arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

اشاره ی نماینده رهبری در سپاه به احمدی نژاد: فردی که شعار مقابله با اشرافیگری می داد، زیر سایه خود، اشرافیگری تازه ای را می پروراند

اقای احمدی نژاد! آیا برخورد با وزیر اطلاعات به بدترین شكل مهرورزیست؟ آیا بركناری وزیر نفت كه ریاست اپك را هم برعهده دارد مهرورزیست؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: با وجود اینكه دولت فعلی كارهای خوبی انجام داده است اما متاسفانه به بلایی بزرگ گرفتار شد و این بلا وجود عناصر نفوذی فاسد به معنای واقعی كلمه در دولت است كه كار را به اینجا كشاندند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، حجت الاسلام علی سعیدی در گفتگو با  مهر موارد زیر را نیز مطرح كرد:

* اگر یك قوه ای مانند قوه مجریه یا قوه مقننه در صدد برآمد كه ساختار شكنی كند و از خطوط قرمز عبور كند یا اصولی را نقض كند، این رهبری است كه باید به آنها هشدار دهد و نهایتا اگر این هشدارها و تذكرات تاثیرگذار نبود با آنها برخورد كند.

*برخورد امام با نهضت آزادی  در همین قالب قابل تحلیل است چون گفتمان نهضت آزادی، گفتمان جبهه ملی و گفتمان بازرگان با گفتمان امام تفاوتهای ماهوی داشت در عرصه سیاست خارجی در عرصه فرهنگ در عرصه اقتصاد تفاوتهایی را شاهد بودیم و امام هشدار و تذكر داد و در نهایت آنها از صحنه كنار رفتند.

 مرحله بعدی جریان بنی صدر بود كه گفتمان بنی صدر با متغیرهایی كه داشت با گفتمان اسلام فاصله داشت لذا امام هشدار لازم را به او داد و در نهایت منجر به برخورد با بنی صدر شد و مجلس هم به میان آمد و كفایت این شخص را زیر سئوال برد. 

مرحله بعد مسئله آقای منتظری پیش آمد، ضمن اینكه اصلا در اینجا بحث قوه مجریه و رئیس جمهور و نماینده مجلس مطرح نبود بلكه هر جریان سیاسی و هر شخصی ولو قائم مقام رهبری باشد اگر وارد عرصه شكستن اصول و مبانی بشود رهبری عالی نظام باید با این انحراف برخورد نماید، در این موضوع هم امام متوجه شده بود كه گفتمان آقای منتظری با گفتمان خودشان متفاوت است و مسیری كه می رود مسیر دیگری است لذا امام بعد از مراحل طولانی با تذكرات و ارشادات زیادی كه به آقای منتظری دادند، سرانجام  برخورد لازم را با ایشان بعمل آوردند و آقای منتظری  هم از صحنه خارج شد.

 پس از آن در جریان كارگزاران هم اجمالا شاهد متغیرهایی بودیم كه بعضا با گفتمان حضرت امام و مقام معظم رهبری زاویه داشت ودر آن مقطع رهبر انقلاب تذكراتی را چه بصورت شفاهی و چه بصورت كتبی می دادند.

بعد از آن موضوع اصلاح طلبان پیش آمد كه متاسفانه عناصر سكولار و لیبرال در درون دولت و مجلس شورای اسلامی  نفوذ كرده بودند و برخی از اطرافیان آقای خاتمی عناصر نا اهلی بودند بطوریكه زمینه هنجارشكنی و ساختارشكنی فراهم كردند و رهبری در طول 8 سال تذكرات ، ارشادات و هدایتهایی برای آنها داشتند، حتی وضعیت به گونه ای شد كه آقا فرمودند اگر این انحرافات را ادامه دهند صلح امام حسن در كار نخواهد بود و حادثه عاشورا تكرار خواهد شد، این گفتار رهبری حاكی از آن بود كه اگر معظم له تنها هم بمانند، تسلیم جریانهای انحرافی نمی شوند.

 بعد از آن مسئله فتنه بوجود آمد و فتنه گران بدنبال این بودند كه كرسی قوه مجریه را تصاحب كنند  تا از آن طریق بتوانند به خواسته هایشان برسند بنابراین وارد عرصه انتخابات شدند  اما در حقیقت آنها وارد بازی خطرناكی شدند كه  ایستادگی و مقاومت رهبری در این حادثه هم نقطه عطفی در صیانت از حاكمیت دینی و استقرار نظام ولایی در مسیر خود بود.

*متاسفیم كه در سالهای اخیر با متغیرهایی كه درعرصه های مختلف من جمله عرصه سیاست خارجی، عرصه شایسته سالاری و عرصه فرهنگی و در عرصه تعامل با خودی و غیر خودی در دولت احمدی نژاد روبرو شدیم كه  احساس می كنیم این موارد با شعارهای احمدی نژاد و آرمانهایی كه قبلا می گفت و حتی با آرمانهای انقلاب  و رهبری هم زاویه داشت.

* واقعا جای تعجب دارد چطور كسانیكه باشعار مقابله با اشرافیگری به صحنه قدرت آمدند امروز در زیر سایه خود، جریان اشرافیگری تازه ای را می پرورانند، این پدیده عجیب و غریبی است  یك جریانی در طول زمان به ضد خودش تبدیل می شود؟

* دلیل حادث شدن این پدیده این است كه اگرعناصر اصلی یك جریان هوشیار نباشند، نفوذیها می آیند و جریان اصلی را به ضد خودش تبدیل می كنند، متاسفانه هم اكنون چنین اتفاقی درحال شكل گیری است.

* حمایتهای رهبری از این دولت خیلی محرز و روشن بود. ابتدای روی كار آمدن احمدی نژاد تاكنون معظم له از آنها حمایت كرده است، ضمن اینكه انصافا این دولت كارهای بزرگی هم انجام داده است كه بعضا قابل تقدیرهم بود اما نباید از یاد ببریم كه همه این كارها از جمله مطالبات رهبری بوده است، یعنی تحقق عدالت اجتماعی در جامعه خواست امام و رهبری بوده است.

*با وجود اینكه دولت فعلی كارهای خوبی انجام داده است اما متاسفانه به بلایی بزرگ گرفتار شد  و این بلای بزرگ وجود عناصر نفوذی فاسد به معنای واقعی كلمه در دولت بود كه كار را به اینجا كشاندند.

*در مرحله اول نظر مبارك آقا این بود كه احمدی نژاد نزدیك ترین فرد به خودش را بعنوان معاون اول خود منصوب نكند، اما احمدی نژاد با تاخیر این نظر را پذیرفت و حتی طوری عمل كرد كه اختیارات این فرد از سمت معاون اولی بیشتر باشد.

* در مرحله بعد موضوع ادغام سازمان حج و زیارت با سازمان میراث فرهنگی پیش آمد كه مجددا آقا وارد این موضوع شدند و فرمودند كه میراث فرهنگی سنخیتی با حج و زیارت ندارد و سرانجام با تذكر رهبری ماجرا حل شد.

*احمدی نژاد كه با شعار مهرورزی بر سر كار آمد، وزیر امور خارجه را در هنگام ماموریت خارج از كشور بركنار كرد، آیا این مهرورزی است؟ آیا برخورد با وزیر اطلاعات به بدترین شكل مهرورزیست؟ آیا بركناری وزیر نفت كه ریاست اپك را هم برعهده دارد مهرورزیست؟

* توقع مردم، علما و بزرگان این بود احمدی نژادی كه با شعار ولایتمداری آمد وقتی احساس می كند رهبری مطالبه ای دارد ولو بصورت شفاهی، از جان و دل بپذیرد نه اینكه آقا دستور صریحی بدهند ولی احمدی نژاد تامل كند بعد هم قهر كند برود منزل، این كارها با شعارهای گذشته احمدی نژاد سازگاری ندارد و دور از انتظار است .

* امیدواریم كه احمدی نژاد همین مقدار عكس العملی كه از ناحیه مردم و از ناحیه دوستان نزدیكش دیده كافی باشد و به مسیر اصلی خود برگردد.

*احمدی نژاد بطور رسمی اعلام كرده است كه هیچ یك از اعضای دولت حق دخالت در انتخابات را ندارند و در این رابطه باید مدیران و مسئولان  و دستگاه های نظارتی مراقبت كنند كه این گفته احمدی نژاد محقق شود، یعنی دولت دخالتی در اصل انتخابات نداشته باشد، بعبارتی دیگر این وظیفه دستگاه های نظارتی مانند سازمان بازرسی كل كشور و شورای نگهبان  و ناظرین شورای نگهبان در استانها  است و همینطور دستگاههای دیگر كه مسئولیت دارند كه دیگران تخلفی نكنند و برخلاف نظر صریح رئیس جمهور وارد عرصه انتخابات نشوند.

* عناصری كه این كار[سحر و جادو] را انجام می دهند به معنای واقعی فاسد هستند، زیرا فن سحر و جادو در اسلام حرام است و تسلط بر موجودات غیرطبیعی اضرار به نفس و اضرار به موجودات ذیحیات دیگر است كه انسان نیستند، تسلط بر آنها و شیاطین و اجنه شر كه جز شرارت كار دیگری نمی كنند درست نیست و اصولا در احكام فقهی ما آمده است كه سحر و جادو كار حرامی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
پس بصيرتتان کجا رفته بود که متوجه نشديد، همه بي بصيرتها فهميدند اما شما...
رحمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
2
کدام کار خوبی انجام داده اند که ماخبر نداریم . ایشان فقط به مردم فشار آورده اند وروزبروز وضعیت کشور را بدتر کرده اند . در حالی که اینهمه حمایت رسانه ای از این دولت شده است که در نوع خودش بی نظیر است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
1
حضرت آقای سعیدی ما وقتی شروع به تعریف از کسی میکنیم از حد میگذرانیم وقتی هم پشیمان میشویم باز هم زیاده روی میکنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
مگر شماها نبودید که در زمان انتخابات ازش واسه مردم بتی ساختید چی شد حالا شده بلای جونتون؟خودکرده را تدبیر نیست...
نظرات بینندگان