arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۰

مصباحی مقدم: وظیفه گشت ارشاد تنها برخورد با کسانی که مانکن گونه پوشش دارند، است

عضو فراکسیون روحانیون با اشاره به گزارش فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حوزه عمل نیروهای گشت ارشاد برای برخورد با بدحجابی تاکید کرد: بر طبق این گزارش حوزه اختیار نیروهای گشت ارشاد برای مبارزه با بدحجابی تنها برخورد و تذکر به افرادی است که نوع پوشش آن‌ها حاکی از نوع مدل‌های مانکن گونه و ارائه الگوی خاصی از لباس بر خلاف ارزش‌های ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو فراکسیون روحانیون با اشاره به گزارش فرمانده نیروی انتظامی در خصوص حوزه عمل نیروهای گشت ارشاد برای برخورد با بدحجابی تاکید کرد: بر طبق این گزارش حوزه اختیار نیروهای گشت ارشاد برای مبارزه با بدحجابی تنها برخورد و تذکر به افرادی است که نوع پوشش آن‌ها حاکی از نوع مدل‌های مانکن گونه و ارائه الگوی خاصی از لباس بر خلاف ارزش‌های ما است.

"غلامرضا مصباحی مقدم" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت، در ارتباط با لزوم آموزش نیروهای گشت ارشاد قبل از ورود به عرصه برخورد با بد‌حجابی گفت: روشن است که نیروهای که برای گشت ارشاد انتخاب می‌شوند باید آموزش دیده و به حساسیت مسئولیتی که بر دوش آن‌ها گذاشته شده واقف باشند و مسئولان گشت ارشاد نیز در گزارشی که ارائه داده‌اند از آموزش کافی، لازم و توجیه مناسب تمامی این نیرو‌ها خبر داده‌اند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اهمیت آموزش نیرو‌های گشت ارشاد خاطر نشان کرد: تمامی برخورد‌ها باید مودبانه باشد و اگر گاهی برخوردی خارج از محدوده ادب و تذکر از جانب ماموران رخ داد مردم می‌توانند مورد را به نیروی انتظامی اطلاع دهند چراکه حتی دستگیری افراد نیز باید با آداب درست آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح محدوده اختیارات گشت ارشاد در برخورد با بدحجابی بر طبق گزارش ارسالی از جانب سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: بر طبق این گزارش حوزه اختیار نیروهای گشت ارشاد برای مبارزه با بدحجابی تنها برخورد و تذکر به افرادی است که نوع پوشش آن‌ها حاکی از نوع مدل‌های مانکن گونه و ارائه الگوی خاصی از لباس بر خلاف ارزش‌های ما است و برخورد با مواردی که پوشش حجاب را به درستی رعایت نکرده‌اند در حوزه اختیارات تعریف شده گشت ارشاد نیست.

وی نقش برنامه‌های صدا و سیما را در ارائه الگوی مناسب حجاب مهم توصیف و تصریح کرد: برنامه‌های صدا و سیما باید برنامه‌های لازم برای ارتقا سطح فرهنگ حجاب را در جامعه به طور جدی تری پیگیری کند و علاوه بر ارائه الگوهایی اسلامی در میزگردهایی با حضور زنانی که مومنانه حجاب را رعایت می‌کنند به توجیه فکری مردم بپردازند.

مصباحی مقدم استفاده از بیانات ارشادی در مراکز عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس را در اشاعه فرهنگ حجاب موثر دانست و گفت: اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه باید از طریق برنامه ۹۰ درصد کار فرهنگی و ۱۰ در صد کار قهری و برخوردی پیگیری شود چرا که در غیر این صورت نتیجه بخش نخواهد بود.

وی در خصوص دایره اختیارات نیروهای گشت ارشاد برای امور انضباطی خاطرنشان کرد: موارد برخورد انضباطی نیروهای گشت ارشاد تنها در صورت مواجهه با موارد پرده دری علنی و هتک حرمت ارزش‌های حجاب در جامعه مجاز است و اگر از این فرا‌تر رود نتیجه معکوس خواهد داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
0
0
مانكن گونه دقيقا يعني چي؟
دامن مانتو چند سانت؟
قد آستين چند سانت؟
عرض شال چقد؟
تا چند سانت مو معلوم باشه مانكن نيست؟
كفش پاشنه مجازش چقده؟
من دوست دارم طبق اصول لباس بپوشم ميشه فرمت دقيق بدين.
اصلا لباس فرم مشخص كنيد در رنگ هاي مجاز ما بياييم از همون ها ببريم
نظرات بینندگان