arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

در آستانه «یورو 2016»، جنبش کارت قرمز در فرانسه به راه افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معترضان به لایحه اصلاح قانون کار در فرانسه با آغاز جنبش کارت قرمز از تماشاچیان فوتبال خواستند به اعتراض ها بپیوندند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، معترضان به لایحه جنجالی اصلاح قانون کار فرانسه دیروز (دوشنبه) از تماشاچیان فوتبال که در ورزشگاه ها و مراکز تماشای عمومی فوتبال حضور می یابند، خواستند تا با در دست داشتن کارت قرمز و نشان دادن آن، مخالفت خود را با لایحه دولتی نشان دهند و به این شکل با معترضان همراهی کنند.

این در حالی است که با افزایش تدابیر امنیتی در زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا که از روز جمعه آغاز می شود، احتمال اعلام ممنوعیت برگزاری تجمع اعتراض آمیز و نیز اعتصاب در فرانسه قوت گرفته است.

بیش از 90 هزار نیروی نظامی و انتظامی و نیز نیروهای امنیتی خصوصی، مسئولیت تامین امنیت برگزاری مسابقات را در 10 شهر میزبان مسابقات یورو 2016 در فرانسه برعهده خواهند داشت.
پلیس فرانسه علاوه بر تهدید تروریستی با چالش درگیری های سنتی هواداران آشوبگر تیم ها به ویژه برای تعدادی از بازی های مشخص مواجه است؛ بازی تیم های آلمان- لهستان و انگلیس – روسیه از جمله این بازی هاست.

از سوی دیگر معترضان به لایحه اصلاح قانون کار، روز 14 ژوئن (25 خرداد) را به عنوان نهمین روز ملی اعتصاب و اعتراض سراسری اعلام کرده اند و تا این لحظه قصد منتفی کردن برنامه های این روز را ندارند.

مقامات فرانسه نیز همچنان تاکید می کنند که قصد پس گرفتن لایحه و تسلیم شدن در برابر اعتراض ها را ندارند.

لایحه اصلاح قانون کار فرانسه از هنگام تدوین٬ مورد اعتراض تعدادی از اتحادیه های کارگری و دانشجویی قرار گرفته است . این لایحه که به نام «مریم الخمری» وزیر کار فرانسه مشهور شده، دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز‌تر می کند و نرخ پرداخت‌ های اضافه‌ کاری و نیز اضافه‌ کاری در شب را کاهش می ‌دهد. افزایش اختیارات شرکت‌ ها در تغییر ساعات قانونی کار در هفته نیز از جمله موارد اصلاحی قانون کار است.

مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 از 10 ژوئن تا 10 ژوییه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.

فرانسه در 13 نوامبر (22 آبان) گذشته برای نخستین بار در تاریخ خود هدف حمله های انتحاری قرار گرفت. در این حمله ها که گروه تروریستی «داعش» مسوولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.

آمریکا نیز بتازگی هشدار داده که مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا 2016 در فرانسه، ممکن است هدف حملات تروریستی قرار گیرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان