arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۴۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

سید حسن خمینی: اخلاق امام بود كه جامعه را با او همراه ساخت

یادگار امام گفت: اخلاق امام بود كه جامعه را با او همراه ساخت. اگر امام پا روی اخلاق می گذاشت، امروز جامعه ما از اینهمه توفیق الهی محروم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادگار امام گفت: اخلاق امام بود كه جامعه را با او همراه ساخت. اگر امام پا روی اخلاق می گذاشت، امروز جامعه ما از اینهمه توفیق الهی محروم بود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع میلیونی عاشاقان روح الله به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت:  خداوند را سپاسگذاریم كه به ما توفیق داد مراسم بزرگداشت ان امام بزرگوار را یكبار دیگر برپا كنیم. روح بلند امام را بر همه جریانات ناظر میدانیم و آنچه كه مرضی خدای بزرگ است خواستاریم.

وی با با اشاره با حلول ماه جب و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: امروز از هر جهت برای همه روزی ارزشمند و باعظمت است بخصوص اینكه ماه رجب ماه تقوای الهی است. باید در این روز بزرگ و تاریخی بیش از هر زمان دیگری از ویژگی های امام سخن بگوییم.

یاگار امام با بیان اینكه تقوای الهی یكی از مهمترین ویژگی های امام عظیم الشأن بود، تصریح كرد: اگر بخواهیم از بین همه خصلت های امام یكی را برجسته كنیم، بی تردید تقوای الهی و طلب غفران از خدا و تن دادن به خواسته الهی آن ویژگی برجسته خواهد بود كه در روح امام و در تمام وجود ایشان موج می زد.

سید حسن خمینی افزود: امام در زندگی خود بیش از هر فرد دیگری به دلباختگی به خداوند وابسته بود. هیچكس نمی تواند امام را تحلیل بكند و از تقوای الهی و تقید كامل امام به اخلاق غافل شود.

یادگار امام به تبیین روایتی از امام محمد باقر پرداخت و اظهار داشت: امام محمد باقر از پیامبر اكرم نقل می كند كه قسم به خدا هیچ كس خیر دنیا و آخرت را نصیب نبرد جز به واسطه اینكه به خدا حسن ظن داشته باشد و به او امید بورزد و به حسن خلق پایبند باشد.

وی تشریح كرد: چهارمین بند این روایت تاكید می كند كه مومنان باید به اخلاق پایبند باشند. خداوند هیچ فردی را بعد از توبه عذاب نمی كند جز اینك سوءظن داشته باشد، در امید به خدا تردید كند و آنجایی كه  باید تن به اخلاق بدهد اخلاقی عمل نكند.

سید حسن خمینی از رهبر كبیر انقلاب به عنوان معلم بزرگ اخلاق یاد كرد و اظهار داشت: امام قبل از اینكه یك مرجع فیلسوف و رهبر معظم یك انقلاب عظیم باشد، یك معلم اخلاق است فراتر از آن امام هرگز به تدریس و تحصیل اخلاق بسنده نكرد بلكه در زندگی خود نیز اخلاق را جاری ساخت. اخلاق امام بود كه جامعه را با او همراه ساخت اگر امام پا روی اخلاق می گذاشت امروز جامعه ما از اینهمه توفیق الهی محروم بود.

سید حسن خمینی تاكید كرد: ماه رجب ماه پربركتی است امید است خداوند به ما توفیق دهد كه از بركات الهی بهره مند شویم و اخلاقی عمل كنیم دروغ نگوییم تهمت نزنیم بد مردم را نخواهیم و بی ادب نباشیم.

یادگار امام در بخش دوم سخنان خود به تحولات مطقه و بیداری اسلامی اشاره كرد و تصریح كرد: آنچه در فضای جامعه جهانی بخصوص در كشورهای اسلامی می بینیم ادامه حركت بزرگ امام با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است. امام سنگ بنای این تحول بزرگ را سالها پیش با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی نهاد.

سید حسن خمینی افزود: وقتی انقلاب پیروز شد، اسرائیلی ها گفتند؛ زلزله یدید آمده است اكنون كه گسل های این زلزله، كشورهای اسلامی را یكی یكی دربر می گیرد دلمان می خواست امام در میان ما بود و هم مظلومیت ما را می دید و هم عظمت اسلام را.

یادگار امام تصریح كرد: شعار بزرگ امام، "استقلال آزادی جمهوری اسلامی "بود و آنچه اكنون در سرزمین های اسلامی اتفاق افتاده، ادامه همین شعار است. مردم تونس و مصر با آن حوادث بزرگ، به دنبال استقلال كشور خود بودند. اگر به عمق لایه های زیرین جوامع اسلامی توجه كنیم این خواسته، بسیار قابل پیش بینی بود

وی افزود: شعار این مردم استقلال بود برای اینكه دولتهای آنها همه تصمیمات را از بیرون كشور كسب تكلیف می كردند. مردم پیمان كمپ دیوید را فراموش نكرده اند. این پیمان حادثه ای نبود كه به همین زودی از ذهن مردم كشورهای اسلامی برود. كشورهای اسلامی همواره از هر نوع استقلال محروم بودند و از وابستگی شدید رنج می بردند.

یادگار امام به آزادیخواهی مردم منطقه اشاره كرد و گفت: شعار آزدیخواهی مردم در كشورهای اسلامی ادامه و تذكار آزادیخواهی مردم ایران بود. آنچه در این كشورها بود چیزی جز بردگی و بندگی و اختناق سیاه نبود .

وی جمهوری خواهی در كشورهای اسلامی را نیز ادمه شعار جمهوری خواهی انقلاب ایران دانست و اظهار داشت: مردم منطقه دنبال رهایی از نظام های پوسیده و رژیم های نظامی بودند. خواسته همه مردم منطقه از بین بردن نظامی بود كه مردم درآن حضور نداشتند.

سید حسن خمینی، اسلام خواهی را چهارمین ركن حركت های مردمی اخیر خواند و اظهارداشت: آنچه هرگز در كشورهای اسلامی به آن توجه نمی شد، اسلام بود. مردم در این جنبش ها دنبال ارزشهای اسلامی بودند.

یادگار امام در ادامه گفت: جای امام خالی است شعاری كه سی سال پیش تحت عنوان استقلال آزادی جمهوری اسلامی پای گرفت اكنون دامنه جهان اسلام را دربرگرفته است.

وی تاكید كرد: بعد از 22 سال از رحلت امام خمینی، بیداری اسلامی مردم ،میراث گرانبهایی در دست ما است باید بهوش باشیم كه این میراث تاریخی را كه نصیب كشورهای اسلامی شده را از دست ندهیم.

یادگار امام در پایان به حدیثی از امام موسی كاظم اشاره كرد و اظهار داشت: ما به آن خیری كه خدا نازل می كند فقیر هستیم. از خدا می خواهیم توفیق دستیابی به فضایل انسانی و دوری از بدخلاقی و كینه ورزی را به همه عطا كند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
0
جمله ي با معنا و به جايي بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
0
0
دمت گرم که حق میگی
حب دنیا نگرفتتت و نوه همان امامی .
نظرات بینندگان