arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

اعلام امضای تفاهم نامه همکاری میان صندوق های ضمانت صادرات ایران و انگلیس

اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس روز چهارشنبه از امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور افزایش همکاری های اقتصادی دوجانبه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس (UKEF) در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، نوشت: بر اساس این تفاهم نامه، صندوق های ضمانت صادرات دوکشور تلاش خواهند کرد تا از فرصت های اقتصادی حمایت و آن را تقویت کنند.

این بیانیه می افزاید: این تفاهم همچنین به طرفین این امکان را می دهد تا پروژه های مشترک مرتبط با صادرات انگلیس و ایران در کشورهای دیگر را ضمانت کند.

براساس این بیانیه ، سید کمال سید علی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ضمن استقبال از این تفاهم نامه گفته است: همکاری نزدیک تر با صندوق ضمانت صادرات انگلیس این فرصت را برای شرکت های انگلیسی بوجود می آورد تا سهم خود را در فرصت های اقتصادی در ایران بهتر بشناسند.

وی افزود: این تفاهم نامه همچنین از صادرکنندگان ایرانی برای تجارت با انگلیس نیز حمایت می کند.

ساجد جاوید وزیر تجارت و توسعه انگلیس نیز روز چهارشنبه در جریان کنفرانس «بررسی فرصت ها و چالش های اقتصادی ایران» ضمن اشاره به این تفاهم نامه گفت: 'اکنون زمان آن رسیده که دو ملت بزرگ ما تجارت با یکدیگر را آغاز کنند'.

'فرانسیس مواد '، معاون وزیر تجارت انگلیس در امور سرمایه گذاری نیز در این رابطه گفته است: دولت انگلیس تلاش می کند تا همکاری طولانی مدتی با ایران داشته باشد؛ در این رابطه تجارت نقش بنیادینی را بازی می کند.

وی افزود: تفاهم های اینچنینی میان صندوق های ضمانت صادرات ایران و انگلیس، به شرکت های انگلیسی کمک می کند تا فرصت های اقتصادی ایران را در سایه افزایش تعاملات درک کنند.

همچنین «لویس تیلر» مدیر اجرایی اداره ضمانت مالی صادرات انگلیس نیز در اظهاراتی دراین خصوص بیان داشت: این سازمان متعهد است تا از برنامه های تجاری شرکت های انگلیسی در ایران حمایت کند. همکاری با صندوق ضمانت صادرات ایران این فرصت را برای ما به وجود می آورد تا حمایت جامع تری را از شرکت های انگلیسی به عمل آوریم. 

وی افزود: از طریق این همکاری ما می توانیم فرصت های واقعی را برای صادر کنندگان انگلیسی شناسایی و ایجاد کنیم.

به گفته «جولیا بک» مسوول خبر صندوق صادرات انگلیس، این تفاهم نامه روز شنبه 15 اسفنددر ایران به امضاء رسیده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان