد: بايد بدانيم که شياطيني علاوه بر شياطين خارجي امروز براي مقابله با نظام اسلامي بسيج شده‌اند تا ظرف انقلاب را بشکنند.

وي از جمهوري اسلامي به عنوان ظرف انقلاب اسلامي ياد کرد و افزود: انقلاب اسلامي بدون حيات نظام جمهوري اسلامي نمي‌تواند ادامه پيدا کند.

جعفري اظهار كرد: انحراف از جمهوري اسلامي ـ که امري طبيعي هم هست ـ گاهي در سياست خارجي، گاهي در مقابل پايداري مردم، گاهي در امور اقتصادي و مهمتر از همه گاهي در کانون حمله دشمن به سمت محور اصلي نظام يعني ولايت فقيه ديده مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين‌که «جمهوري اسلامي بدون ولايت فقيه از بين مي‌رود» اظهار کرد: جمهوري اسلامي بدون ولايت فقيه مثل ديگر حکومت‌هاي مدعي جمهوري اسلامي در منطقه است اما در صورتي که ولي فقيه محور حرکت جمهوري اسلامي باشد، اهداف شهيدان و نظام جمهوري اسلامي محقق مي‌شود.

وي هم‌چنين با بيان اين‌که «دعواي ما در فتنه 88 بر سر موضوع ولايت فقيه بود» ادامه داد: جرياناتي انحرافي که در بخش‌هاي مختلف نظام نفوذ مي‏کنند از ابتداي انقلاب وجود داشته و همچنان ادامه دارند، اگرچه شکل آن‌ها متفاوت است؛ جريان ليبرال‎ها، بني صدر، اطرافيان منتظري، دوران سازندگي و اصلاحات و امروز هم به نوعي ديگر جريانات انحرافي در کشور وجود دارد.

اين عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين‌که «دشمنان خارجي هرگز نمي‌توانند به ماهيت انقلاب اسلامي ضربه بزنند» بر لزوم شناخت ماهيت دشمنان داخلي تأکيد کرد و گفت: بايد مراقب باشيم و بدانيم انقلابي ماندن و همراه انقلاب بودن بسيار سخت‏تر از انقلابي شدن است.

وي ادامه داد: در مسير انقلاب ماندن، تنها در گرو اطاعت محض از ولايت فقيه است. هرکس ديروز و امروز و فردا چه از مردم عادي و چه از مقامات کشوري در برابر امر ولي فقيه بايستد، بدون ترديد معنا و مفهوم انقلاب اسلامي را درک نکرده است.

وي با بيان اين‌که «شهيد هيچ‌گاه بدون اذن و مجوز شرعي ولي فقيه وارد صحنه نمي‌شود» خاطرنشان کرد: نظام جمهوري اسلامي که با آبياري خون هزاران شهيد برپا شده، حاصل تلاش‏هاي دنيايي و مادي نيست و امروز دل‏هاي همه خانواده شهدا به دنبال استمرار آن است.

جعفري با بيان اين‌که «هرکس نظر خود را بر نظر ولي فقيه ترجيح دهد، قانون اساسي را زير پا گذاشته است» ادامه داد: هرکس به نوعي محوريت نظام را آگاهانه يا ناآگاهانه سست کند، آب به آسياب دشمن ريخته است.

وي «هوشياري، حفظ بصيرت، انجام وظيفه و اقدام به عمل به موقع» را ضرورت امروز دوستان انقلاب دانست و افزود: بسياري اوقات در برابر برخي دسيسه‏ها بايد صبر انقلاب داشت و سکوت کرد و اما امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند دعا براي حفظ جمهوري اسلامي از شر جن و انس و شياطين هستيم.

وي با اشاره به لشکرکشي‏هاي غرب و آمريکا به منطقه و تسخير کشورهاي همسايه ايران ابراز کرد: آمريکائي‏ها حدود 10 سال است همه امکانات خود را در اطراف ايران بسيج کرده‌اند تا مردم ايران را از پاي درآورده وانقلاب را متوقف کنند.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: وقتي دشمنان همه امکانات مادي خود را براي حذف انقلاب بسيج مي‌کنند اما موفق نمي‏شوند، طبيعي است به هرنوع قدرت و توان ديگري دست بزنند و طبيعي است که به سمت قدرت‏هاي غير طبيعي و غيرمادي بروند.

وي با اشاره به توانمندي‏هاي گسترده جمهوري اسلامي در عرصه‏هاي مختلف اظهار کرد: شياطين همه قواي خود را براي حذف اثرگذاري جمهوري اسلامي بسيج کرده‏اند.

وي از وجود 14 هزار و 600 شهيد استان فارس تجليل و از صبر و استقامت خانواده‏هاي آنان قدرداني کرد و گفت: استان فارس در طول دفاع مقدس بيشترين يگان نظامي را به جبهه‌ها اعزام کرد.

جعفري ادامه داد: فاصله نزديک فارس با خوزستان باعث حضور گسترده و گرم مردم اين استان در جبهه‎ها شد و ايمان و معنويت و ايثار و فداکاري و صميميت حاکم بر جبهه‌ها حاصل حضور بچه‌هاي فارس بود.
نظرات بینندگان