arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

نماینده مجلس: تشويق مردم به خريد خودرو با پول يارانه‌ها "انحراف " است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: برخي شركت‌هاي خودروساز از جمله سايپا مردم را تشويق به خريد خودرو و پرداخت اقساط آن از طريق يارانه‌هاي نقدي مي‌كنند كه اين خلاف هدف قانونگذار از قانون هدفمندي يارانه‌ها و انحراف است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حميدرضا كاتوزيان نماينده مردم تهران، ري، اسلامشهر و شميرانات صبح امروز (چهارشنبه) در اخطار قانون اساسي در صحن علني مجلس به بند 12 اصل 3 و بند 6 اصل 43 قانون اساسي استناد كرد و اظهار داشت: موضوع هدفمندي يارانه‌ها‌ از موضوعات بسيار مهم و از اهداف مجلس و دولت بود، اما صرف‌نظر از آغاز نادرست آن، متاسفانه شاهد ‌هستيم كه اجراي اين قانون مرتباً دچار انحراف مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه اين اقدام دولت در تناقض با بندهاي 3 و 46 قانون اساسي است، افزود: پرداخت نقدي يارانه‌ها در واقع يك مكانيزم جبراني براي كمك به اقشار محروم بود تا بتوانند هزينه‌هاي خود را در قبال افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي تأمين كنند.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: متأسفانه در بسياري از روزنامه‌ها تبليغ مي‌كنند كه فروش اقساطي خودرو توسط خودروسازان و پرداخت قسط‌هاي آن به وسيله يارانه‌ها كه اين يك انحراف جدي در اين بحث است لذا بايد فرهنگي ساخته شود تا مردمي كه پول برق و گازشان را نمي‌توانند، تأمين كنند، پول‌هايشان را خرج چيز ديگري نكنند.

كاتوزيان تشويق مردم به خريد خودرو را انحراف دانست و گفت: شركت‌هاي خودرو ساز مثل سايپا مردم را به خريد اقساطي خودرو با پول يارانه‌ها تشويق مي‌كنند، آن وقت بايد پرسيد كه مردم پول بنزين آن خودرو و يا پول گازشان را به چه صورتي بايد پرداخت كنند.

وي با انتقاد از اين رويكرد دولت در رويارويي با قانون هدفمندي يارانه‌ها تصريح كرد: اقدام دولت در اين زمينه شبيه تلاش براي نگهداشتن كله قندي به صورت وارونه است كه سعي مي‌كنند به مردم القا كنند پول يارانه براي خريد خودرو است، در صورتيكه اين طور نيست و من با اينكه معتقدم روش اجرا از ابتدا غلط بوده اما اين رويكرد و تشويق مردم غلط اندر غلط است
نظرات بینندگان