arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

اقدام ترکیه در احداث منطقه اي به نام "سرزمين افسانه اي نوروز"

ترکيه قصد دارد با هدف جذب 4 میلیون گردشگر داخلي و ایرانی ،منطقه اي را به نام "سرزمين افسانه اي نوروز" در شهر وان در مجاورت مرز ايران ایجاد و تاسیس کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعيين هزينه هاي فني و اقتصادي اين پروژه توسط کارشناسان آمريکايي و کانادايي و طرح اصلي آن همچنين از سوي يک گروه آمريکايي تهيه شده است. اين پروژه شامل  4 هتل بزرگ و يک پارک آبي سرپوشيده خواهد بود که اين پارک با مساحتي معادل 141 هزار مترمربع نه تنها در خاورميانه بلکه در اروپا نيز صاحب عنوان بزرگترين پارک آبي سرپوشيده است. در عین حال اولين موزه جنگ ترکيه تحت عنوان "موزه جنگ چالدارن" نيز در چارچوب اين پروژه تأسيس خواهد شد.

به گزارش آخرین نیوز، ترکيه قصد دارد با هدف جذب 4 میلیون گردشگر داخلي و ایرانی ،منطقه اي را به نام "سرزمين افسانه اي نوروز" در شهر وان در مجاورت مرز ايران ایجاد و تاسیس کند.

به نوشته روزنامه زمان ترکیه تعيين هزينه هاي فني و اقتصادي اين پروژه توسط کارشناسان آمريکايي و کانادايي و طرح اصلي آن همچنين از سوي يک گروه آمريکايي تهيه شده است. اين پروژه شامل  4 هتل بزرگ و يک پارک آبي سرپوشيده خواهد بود که اين پارک با مساحتي معادل 141 هزار مترمربع نه تنها در خاورميانه بلکه در اروپا نيز صاحب عنوان بزرگترين پارک آبي سرپوشيده است.

در اين پروژه تأسيس يک مرکز آموزشي براي کودکان، يک مرکز ورزشي براي جوانان و يک موزه ملي ورزشي تعبیه شده است . در عین حال اولين موزه جنگ ترکيه تحت عنوان "موزه جنگ چالدارن" نيز در چارچوب اين پروژه تأسيس خواهد شد. يک مرکز فرهنگ تمدن ها که در آن علاوه بر اديان بشري، اعتقادات مذهبي فرهنگ هاي باستاني نيز معرفي خواهند شد، توسط طراحان پروژه مکان یابی شده است.

در همین حال بورهان کاياترک نامزد حزب عدالت و توسعه در منطقه وان با بیان اينکه سرزمين افسانه اي نوروز در عين حال اولين شهر تفريحي ترکيه خواهد بود ، گفت : پروژه سرزمين افسانه اي نوروز نه تنها در ترکيه بلکه در خاورميانه بي نظير است. اين پروژه به منظور دستيابي به راه حل  مسائل سياسي مردم منطقه، مبارزه با بيکاري و فساد در نظر گرفته شده است. به گفته وی پس از اتمام اين پروژه تعداد 4 ميليون گردشگر به منطقه جذب خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
آیاماهم برای جنگ چالدران وشهدای آن فکری کرده ایم ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
ما هم فکرمون باید باشه مقابله با فتنه
مقابله با جریان انحرافی
و ازین کلمات که توو سایتامون زیاده
ترکیه هم میره بالا بالا ها
ای کاش درس بگبریم
ای کاش
هما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
0
0
یعنی از این به بعد در کنار آنتالیا و بدروم و کوش آداسی به وسیله این سرزمین جدید هم میلیارد ها تومان پول از مسافران ایرانی به دست می آورند ..... آه خدای من
نظرات بینندگان