arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

انفجار و آتش سوزی در خیابان فرجام تهران / نجات 8 نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انفجار و آتش سوزی در ساختمان مسکونی، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
 
به گزارش انتخاب، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه ۱۷ و ۱۰۳ را ساعت   3:55 دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه 3 تیرماه) به خیابان فرجام، خیابان شهید حیدرخانی رهسپار کرد.
 
رمضان بشیریان رئیس ایستگاه ۲۳ در مورد این حادثه گفت: در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی دارای چهار واحد ۸۰ مترمربعی، انفجار رخ داده و منجر به آتش سوزی در این واحد مسکونی شده بود.
 
وی با اعلام اینکه در هنگام رسیدن آتش نشانان واحد مسکونی کاملاً شعله ور بود و همه شیشه‌ها و پنجره‌های آن براثر انفجار تخریب شده و به سطح خیابان ریخته بود، ادامه داد: نیروهای عملیاتی بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز ساختمان و کشیدن نوار هشدار دهنده محل حادثه را ایمن سازی کردند و با استفاده از لوله‌های آبرسانی و تجهیزات مخصوص خود را به کانون آتش سوزی رساندند و مشغول مهار شعله‌های آتش شدند.
 
رئیس ایستگاه ۲۳ افزود: با توجه به محبوس شدن ساکنان در این ساختمان، همزمان گروه دوم آتش نشانان با استفاده از دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان شدند و پس از جستجو ۸ نفر از ساکنان شامل؛ ۳ نفر مرد، ۲ نفر زن و ۳ نفر کودک را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
 
بشیریان با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیبی نرسید، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار و خاموش کردن آتش سوزی، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی و مدیریت ساختمان دادند و مأموریت خود را به پایان رساندند.
 
گفتنی است؛ کار‌شناسان سازمان آتش نشانی تهران پس از بررسی، علت بروز این حادثه را تجمع بخارات ناشی از مایعات قابل اشتعال، ایجاد جرقه و در ‌‌نهایت انفجار و آتش سوزی در این ساختمان مسکونی اعلام کردند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان