arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

اخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی، پالیزدار و سعید مرتضوی/حضور قالیباف در محكمه با شكایت دولت

دادستان تهران گفت: افراد دستگیر شده در این پرنده از كاركنان بخش درمانی بوده و اگر به تحقیقات جدیدی دست یابیم نتیجه را اعلام می‌كنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس جعفری دولت آبادی عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دادسرای كاركنان دولت با بیان اینكه پرونده بیماران رها شده در تهران همچنان در حال پیگیری است گفت: وزارت بهداشت در این پرونده همكاری خوبی با دادستانی داشته است و بخش های عمده‌ای از پرونده تكمیل شده و در مورد ابهاماتی مانند مشخصات برخی بیماران و چگونگی ورود آنها به بیمارستان تحقیقات خوبی انجام شده كه ظرف مدت 10 روز آینده بخش عمده پرونده به دادگاه و تحقیقات در مورد بخش مفتوح پرونده همچنان ادامه خواهد داشت.

دادستان تهران گفت: افراد دستگیر شده در این پرنده از كاركنان بخش درمانی بوده و اگر به تحقیقات جدیدی دست یابیم نتیجه را اعلام می‌كنیم.

بازداشت پیمانكار و مهندس ناظر پرونده گودبرداری

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده گودبرداری و ریزش ساختمان و جان باختن تعدادی از شهروند آن در منطقه آریاشهر تهران گفت: در این پرونده پیمانكار و مهندس ناظر بازداشت شدند و كارشناسی‌ها در حال انجام است و شهروندان مطمئن باشند در این مورد مسامحه‌ای نمی‌كنیم ولی اینكه عنوان می شود اسكان این شهروندان با دادسرا است باید بگویم كه اسكان با ما نیست ولی از نظر انسانی آن را پیگیری می‌كنیم.

دادستان تهران اظهار داشت: اگر پیمانكار به آسیب دیدگان پرونده كمك می‌كرد در روند رسیدگی تاثیرگذار بود ولی پیمانكار چند روزی متواری شد و او را دستگیر كردیم و این مورد كار او را سخت‌تر كرد.

آخرین وضعیت پرونده های كودك آزاری

جعفری دولت آبادی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پرونده كودك آزاری یك و كودك آزاری دو در تهران گفت: در مورد پرونده هانیه یا همان كودك آزاری یك پرونده به دادگاه ارسال شده ولی در مورد پرونده كودك آزاری دو یا همان نیما نماینده جدیدی برای پیگیری پرونده انتخاب شده است و این پرونده در حال پیگیری است هر چند كه شدت كودك ‌آزاری در پرونده دو به شدت كودك‌‌آزاری هانیه نیست البته نیما هم به شیرخوارگاه آمنه برای حفاظت و نگهداری معرفی شده است و معاونت امور زنان دادستانی در حال پیگیری این مورد است.

خبرنگار الجزیره آزاد شد

دادستان  تهران در پاسخ به این پرسش كه آیا خبرنگار الجزیره همچنان در بازداشت است، گفت: خانم هما دروتی روز گذشته آزاد شد این فرد به سوریه رفته بود و به علت برخی مسایل گذرنامه‌ای سوریه آن را دیپورت كرد و چون خانم دروتی ملیتی ایرانی- كانادایی داشت سوریه نامبرده را به مقامات ایران تحویل داد  و پس از بررسی‌ها مشخص شد كه گذرنامه وی مشكلی نداشته برای همین آزاد شد.

متهم فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های كاذب اعتراف كرد

وی در مورد تشكیل برخی از فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های كاذب گفت: پرونده در یك مورد از یك سال پیش در دادستانی تشكیل شد كه اتهام متهم توهین به مقدسات، نشر اكاذیب، دخالت در امور پزشكی، دایر كردن كلاسهای آموزشی غیرمجاز، اخذ وجه و ... بوده است.  هرچند كه وی چند بار آزاد شد ولی تكرار جرم موجب شد تا دوباره متهم بازداشت شود. اكنون فرد بازداشت شده اعتراف كرده و پرونده در دادگاه در حال بررسی است.

شكات غیررسمی تعاونی مسكن اداره برق  20 هزار نفر هستند

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده شاكیان از تعاونی مسكن اداره برق گفت: شكات رسمی این پرونده 5 هزار نفر و شكات غیررسمی 20 هزار نفر هستند و تا كنون 6 متهم بازداشت شدند. زمین‌های موجود هم برای تعداد كمی از شاكیان باقی می‌ماند ولی آخرین اقدامات بازپرسی و كارشناسی انجام شده و تیم گسترده‌ای در دادسرا مامور شده‌اند تا این پرونده به سرانجام برسد و امیدواریم هرچه زودتر پرونده به دادگاه برود. تجمعاتی هم كه توسط شاكیان انجام می‌شود به علت نگرانی از نرسیدن به حق و حقوقشان است.

قرائی هنوز دستگیر نشده است

وی در مورد پرونده قتل توسط قرائی و همچنین آخرین وضعیت پرونده همسر دكتر فاطمی گفت: قرائی هنوز دستگیر نشده ولی امیدواریم خودش را معرفی كند زیرا پهلوانان فرار نمی‌كنند. در مورد پرونده همسر دكتر فاطمی هم باید بگویم وی الان در بازداشت  است و گزارشات زیادی به ما واصل شده كه اموال برخی از ایرانی‌ها و طلا همراه وی بوده است. در ضمن وی ملاقات‌هایی هم  انجام داده كه تحقیقات همچنان در حال ادامه است.

دادستان تهران در مورد این نكته كه آیت‌الله آملی لاریجانی گفته‌اند كه جریان انحرافی درفساد مالی هم غوطه‌ور است، گفت: بیان آیت‌الله لاریجانی كلی بوده كه مشكلات هم در جریان انحرافی وجود دارد اما ایشان وقتی نكته‌ای را می‌گویند مصادیق هم دارند ما هم در این زمینه ورود پیدا كردیم و مسایلی را بررسی كردیم ولی چون امكان دارد موضوعات سوخت برود فعلاً چیزی نمی‌گوییم.

جعفری دولت آبادی در  مورد آخرین وضعیت شكایت دولت از آقای علی مطهری و محمدباقر قالیباف چه شد؟ گفت: یك جلسه تحقیقات انجام شد. آقای قالیباف هم در جلسه آمدند و بررسی‌ها انجام شد ولی كافی نیست در جلسات بعدی رسیدگی می‌شود.

احضار فائزه هاشمی

وی در مورد پرونده فائزه هاشمی گفت: پرونده تشكیل شده و وی به دادسرا احضار شده است. منتظریم پس از ابلاغ وی را در دادسرا ملاقات كنیم.

ارجاع پرونده وزارت ورزش به دادسرا

دادستان تهران در مورد اظهارات رئیس سازمان بازرسی كل كشور مبنی بر تشكیل دو پرونده به نام‌های تالارهای كیش و عدم تشكیل وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از اظهار نظر حجت‌الاسلام پورمحمدی موضوع را پیگیری كردم كه اعلام شد گزارش تالارهای كیش آماده است ولی هنوز به دادستانی ارجاع نشده است. در مورد پرونده وزارت ورزش هم باید بگویم این پرونده به یكی از شعبات دادسرا ارجاع شده است.

 برخورد با دارندگان ماهواره

دادستان تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات دادستانی در خصوص  برخورد با دارندگان ماهواره گفت: وظیفه ذاتی پلیس اجرای قانون در مورد جمع آوری ماهواره ها است و معمولا این پرونده ها در دادسرای ارشاد مورد بررسی قرار می گیرد. در جلسه اخیر كه با مسئولین پلیس داشتیم گزارشات خوبی ارائه شد و دادستانی تاكید كرد تا مسائل همراه با احترام به حقوق شهروندی انجام شود. قانون می گوید داشتن ماهواره جرم است و ما هم قانون را اجرا می كنیم و كسی كه هم ماهواره داشته باشد جریمه می شود. اما نیروی انتظامی در جاهایی كه نیاز به ورود به منزل بود تنها باید با حكم مقام قضایی وارد شود.

جعفری دولت آبادی در مورد این پرسش كه برخی افراد در بخش هایی از دولت بازداشت شده اند گفت: این سئوال كلی است اما در برخی حوزه های سیاسی مشكلاتی وجود داشت كه البته افرادی از دولت بازداشت شدند. ولی این به مفهوم دشمنی ما با آنها نیست و قطعا به اتهامشان رسیدگی می شود.

 دلایل تعویق حكم اسیدپاشی

دادستان تهران در پاسخ به این ابهام كه چرا حكم اسیدپاشی اجرا نشد، گفت: به محض اعلام این خبر كه حكم اسیدپاشی اجرا نمی شود ابهامات زیادی بوجود آمد و رسانه های بیگانه گفتند این به دلیل مصاحبه های این خانم با آنها بوده است در حالی  كه اجرای چنین حكمی مستلزم تمهیدات پزشكی ویژه ای است چون باید فردی نابینا شود و قصاص برابر باشد. برای همین انجام این حكم مهم است و مثل زندانی كردن نیست. با این كه تمهیدات دیده شده بود در روز اجرای حكم مشخص شد اجرا كننده حكم نمی تواند آن چه ما می خواهیم اجرا كند برای همین حكم به تعویق افتاد.

آخرین وضعیت پرونده پالیزدار و سعید مرتضوی

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده پالیزدار و سعید مرتضوی گفت: پرونده پالیزدار متهمانی داشت كه برخی تبرئه شدند و سه متهم دیگر به ترتیب به شش سال ، سه سال و دو سال حبس محكوم شدند كه البته آنها ادعاهای را مطرح كردند تا حكمشان اجرا نشود و بخشیده شوند ولی برای اجرای حكم احضار شدند. در مورد پرونده سعید مرتضوی باید بگویم این پرونده از سوی دادگاه منوط به وجود یك استعلام از یك مرجع بوده است اما مرجع صدور استعلام عنوان كرده كه به سرعت نمی تواند این استعلام را در اختیار ما قرار دهد ما پرونده را بار دیگر از دادگاه گرفتیم و موارد دیگر را اضافه كردیم تا به واسطه اضافه شدن موارد جدید نیاز به استعلام نباشد ولی دادگاه باز هم وجود استعلام را ملزم دانست و پافشاری كرد. امیدواریم دلایل دیگری نیز مطرح كنیم تا نیاز به این استعلام نباشد.

بازداشت یك فرد دیگر در رابطه با پرونده متهمان سی دی "ظهور نزدیك است"

جعفری دولت آبادی در مورد آخرین وضعیت پرونده متهمان سی دی "ظهور نزدیك است" گفت: در این پرونده یك نفر دیگر بازداشت شده البته فرد دیگری چند روز پیش دستگیر و آزاد شد ولی در حال حاضر سه متهم در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد و هر كس كه در تهیه ، تولید و توزیع فیلم نقش آفرینی كرده باشد تحت تعقیب قرار می گیرد و تمام مكان هایی كه این فیلم را توزیع كنند مرتكب جرم شده اند زیرا این پرونده بسیار مهم و در حال تحقیقات است.

وی در مورد پرونده شكایت دولت از مداحها گفت: در این پرونده رسیدگی ادامه دارد اگر مداحها به دادسرا بیایند اطلاع می دهیم ولی قرار نیست ما دائما در مورد یك پرونده اطلاع رسانی كنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
1
0
پس تکلیف سعید تاجیک چی میشه. مگه قرار نبود دادگاهی شه
نظرات بینندگان