arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

هشدار مايکروسافت درباره افزايش کلاهبرداري اينترنتي در شبکه هاي اجتماعي

شرکت مایکروسافت امروز پنجشنبه با انتشار یک گزارش امنیتی درباره بروز انواع تخلفات فضای مجازی در شبکه های اجتماعی انلاین هشدار داد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت مایکروسافت امروز پنجشنبه با انتشار یک گزارش امنیتی درباره بروز انواع تخلفات فضای مجازی در شبکه های اجتماعی انلاین هشدار داد .


به گزارش انتخاب؛ در گزارش امنیتی مایکروسافت در این باره امده است شبکه های اجتماعی ، ‌ مکانی بسیار مستعد ‌ برای ارتکاب انواع تخلفات سایبری و سواستفاده از اعضای این شبکه های انلاین هستند .

این گزارش می افزاید در سال گذشته شدت حملات رایانه ای که طی ان از پیامهای به ظاهر قانونی برای فریب دادن کاربران شبکه های اجتماعی آنلاین استفاده می شود ، حدود یک هزار و دویست درصد افزایش یافته است .

در اینگونه حملات که از ان به عنوان ‌ فیشینگ ‌ Phishing نام برده می شود ، کاربر با مشاهده یک پیام ظاهرا بدون مشکل ، فریب می خورد و بر روی لینکی کلیک می کند که منجر به خرید نرم افزار جعلی یا افشای کلی اطلاعات وی می شود .

در بیانیه هشدار امیز مدیر مرکز محافظت در برابر بدافزار مایکروسافت تاکید شده ما همچنان شاهد سیر صعودی ظهور روشهای جدید انواع کلاهبرداریهای اینترنتی در شبکه های اجتماعی هستیم ، چنانچه میزان توسل به شیوه های موسوم به فیشینگ ‌ در شبکه های اجتماعی در اغاز سال 2010 تنها هشت ممیز سه دهم درصد بود ، ولی این تخلفات سایبری در ماه دسامبر امسال ؛ هشتاد و چهار ممیز پنج درصد کل تخلفات فضای انلاین را به خود اختصاص داده است .

مایکروسافت اعلام کرد برای تهیه این گزارش ، اطلاعات گرداوری شده از بیش از ششصد میلیون سیستم رایانه ای را در سراسر جهان از ماه ژوییه تا دسامبر سال گذشته مورد بررسی و تحلیل قرار داده است .

این گزارش می افزاید افزایش محبوبیت پایگاههای شبکه های اجتماعی انلاین ، فرصت جدیدی برای کلاهبرداران اینترنتی فراهم اورده است و این تکنیکها ، شیوه های مختلفی را از معرفی خدمات مالی و محصولات گرفته تا اخاذی یا فریب دادن کاربران برای دانلود کردن نرم افزارهای معیوب و جعلی شامل می شود .
نظرات بینندگان