arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
معاون وزیر صنعت:

تولید مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی عاملی برای رشد سهم ایران در بازارهای جهانی است

معاون وزیر صنعت، سرمایه‌گذاری و تولید مشترک با شرکت‌های خارجی را عاملی برای افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون وزیر صنعت، سرمایه‌گذاری و تولید مشترک با شرکت‌های خارجی را عاملی برای افزایش سهم تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی عنوان کرد. تولید مشترک با سرمایه‌گذاران خارجی عاملی برای رشد سهم ایران در بازارهای جهانی است

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محسن صالحی نیا در حاشیه بازدید جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از شرکت سامسونگ اظهار داشت: در دنیا شرکت‌هایی وجود دارند که در تمام زمینه‌ها از جمله لوازم خانگی و خودرو صاحب دانش هستند که این دانش در سطح بین‌المللی عرضه شده و از نام و اعتبار خوبی در سطح دنیا برخوردار است.

وی افزود: یکی از روش‌هایی به کارگیری توانمندی‌های ما در تولید داخل، عرضه با کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و نهایتاً اقبال مشتری، روش همکاری مشترک با این شرکت‌ها است و این روش همکاری مشترک همان سرمایه گذاری است که در کشور صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک راه این است که محصولات مشترک با شرکت‌های خارجی را با توجه به دانش فنی در کشور توسعه دهیم و این اتفاق در برخی محصولات به لحاظ اقتصادی امکان پذیر است اما زمانی‌که می‌خواهیم از اکثر تولیدات بهره مند شویم باید به وسیله سرمایه گذاری مشترک از دانش فنی، بازار بین المللی، صادرات و همچنین توسعه محصولی که آنها به کشور وارد کردند، برخوردار شویم.

صالحی نیا توضیح داد: اگر تمام این اقدامات با هم اتفاق بیفتد دو شرکت به صورت مشترک فعالیت خود را شروع می کنند و در این زمینه اشتغال‌زایی، تولید، صادرات و سهم بازار را به دست می آوردند.

به گفته وی، این روش مناسبی است که در دنیا تجربه شده و زمانی که به وسیله مشترک سازی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور بهتر شد می توانیم سهم خود را در بازار جهانی افزایش دهیم.

وی افزود: با اقداماتی که انجام شده و سیاست هایی که بعد از برجام به وجود آمده امکان همکاری برای شرکت های مختلف خارجی افزایش می‌یابد تا به این وسیله محصول با کیفیت، عمق تولید بالا، دارای شرایط صادرات و خدمات پس از فروش مطلوب در داخل و خارج از کشور را به دست آوریم.

صالحی نیا افزود: شرکت ها باید پله پله پیش بروند و به عمق تولید دست پیدا کنند.ژ

محمد رضا مس فروش، رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران نیز با بیان اینکه نیاز اصلی اقتصاد در فضای فعلی کشور جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: ما به عنوان کارکنان دولت و مسئولان صنعت و معدن یکسری وظایف داریم که در راس این وظایف رفع مشکلات و موانع واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: همچنین در وصل کردن سرمایه گذاری‌های خارجی که صرفاً به محصول نهایی ختم نمی شود و دانش فنی را به کشور وارد می کنند همکاری می‌کنیم تا کارخانه‌ای ساخته شده و ایجاد اشتغال کند.

به گفته مس فروش، پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و ورود ماشین آلات به کشور از دانش فنی سازنده آن نیز استفاده می کنیم و آن وسیله را با کیفیت خوبی در کشور به تولید می رسانیم تا اشتغال روز به روز رشد کند.

وی با بیان اینکه در همین راستا می توانیم توسعه صادرات را در نظر بگیریم، گفت: سه هدف اصلی در وزارت صنعت رفع موانع تولید، توسعه اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی است.

نظرات بینندگان