arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

بخشنامه دولت: اتاق وزرا 80 و استانداران 70 متر + سند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت در بخشنامه ای جدید، فضای اداری مورد نیاز وزرا و مسئولان اجرایی را به شکلی جالب تعیین و ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، در بخشنامه 200/90/5236 معاون رییس جمهور که 7 خردادماه خطاب به دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ارسال شده، فضای اصلی اداری مورد نیاز مدیران سیاسی و مسئولان مهم کشور همچون وزرا، معاونین وزرا، استانداران و مشاغل همتراز تعیین شده است.

بر این اساس، اتاق کار وزیران و محل برگزاری جلسات اختصاصی باید مجموعا 80 متر، فضای اصلی اداری مورد نیاز استاندار 70 متر، فضای مورد نیاز معاون وزیر، معاون استاندار و مشاغل همتراز 40 متر باشد.

اگرچه نفس استانداردسازی فضاهای اداری و موارد مطرح شده در این بخشنامه همچون اختصاص فضای مناسب به ارباب رجوع و کارمندان نکات مثبتی است اما قطعا بانیان این بخشنامه و گیرندگان آن به خوبی می دانند که اکثر وزرا و استانداران در محیط هایی مشغول فعالیت هستند که در دولتهای قبل ساخته شده و بسیار بزرگتر از 80 متر مربع است. لذا پس از ابلاغ این بخشنامه، چند درصد وزرا و استانداران باید در محل کار قبلی خود به فعالیت ادامه دهند؟ تقریبا هیچ کدام.

البته شاید این بخشنامه تاکیدی بر این نکته است که نباید وزرا، معاونین و استانداران در دفاتری کوچک تر از 80 متر به فعالیت بپردازند که این نکته بیشتر به مزاح شباهت دارد!

از جمله دیگر موارد مبهم در این بخشنامه، عدم تفکیک بین وزارتخانه ها است که نه وزرا و نه زیر مجموعه های آنها، با توجه به نوع فعالیت خود دارای فضای اداری متناسب نشده اند.

چگونه است که فضای کار مورد نیاز فرماندار 60 متر اما معاون وزیر 40 متر تعیین شده؟ چه شاخصه ای در محیط های وزارتخانه ها باعث چنین تفکیکی شده است؟ کمبود فضای اداری در تهران؟!

هرچند موضوعات مهم و مثبتی همچون توجه به ایرانی بودن، استاندارد ملی کالا، استانداردهای عوامل انسانی (ارگونومی) و پرهیز از خرید هرگونه تجهیزات اداری لوکس و تجملاتی نیز در این بخشنامه مورد توجه قرار گرفته است اما بی صبرانه منتظر گزارش مسئولان دولتی از نتیجه اجرای این بخشنامه هستیم.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
0
1
بیا صدا سیما ببین اتاق بعضی مدیران میانی 200 متر است.خروجی کار صفر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
0
0
میزان جا برای کفن و دفن رو هم می نوشتید (-:
این همه جا برای چه؟
علوی وارانه کار می کنیم دیگه؟
نظرات بینندگان