arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

السیسی: به صلح با اسرائیل پایبند هستیم

رئیس جمهور مصر که به ژاپن سفر کرده است طی سخنانی در صحن پارلمان این کشور بر پایبندی به صلح با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبدالفتاح السیسی امروز دوشنبه طی سخنانی در صحن پارلمان ژاپن تاکید کرد که مصر به توافق صلح با اسرائیل پایبند است.

وی افزود: گروه های تروریستی قضیه فلسطین را بهانه ای برای توجیه جنایت های خود علیه کشورهای جهان و نیز جذب عناصر جدید قرار داده اند.

السیسی تصریح کرد: واقعیت منطقه ای هر کشوری فرصت پیشرفت را برای آن فراهم می کند به شرط آنکه امنیت وجود داشته باشد و مصر با توجه به مسئولیت تاریخی و منطقه ای رهبری آغاز روند صلح در خاورمیانه را بر عهده داشته است و به تلاش های خود برای احیای مذاکرات فلسطینی و اسرائیلی ادامه داده است.

وی اشاره کرد که پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان ضروری است و ثبات در خاورمیانه محقق نمی شود مگر اینکه قضیه فلسطین حل و فصل شود.

السیسی تصریح کرد که منازعه فلسطینی –اسرائیلی همچنان جوهره درگیری در خاورمیانه و عامل اصلی نبودن ثبات در منطقه است.

وی در ادامه اظهار داشت که مصر از هیچ تلاشی برای پیشبرد تلاش های صلح و دستیابی به سازش عادلانه و فراگیر به گونه ای که ملت فلسطین به حقوق مشروع خود دست یابند، دریغ نخواهد کرد.

اظهارات السیسی درباره پایبندی به صلح با رژیم صهیونیستی در حالی است که این روزها اخبار متعددی درباره تماس های مقامات مصری و صهیونیستی منتشر می شود و در همین رابطه دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصویری از  دیدار وی با حازم خیرت سفیر جدید مصر در تل آویو را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در دیدار با سفیر جدید مصر که در مقر کابینه رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شد، پاره ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای و روند صلح خاورمیانه را بررسی کرد.

نتانیاهو در ابتدای جلسه به حازم خیرت به خاطر آغاز فعالیت خود به عنوان سفیر مصر در تل آویو تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت نمود.

«حازم خیرت» سفیر جدید مصر در تل آویو روز پنج شنبه گذشته در یک مراسم رسمی در مقر روسای رژیم صهیونیستی واقع در قدس اشغالی، با رئوین ریولین رئیس این رژیم دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر جدید مصر پس از گذشت 3 سال از احضار سفیر قبلی این کشور از تل آویو که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت، از روز پنج شنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

از سوی دیگر دو خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی به نام های «حازی سمنتوف» و «تسفی یحزکیل» شب گذشته پرده از گفت وگوهای تلفنی عبدالفتاح السیسی و بنیامین نتانیاهو برداشتند.

بنابر این گزارش، السیسی هر دو هفته یکبار با نتانیاهو تلفنی گفت وگو و مسائل مربوط به جدول همکاری استراتژیک و هماهنگی امنیتی را بررسی می کند. این دو گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند با وجود اینکه صلح بین مصر و اسرائیل سرد به نظر می رسد اما همکاری امنیتی بین دو طرف بیشتر شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین با «حاییم کورین» سفیر این رژیم در قاهره مصاحبه ای انجام داد و کورین در این مصاحبه گفت که السیسی چندین بار با وی دیدرا کرده است. وی افزود: به طور مرتب با مسئولان ارشد مصر دیدار و درباره بسیاری از مسائل گفت وگو می کنم، می توانم بگویم که روابط بین مصر و اسرائیل بسیار خوب شده است.

سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره همچنین درباره حمله با کفش به سمت «توفیق عکاشه» نماینده پارلمان مصر به دلیل دیدار با وی گفت که عکاشه بعد از این حادثه با من تماس گرفت و بر تصمیم خود برای سفر به تل آویو تاکید کرد.

وی افزود: عکاشه وعده داده که دیدارهای دیگری با وی ترتیب دهم و من نیز برای دیدرا با نمایندگان گروه های سیاسی در مصر آمادگی دارم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان