arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

احمدی نژاد: ايران را نه به خاطر نژاد و خاك بلكه به خاطر تمدن دوست داریم

رييس‌جمهور در ديدار با تعدادي از خيرين مدرسه‌ساز، با تجليل از اقدامات آن‌ها بر اهميت اين فعاليت‌ها تاكيد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌جمهور در ديدار با تعدادي از خيرين مدرسه‌ساز، با تجليل از اقدامات آن‌ها بر اهميت اين فعاليت‌ها تاكيد كرد.

به گزارش انتخاب، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين ديدار با تبريك ميلاد حضرت زهرا(س) و فرا رسيدن سالروز فتح خرمشهر گفت: ما بايد ايران را بسازيم و در مورد اين موضوع كسي ترديد ندارد.

احمدي‌نژاد با اشاره به شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي ملت ايران گفت: با توجه به اين توانمندي‌ها ما بايد ايران را به قله برسانيم و ملت ايران شايستگي و توانايي دارد كه الگوي تمام ملت‌ها در برپايي جامعه سعادتمند باشد.

وي با بيان اين‌كه ما مي‌توانيم الگو و نمونه باشيم به طرح اين پرسش پرداخت كه چه كساني بايد ايران و آينده درخشان را بسازند؟ و در آن دوران درخشان نقش‌آفريني كنند؟ و ادامه داد:‌ براي ساختن و زندگي كردن ما نيازمند انسان‌هاي عالم و متعالي هستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه موضوع هستي، انسان و انسان كمال‌يافته است، گفت: خداوند تمام عالم را ايجاد كرده تا انسان‌ها در گرو آن رشد كنند و حقيقت انسان در عالم جاري شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ما براي رسيدن به اين هدف نيازمند انسان‌هاي عادل و عالم هستيم، گفت: بدون علم محال است كه انسان بتواند طعم كمال و سعادت را بچشد، اما با علم تنها به معناي امروزي آن نيز اين موضوع ممكن نيست در كنار آن ما نيازمند فرهنگ هستيم. در واقع ما براي ساختن ايران نيازمند انسان‌هاي عالم و با فرهنگ هستيم و براي زندگي سعادتمند نيز ما نيازمند چنين انسان‌هايي هستيم و اين انسان‌هاي عالم و با فرهنگ در آموزش و پرورش تربيت مي‌شوند.

احمدي‌نژاد با اشاره به جايگاه آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هميشه مهم بوده، امروز نيز مهم است و تا هميشه مهم خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه هر كسي در اين دنيا براي چيزي و هدفي زندگي مي‌كند، گفت: مثلا كسي مي‌خواهد سياست‌مدار شود ديگري مي‌خواهد قهرمان شود و در واقع هر كسي براي چيزي زندگي مي‌كند، ولي زيباترين زندگي آن زندگي است كه فرد براي ديگران زندگي كند در واقع به عشق ديگران زندگي كند و تلاش كند كه ديگران راحت باشند. بالاترين شادي ديدن شادي ديگران است. انسان از اين‌كه مي‌بيند مردم شاد هستند در رفاه هستند لذت مي‌برد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت اين‌كه بايد عاشق مردم بود، خطاب به خيرين مدرسه‌ساز اظهار كرد‌: ‌كار شما هم كار مبنايي است هم عشق و عاشقي است و اگر خيرين مدرسه ساز وارد كار مدرسه‌سازي نمي‌شدند دولت نصف اين مقداري را كه خودش كار كرده كار نمي‌كرد. در واقع مردم هر جا وارد شده‌اند بقيه را نيز به حركت واداشته‌اند و به ديگران نيز جهت حركت انگيزه داده‌اند. كاري كه براي خدا باشد بركت دارد. رييس‌جمهور افزود: عده‌اي مي‌گويند چطور در حالي كه سخت‌ترين تحريم‌ها عليه ايران اعمال شده و درها را بسته‌اند، ايران با اين سرعت حركت و رشد مي‌كند؟ اين امر به خاطر حضور مردم است. وقتي حضور مردم در صحنه انگيزاننده است و وقتي در صحنه حضور پيدا مي‌كنند مانند اقيانوسي است كه هيچ مانعي نمي‌تواند در مسير حركت آنها قرار گيرد.

رييس‌جمهور با اشاره به وجود 120 هزار خير مدرسه‌ساز در كشور اظهار كرد: زماني كه مي‌گفتيم كه قرار است تمام مدارس كشور نوسازي شود كسي باور نمي‌كرد، ولي وقتي نيروهاي مخلص مردمي چون شما وارد شدند ديديم چه اتفاقي افتاد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اهميت وجود عشق و محبت در كارها گفت: وقتي عشق و محبت در موقع انجام كار در انسان‌ها وجود داشته باشد اين عشق و محبت در جنس كار و ثمردهي آن اثر مي‌گذارد.

