arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۰

با فلش ويروسي چه کنيم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به طور خلاصه در اين روش مي خواهيم مقدار فضاي خالي موجود در فلش را با يک فايل ساختگي يا Dummy پر کنيم تا هيچ فايلي نتواند درون فلش ذخيره و ايجاد شود. البته اين روش زماني کارآمد است که شما مي خواهيد از اطلاعات داخل فلش مموري خود استفاده نماييد و نيازي به فضاي خالي آن نداريد.

به گزارش انتخاب، پیش از انجام اين کار نياز به دانستن ميزان فضاي خالي موجود در فلش داريم. براي اين کار بر روي درايو فلش راست کليک کنيد و گزينه Properties را برگزينيد. در پنجره باز شده ميزان دقيق فضاي خالي را يادداشت کنيد.
حال در قسمت run فرمان Cmd را تايپ کنيد. در اين قسمت ما مي خواهيم توسط فرمان Fsutil يک فايل با حجم دلخواه ايجاد کنيم، بدين منظور فرمان زير را وارد کنيد و کليد Enter را فشار دهيد. fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688 شما بايد به جاي اين عدد ميزان فضاي خالي در فلش مموري خود و به جاي درايو F ، درايوي را که معرف فلش مموري تان است، وارد نماييد و منتظر شويد تا فايلي با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب اين نام دلخواه بوده و مي توانيد يک نام ديگر را برگزينيد. حال اگر دوباره ميزان فضاي خالي در فلش خود را مشاهده کنيد، خواهيد ديد که عدد صفر نمايش داده مي شود اين بدين معني است که حتي يک بيت هم فضاي خالي در فلش شما موجود نيست !
حال درون فلش خود يک فايل txt جديد ايجاد کنيد و متني را به اندازه يک کاراکتر درون آن تايپ کنيد و آن را ذخيره کنيد خواهيد ديد که با پيغام کمبود فضا مواجه مي شويد. زماني که خطر مواجهه با ويروسها برطرف شد، مي توانيد فايل ساخته شده Iamdummy ( يا هر نام ديگر) را از حافظه فلش پاک نماييد.
توجه: اگر در باز کردن درايو فلش مموري به مشکل برخورديد، روي درايو راست کليک کرده گزينه Explore را انتخاب نماييد.
اما روش دوم: برنامه ThumbScrew را دانلود کنيد و در فلش ذخيره نماييد. اگر فلش خود را به سيستمي متصل کرده ايد که احتمال آلودگي آن بالاست و شما نگران ويروسي شدن فلش خود هستيد. برنامه را اجرا کرده و با راست کليک روي آيکون آن، فلش خود را فقط قابل خوانش ( Read Only ) کنيد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
1
0
به جاي جنجال سازي رسانه‌ اي اين كارتان خوب است ادامه دهيد تا ضمن افزايش تعداد كاربران ناتن به سواد كاربان جنجاليتان اضافه شود
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
0
0
خیلی روش سختیه.آیا روش ساده تری نبود بزارین؟
نظرات بینندگان