arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

بی‌اعتنایی رئیس‌جمهور به قانون مهم‌تر از رفتن یانرفتن به اوپک است

برخلاف اظهار نظر برخی از افراد، آن‌چه مهم است نادیده گرفتن قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از آن است، نه رفتن یا نرفتن کسی به اجلاس اوپک.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که نامه یازده نفر از نمایندگان به رئیس مجلس بر غیرقانونی بودن سرپرستی رئیس‌جمهوری در وزارت نفت تأکید دارد، گفت: برخلاف اظهار نظر برخی از افراد، آن‌چه مهم است نادیده گرفتن قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از آن است، نه رفتن یا نرفتن کسی به اجلاس اوپک.

به گزارش انتخاب، حسین نحابت که با خانه ملت صحبت می کرد، فزود: نوشتن نامه به رئیس مجلس با استناد به ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس انجام شده است و یک روال قانونی را دنبال می‌کند.

نمانده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس مجلس، نامه نمایندگان درباره غیرقانونی بودن سرپرستی احمدی‌نژاد در وزارت نفت را به کمیسیون انرژی فرستاده است.

وی ادامه داد: با توجه به روال قانونی، کمیسیون انرژی موظف است پس از بررسی کامل در این باره و ارائه گزارشی جامع به رئیس مجلس، مقدمات برخورد با قانون‌گریزی‌ها را فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره حضور احمدی‌نژاد در نشست‌ آینده سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEC)، گفت: نشست‌های این سازمان و حضور داشتن یا نداشتن رئیس جمهوری در آن، اهمیت چندانی ندارد بلکه نکته مهم نادیده گرفته شدن قانون و بی اعتنایی به تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی است.

شورای نگهبان با ارائه تفسیر روشنی از اصل ۱۳۵ قانون اساسی، هر گونه سرپرستی در وزارتخانه‌های کشور را از سوی رئیس‌جمهوری منع کرده است.

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس‌جمهوری می‌تواند برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند، سرپرست تعیین کند.

امروز ( یکشنبه هشتم خرداد) یازده نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری درباره غیرقانونی بودن ادامه سرپرستی احمدی نژاد در وزارت نفت، چاره جویی برای این موضوع را خواستار شدند.


نظرات بینندگان