arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
حضور گشت‌ها در تفرجگاه‌ها، پارك‌ها و ميادين را پررنگ‌ترمی‌كنيم؛

سردار روزبهانی: نداشتن حجاب و داشتن ماهواره نقض حقوق شهروندی است

رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا مي‌گويد، كساني كه خودرو را حريم خصوصي مي‌دانند قانون را نمي‌دانند و برخورد پليس با بدحجابي نيز پررنگ‌تر مي‌شود. سعي مي‌شود كساني كه پوشش آنها مشكل دارد به مقر پليس هدايت شوند و پس از پوشيدن لباس مناسب و گرفتن تعهد، آزاد شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا مي‌گويد، كساني كه خودرو را حريم خصوصي مي‌دانند قانون را نمي‌دانند و برخورد پليس با بدحجابي نيز پررنگ‌تر مي‌شود. سعي مي‌شود كساني كه پوشش آنها مشكل دارد به مقر پليس هدايت شوند و پس از پوشيدن لباس مناسب و گرفتن تعهد، آزاد شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا ديروز در نشستي با خبرنگاران، درباره برخورد با بدحجابي و همت پليس و دستگاه قضايي براي جمع‌آوري ماهواره‌ها و غيره سخن گفت.

 او معتقد است، كساني كه حجاب را رعايت نمي‌كنند حقوق شهروندي را زير پا گذاشته‌اند. سردار روزبهاني همچنين خبر از مستندسازي در مواقع نياز از افراد بدحجاب مي‌دهد.

وي گفت: اين تدبير را داريم كه گاها بنا به نياز از افراد بدحجاب مستندسازي كنيم و به عنوان مثال عكسش را بگيريم تا وقتي كه خودش را دستگير كرديم و گفت بدحجاب نبوده‌ام عكسش را نشان بدهيم.

سردار احمد روزبهاني درباره مطالبات مردمي و مسوولان در بحث امنيت اخلاقي گفت: برخي فكر مي‌كنند تذكر و اقدامات ما در بحث كم حجابي قطع شده، اما در كل كشور مثل سابق گشت‌ها كار خودشان را مي‌كنند. ما كلمه ارشاد را از گشت ارشاد برداشتيم.

به گفته رييس پليس امنيت اخلاقي، ديگر همه مي‌دانند كه چه چيزي جرم است و قانون چه مي‌گويد. ما هم قانون را اجرا مي‌كنيم و با توجه به فصل تابستان، حضور گشت‌ها در تفرجگاه‌ها، پارك‌ها و ميادين را پررنگ‌ترمی‌كنيم. او دليل كمرنگ شدن مقطعي اين گشت‌ها را تنوع ماموريت‌هاي ناجا عنوان كرد.

روزبهاني تاكيد كرد كه در بحث پوشش شدت برخورد بيشتر مي‌شود و كساني كه به صورت مانكن گونه ظاهر مي‌شوند قانون در موردشان اجرا مي‌شود. گاه در برخي خودروها كشف حجاب صورت مي‌گيرد كه در اين موارد پليس خودرو را توقيف مي‌كند و برخورد مي‌شود و بنا به جرم، يا با تعهد و سابقه رها مي‌شوند يا به مراجع قضايي فرستاده خواهند شد.

 او در پاسخ به شرق درباره برخورد راهنمايي و رانندگي با اين افراد، گفت: اين را از راهور بپرسيد اما براي اين برخورد هم قانون وجود دارد. افرادي هم كه مي‌گويند، خودرو حريم خصوصي است، قانون را نمي‌دانند.

وي درباره حقوق شهروندي نيز گفت: درصد بالايي از مردم مي‌خواهند كه حجاب رعايت شود. اينكه حجاب را رعايت نمي‌كنند حقوق شهروندي را زير پا گذاشته‌اند؛ اينكه از ماهواره استفاده مي‌شود غيرمستقيم حقوق شهروندي زير پا گذاشته مي‌شود چرا كه ماهواره عامل تهاجم فرهنگي است.

