arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

مرعشی:خدمتی موثرتر از سیاست نمی‌شناسم/ برجام 10 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را لغو کرد

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: سیاست یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین امور زندگی ماست و خدمتی مهم‌تر و موثرتر از سیاست را نمی‌شناسم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: سیاست یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین امور زندگی ماست و خدمتی مهم‌تر و موثرتر از سیاست را نمی‌شناسم.

به گزارش انتخاب،  حسین مرعشی شامگاه پنجشنبه در یک برنامه انتخاباتی در
شهر بستک واقع در غرب هرمزگان اظهار داشت: در دنیایی که امروز تعصب‌های مذهبی و تندروی‌ها و افراطی‌ها، جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده و ناامنی‌های مختلفی را سبب شده است، زندگی مسالمت‌آمیز و برادرانه مردم غرب هرمزگان و در سراسر این استان گواهی بر هوشمندی، اخلاق‌گرایی و انسانیت و عمل به طریقت رسول مکرم اسلام است.

وی افزود: باید پژوهشگران و فعالان سیاسی و دیگر ملت‌های مسلمان منطقه به هرمزگان بیایند و درس زندگی و عمل به اسلام را از شما مردم بیاموزند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: سیاست یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین امور زندگی ماست و خدمتی مهم‌تر و موثرتر از سیاست را نمی‌شناسم. باید دست سیاستمدارانی را که کشورها و ملت‌ها را در معرض رشد و کمال قرار می‌دهند، ببوسیم.

مرعشی با اشاره به سرنوشت سیاستمداران و حاکمان مختلف در جهان به عاقبت صدام در عراق و ماهاتیر محمد در مالزی به عنوان دو سیاستمدار هم دوره به لحاظ زمان حکومت‌داری اشاره کرد و گفت: این دو تقریبا 20 سال بر دو کشور مختلف حکومت کردند اما تاثیرگذاری و نقش آن‌ها در زندگی مردم کشورهایشان را با هم مقایسه کنید و ببینید که هر کدام چه راهی را برای اداره کشورشان در پیش گرفتند.

وی در تکمیل اظهارات خود در این بخش اظهار داشت: هیچ خدمتی مهم‌تر از سیاست در جهان وجود ندارد و سیاست‌مداران عاقل راه پیشرفت یک جامعه و پیشرفت نسل‌ها را هموار می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: لغو هر قطعنامه‌ای به قطعنامه جدید نیاز دارد و در فرآیند لغو این قطعنامه‌ها 5 عضو دائم شورای امنیت حق وتو دارند و در عمل هر کدام برای لغو قطعنامه قبلی و صدور قطعنامه جدید سهم‌خواهی می‌کنند و این مسئله در مورد کشورهای مختلف نیز وجود داشته است.

وی بیان کرد: برجامی که به همت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان شکل گرفت به تنهایی 10 قطعنامه شورای امنیت بر علیه ایران را لغو کرد و گشایشی را پیش روی کشور قرار داد که باید از آن به نحو مناسبی استفاده کنیم.

وی به نقش مشارکت مردم در انتخابات و تاثیر آن در آینده سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: آرای مردم خستگی را از تن کشور در می‌آورد و حضور خروشان مردم بارها و بارها سبب نجات کشور از لبه‌های پرتگاه شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان