arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با «انتخاب»:

عارف خوب است رئیس مجلس شود، اما نه در سال اول / الان زمان حساس است؛ بهتر است لاریجانی رئیس شود

وزیر ارشاد دولت سازندگی معتقد است لاریجانی در حال حاضر گزینه ی مناسب تری برای ریاست مجلس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عارف خوب است رئیس مجلس شود، اما نه در سال اول / الان زمان حساس است؛ بهتر است لاریجانی رئیس شود

وزیر ارشاد دولت سازندگی معتقد است لاریجانی در حال حاضر گزینه ی مناسب تری برای ریاست مجلس است.

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» اظهار داشت: هم آقای لاریجانی و هم آقای عارف هر دو برای ریاست خوب هستند ولی اگر بخواهیم نگاه واقع بینانه ای داشته باشیم، آقای لاریجانی باتوجه به تجربه ای که دارد، می‌تواند هماهنگی خیلی خوبی در تمامی زمینه‌ها داشته باشد که  در زمان تصویب برجام در مجلس نهم شاهد چنین موضوعی بودیم.

وی افزود: هماهنگی‌هایی که در مجلس گذشته بین دولت و مجلس صورت گرفت، از اقدامات اقای لاریجانی بود.

میرسلیم اضافه کرد: معتقدم اغلب نمایندگان هم موافق این موضوع هستند که ریاست آقای لاریجانی کماکان بهتر است ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به کاندیداتوری عارف تصریح کرد: ایشان هم می‌توانند ریاست را به عهده بگیرد قابلیت‌های خاص خودشان را دارد ولی نه در دوره اول که دوره حساسی هم برای ایشان،هم برای دولت و هم برای مجلس بشمار می‌آید. باتوجه به مسائلی که گفتم، شاید بهترین راه‌حل حضور آقای لاریجانی باشد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به اینکه ترکیب مجلس و تمامی فراکسیون‌های تغییر کرده است، می‌توان به صراحت عنوان کرد که فراکسیون‌ها نقش مهمی را در مجلس دارند. آقای عارف بعنوان ریاست فراکسیون امید در مجلس می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. در واقع نقش رییس فراکسیون مجلس در بعضی از موضوعات مهمتر از رییس مجلس است. 

میرسلیم در پاسخ به این سوال که‌ آیا انتخابات ریاست مجلس پیشرو دشوار و چالشی است؟ بیان کرد: خیر، اتفاقا خیلی ساده است. فکر می کنم، انتخاب منطقی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ریاست مجلس که فقط این دوره نیست. مجلس چهارساله است، پس چهار رییس می تواند تغییر کند. اگر امسال آقای عارف نشد، سال اینده نیز امکانش هست. اصلا برای برای خود آقای عارف هم اینگونه بهتر است. به دلیل اینکه؛ ابتدا با واقعیت‌های مجلس کاملا آشنا می شوند، و بعد می توانند تصمیم‌گیری خوبی کنند.
نظرات بینندگان