ما مي‌خواهيم امنيت نسبي ايجاد شود و اين امنيت ايجاد نمي‌شود مگر با كمك خود مردم ايران.
60 تا 70 هزار نيرو براي امنيت اخلاقي

روزبهاني تصريح كرد كه مطالبات مردم بالا رفته و ما هم با تمام قوا در كف ميدان هستيم و با تهاجم فرهنگي مبارزه مي‌كنيم و ان‌شاءالله حقوق شهروندي دست به دست هم اجرا شود. رييس پليس امنيت اخلاقي ناجا از چند برابر شدن نيروهاي امنيت اخلاقي در تابستان خبر داد و گفت: بيش از 60 تا 70 هزار نيروي امنيت اخلاقي در ميادين، پارك‌ها، كوه‌ها و... مستقر هستند. گشت غيرمحسوس هم داريم و اگر فردي ديد كه نامه‌اي به خانه‌اش رفت، بداند كه گشت نامحسوس ما گزارش داده است. آنها كه مي‌خواهند قانون را زير پا بگذارند فكر نكنند چون خودرو پليس با چراغ گردان نيست، مي‌توانند تخلف كنند.

حضور پليس در «نقاط آلوده»
سردار احمد روزبهاني درباره نحوه حضور و برخورد پليس با افرادي كه بدحجاب مي‌دانند نيز اين‌گونه گفت: اين تدبير فرمانده ميدان است و در هر شهر و استاني بسته به صلاح ديد فرمانده ميدان است اما سعي مي‌كنيم كه در نقاط آلوده حضور داشته باشيم. همچنين اگر فردي به هر دليلي با پليس درگير شود طبيعتا برخورد قضايي مي‌شود. اگر پليس به فردي در خودرو بگويد چرا روسري سرت نيست و او بگويد به تو چه؟ حتما همان لحظه خودرو توقيف مي‌شود. به گفته روزبهاني، كساني كه فكر مي‌كنند اگر با پليس درگير شوند، پليس عقب‌نشيني مي‌كند، اين اشتباه است
.
رييس پليس امنيت اخلاقي از انتقال افراد بدپوشش به مقر پليس و گرفتن تعهد از آنها خبر مي‌دهد. او تاكيد كرد كه اگر بار ديگر تخلف‌شان را تكرار كنند، به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند. البته گاه برخي افراد مانكن وار و با غرض به خيابان مي‌آيند كه اين افراد به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند. سعي‌مان اين است كه با گرفتن تعهد مساله را حل كنيم. او تاكيد مي‌كند كه برخورد با بدپوششي تعطيل نشده، بلكه كمرنگ شده بوده و حالا پررنگ شده است.

حكم دادستاني براي جمع‌آوري ماهواره‌ها
روزبهاني در رابطه با جمع‌آوري ماهواره‌ها نيز گفت كه اقدامات پليس با حكم دادستاني آغاز شده و به ويژه با آنها كه روي پنجره و بالاي پشت بام ديش ماهواره‌شان مشهود است، برخورد مي‌شود و با نظر مقام قضاييفقط اين نيست كه ديش را جمع كنيم بلكه قانون نيز اعمال مي‌شود.

