arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

ظریف: حزب الله تنها سازمانی است که اشغالگران را از لبنان بیرون راند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: حزب الله تنها سازمانی است که در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی توانسته است از تمامیت ارضی لبنان حمایت کند و اشغالگران را از لبنان بیرون راند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف عصر شنبه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه مالت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص تروریستی دانستن حزب الله لبنان توسط شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت: احساس می کنم بعضی از کشورهای حوزه ما به ویژه دولت سعودی با توجه به سیاست های غلطی که دنبال کردند در پی ایجاد تنش و نا امنی در کل منطقه هستند و این سیاست ها به قیمت استفاده از برخی عناوین می باشد که فقط برای رژیم صهیونیستی خوشایند است و تمام آزادی خواهان جهان عرب را از این حرکت متنفر می کند.

وی اضافه کرد: حزب الله تنها سازمانی است که در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی توانسته است از تمامیت ارضی لبنان حمایت کند و اشغالگران را از لبنان خارج کند و این اقدام نه تنها محکوم و بی اعتبار است بلکه باعث می شود کسانی که این اقدامات را دنبال می کنند نقش منفی این کشورها در منطقه و جامعه جهانی آشکار شود.

وی خاطرنشان کرد: ما بارها همسایگان را به روی آوردن به گفت وگو ، تعامل مثبت و حسن همجواری و دوری از اقداماتی که تنها می تواند به خشونت و تنش و تشنج در منطقه دامن بزند فرا خواندیم و آثار سیاست های غلط قبلی را امروز در سوریه و یمن مشاهده می کنند و بهتر است قبل از اینکه این اقدامات قابل کنترل و برخورد نباشد و دامن خودشان را بگیرد متوقف کنند و به ندای گفت وگو ، همکاری و حسن همجواری پاسخ مثبت دهند.

ظریف همچنین در خصوص روابط ایران و مالت اظهار داشت: بسیار خوشحالم که برای اولین بار در تاریخ میزبان وزیر محترم خارجه مالت در ایران هستیم .

وی اضافه کرد: ایران و مالت از دهه 50 شمسی دارای روابط سیاسی هستند و دو کشور نزدیک به 44 سال رابطه سیاسی دارند.

ظریف تصریح کرد: اما در سالهای گذاشته روابط ما به دلیل تحریم ها رکود جدی داشته و هیچگاه در طول تاریخ دو کشور نتوانسته اند از تمام ظرفیت ها برای توسعه روابط استفاده کنند.

ظریف خاطرنشان کرد مالت یکی از اعضای اتحادیه اروپاست که در سال آینده میلادی ریاست اتحادیه اروپا را به عهده خواهد گرفت .

وزیر امورخارجه با اشاره به همزمانی ریاست مالت بر اتحادیه اروپا با تغییر دولت در ایالات متحده آمریکا در سال آینده اظهار داشت: این امر مسوولیت ویژه ای برای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا برای تضمین تعهدات اروپا در قالب برجام خواهد داشت.

ظریف بانکداری ، بیمه ، کشتی رانی ، تعمیرات کشتی ، آموزش حقوق بین الملل و حقوق دریایی را از محورهای گفت وگوهای خود با جورج وللا عنوان کرد و اظهار داشت: مالت کشور توریست پذیری است که دارای زیرساخت های گردشگری است و این کشور می تواند با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت زیر ساخت ها همکاری کند.

ظریف گفت: بحران های منطقه ای و خطر گسترش افراطی گری و تروریسم در منطقه و خطر خشونت به عنوان یک پدیده جهانی اتحادیه اروپا و مالت را با خطر رو به رو می کند ضمن اینکه باعث ایجاد امواج مهاجرین به اتحادیه اروپا شده است.

وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد: نزدیکی مالت به سواحل شمال افریقا از جمله لیبی باعث می شود دوستان ما در مالت نگرانی ویژه ای داشته باشند و بنابراین در زمینه های مختلف مبارزه با تروریسم و افراطی گری محورهای گفت وگوهای دو طرف بود.

وی خاطرنشان کرد: زمینه برای تعامل بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و مالت فراهم شده و امیدوار هستیم روابط به نفع دو کشور و همچنین همکاری گسترده میان ایران و اتحادیه اروپا بیانجامد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حزب الله ، اشغالگران
نظرات بینندگان