وي در ادامه بار ديگر با تشكر از خيرين مدرسه‌ساز گفت: به شما توصيه مي‌كنم كه قدر اين فرصت را بدانيد اين لطف خداوند به شماست.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌كه دولت چندين برنامه را در دستور كار دارد به برخي از آن‌ها اشاره كرد و گفت: يكي از كارهايي كه دولت در دستور كار خود قرار دارد تكميل زيرساخت‌هاي كشور است اگر قرار است آباداني صورت بگيرد بايد زيرساخت‌ها آماده شود، در سال گذشته حدود 21 هزار و 500 ميليارد تومان خرج شده و امسال به لطف خداوند اين مقدار دو برابر خواهد شد.

احمدي‌نژاد به افزايش ظرفيت توليد سيمان و فولاد در كشور اشاره كرد و گفت: زمينه براي جهش آماده است و امسال نسبت به سال گذشته فعاليت‌هاي عمراني ان‌شاءالله دو برابر خواهد شد و اميدواريم ظرف دو سه سال بتوانيم اين كار را جمع و جور كنيم.

وي به عزم دولت در راستاي افزايش و كمك به توليد كشور اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در راستاي كمك به تحقق اين موضوع صندوق توسعه ملي نيز به زودي راه‌اندازي مي‌شود و ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه كالاي ايراني با مارك ايراني و با كيفيت خوب به فروش برسد و در بازارهاي جهاني مورد استقبال قرار بگيرد و اين شدني است.

احمدي‌نژاد با اشاره به افزايش صادرات غيرنفتي در كشور و تلاش دولت براي افزايش گفت: برنامه ديگر دولت در اين راستا بحث مسكن است.

وي با بيان اين‌كه مسكن از ضرورت‌هاي اوليه است به موضوع مسكن مهر اشاره كرد و گفت: در اين زمينه مسكن مهر يك مسكن است و مشكل مسكن با اين چيزها به طور كامل حل نمي‌شود و اگر مشكلي هست بخشي از آن به اين برمي‌گردد كه در برنامه‌ريزي‌ها اشكالاتي وجود دارد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تفاوت نگاه ما با انديشه‌ مادي در زمينه مسكن گفت: در نگاه ما مسكن محل رشد،‌تربيت، شادابي است و با انديشه سرمايه‌داري متفاوت است.

وي با اشاره به امكانات كشور و اين‌كه مي‌شود مشكل مسكن را با برنامه‌ريزي مناسب و رفع اشكالات حل كرد خطاب به خيرين مدرسه‌ساز گفت: شما بعد از مدرسه‌سازي و ساختن مدرسه برويد سراغ مسكن.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه اگر نگاهمان به مديريت كشور و نعمت‌هايي كه خداوند داده تغيير كند اساس زندگي متحول مي‌شود، ادامه داد: ما كشور ثروتمندي هستيم و فقير نيستيم و بايد از اين امكانات به نحو احسن استفاده كنيم.

وي خطاب به خيرين مدرسه ساز گفت: خودتان را براي جهش‌هاي بزرگ آماده كنيد به فضل الهي ما بايد به قله‌ پيشرفت برسيم و اين خود بزرگ‌بيني و يا ناسيوناليسم نيست اين يادآوري يك ماموريت بزرگ الهي است براي اين‌كه بساط ظالمانه‌اي كه وجود دارد از بين برود بايد يك الگوي عادلانه به دنيا معرفي شود و اين ماموريت بزرگ ملت ايران است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ما وقتي مي‌گوييم ملت ايران برخي ناراحت مي‌شوند يك آقايي مقاله‌اي نوشته بود و گفته بود چرا شما دائم مي‌گوييد ايران ايران. مي‌خواهيد بگوييم انگلستان. ما ايران عزيز را دوست داريم ايران را نه به خاطر نژاد و خاك بلكه به خاطر فرهنگ، ‌انسانيت، تمدن، توحيد، عدالت و پاكي آن دوست داريم.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، رييس‌جمهور خطاب به خيرين مدرسه‌ساز با بيان اين‌كه من با افتخار دست شما را مي‌بوسم شمايي كه در حال محكم كردن پايه‌هاي كشوريد، گفت: با كمك و همت شما ما در آستانه يك جهش بزرگ هستيم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Poland
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
ولی ما ایرانو به خاطر نژاد و خاک و تمدن دوست داریم.
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
احمدی نژاد منو ببخش تازه میفهمم تو کی هستی.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
آخه , چه وطن پرستي !!!1
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
در دانشگاه اعلام حکومت نظامی کنید. تجمع بیش از دونفر (یک دختر ویک پسر) ممنوع است و متخلفین تحت پیگرد قرار میگیرند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
0
0
ایران وطنم ایران میهنم باشد که دهم جان دررهت .آفرین برکسانی که برایرانی بودن ومتمدن بودن آن اصراردارند
نظرات بینندگان