رييس پليس امنيت اخلاقي در رابطه با گرداندن سگ در سطح شهر نيز عنوان كرد: بحث قانون برخورد با اين افراد در مجلس مطرح است اما گاه اين سگ‌ها پارس مي‌كنند و مردم را مي‌ترسانند، بحث نجاست و بهداشت هم هست. در اين موارد احتياج به قانون نيست و بر اساس شكايت برخورد مي‌شود. اينكه در محرم لباس سياه تن سگ بشود و به خيابان آورده شود، اين نياز به قانون دارد براي برخورد؟ براي حمل سگ به پزشك هم سبدهاي مخصوص است كه بايد از آنها استفاده شود.
برچسب ها: سردار روزبهانی
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
18
مگه ميشه كسي حجاب نداشته باشه آخه؟
منظورتون بد حجابي ديگه؟
محمود
|
Germany
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
26
آقایان آنقدر که به پوشش مردم دل می سوزانند .یادشان رفته مردم مشکل تورم گرانی ونان شب دارند!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
24
اي كاش آدم ها قبل از اينكه بخواهند دنيا رو درست كنند منطقه رو درست كنند كشور رو درست كنند افكارشون رو درست ميكردند اي كاش ...
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
4
inhameh mavade mokhader,shishe,kerak,fesad,faghr,gerani,tavarom,naghze hoghoghe shahrvandi nist???inha vajebtar hastand ya bad hejabi????
حمید
|
Malaysia
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
19
خوب شد معنی حقوق شهروندی رو هم فهمیدیم!
هوشنگ
|
Germany
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
14
شما میتوانید در حد توان دلیل این مسائل را ریشه یابی کنید امیدوارم چند روز دیگر داشتن خودکار را ممنوع نکنید.
محمد
|
Germany
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
0
14
اگر آقایان آمار در ست داشته باشند به یقین می دانند که اکثریت مردم ماهواره دارند.ویا به صداوسیمای ملی نگاه نمی کنند.من خیلی افراد را در قوه قضائیه ونیروی انتظامی صدا وسیما می شناسم که که ماهواره دارند.اگر امروزه اکثریت با کسانی است که ماهواره دارند وبا تشخیص خودبه شبکه های ماهواره ای نگاه می کنند کدام حقوق شهروندی است که از اکثریت می خواهی سلب کنید .ولی سخن من اینست اگر آقایان خیلی نگران دین وایمان مردم وبهشت وجهنم آنها هستند .اداره صدا سیما را به افراد بی طرف وبه اشخاص حقیقی وحقوقی بسپارند ولی نظارت صحیح برآنها اعمال بکنند در آنصورت بطور قطع ویقین بینندگان صداوسیمای ملی افزایش پیدا میکند!
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
7
اگر به چهره تمام این مسئولین محترو و سخنرانیهاشون توجه کنید کاملا مشخصه که به شبکه های ماهواره ای نگاه میکنن و بعد .....
مگر همین ؛ نه به جمع کردن ماهواره و تجاوز به حقوق شهروندی و ایجاد ترس در بین خانواده ها.ضمنا یادآوری میکنم که هرچی بیشتر حساسیت به خرج بدید بدتر میشه که بهتر نمیشه....
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
12
معنی حقوق شهروندی اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
sardar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
16
يادمه احمدي نژاد ميگفت ما چيكار داريم با لباس مردم؟جوونها دوست دارند لباسهاي مختلف بپوشند!!!!!!!
ناشناس
|
Romania
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
9
من یکی از ان 3مورد غیر قابل انتشارم سانسور میکنید؟؟؟؟
شکسپیر
|
Romania
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
11
داشتن یا نداشتن ،، مساله این است .
بابا شما که از حقوق شهروندی دم میزنی بیا برای یکبار هم که شده یک نظر سنجی واقعی بکنید ببینید مردم واقعا چی فکر میکنند ،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
5
بابا این چه وضعشه؟
این سایت(انتخاب) یک ساعت فیلتر می شه یه ساعت بعد رفع فیلتر.عجب داستانی شده ها !
قبلا فقط به تابناک سر می زدم اما الان فقط از سایت شما خوشم اومده که اونم دارن یه کاری می منن که ...
بابا این مشکل عجیب غریب رو حل کنید دیگه، یعنی چی که یه دیقه فیلتره یه دیقه بعد درست می شه؟؟؟!!!!
مدیر پایگاه خواننده محترم ؛ با تشکر از شما و ابراز خوشنودی از توجه حضرتعالی به این مجموعه ، لازم می دانیم به حضورتان عرض کنیم در طول فعالیت مجدد سایت انتخاب ، تا کنون فیلتر نشده است و مشکلاتی که در بازکردن صفحات سایت پیش می آید ناشی از مشکلات سرور از ناحیه ی طراح سایت می باشد که انشاءالله به زودی مرتفع می گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
من که عمرا دیگه سراغ تابناک نمیرم. البته جدیدا هم انتخاب سانسور زیاد می کنه که قابل درکه
نظرات بینندگان