arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

رئيس خطرناك‌ترين تيم ترور در دنيا بركنار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افشاگري يك روزنامه مصري درباره واحد «كيدون»، يكي از خطرناك‌ترين و وحشي‌ترين تيم‌هاي ترور در دنيا، و افشاي طرح آنان براي آشوب و ترور در مصر، رئيس موساد، رئيس اين تيم ترور را بركنار كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، پس از افشاي خبر بسيار محرمانه از عمليات قريب‌الوقوع واحد عمليات ويژه رژيم صهيونيستي (كيدون) در مصر و ايجاد آشوب و ترور شخصيت‌ها با هدف ناكام كردن انقلاب مصر و عدم برگزاري انتخابات در اين كشور، سرانجام روزنامه يديعوت آحارونوت سه‌شنبه 7 ژوئن در خبري از بركناري رئيس كيدون خبر داد.

روزنامه مصري «روز اليوسف» چندي پيش در دو خبر اختصاصي، طبق اخبار محرمانه‌اي كه بدان دست يافته بود، اعلام كرد كه موساد قصد دارد در مصر با ايجاد آشوب گسترده برخي شخصيت‌هاي موثر سياسي را ترور و وضعيت مصر را بحراني كند.

روز اليوسف نوشت: انتشار اختصاصي اخباري از تيم عمليات ويژه اسرائيل (كيدون) و طرح موساد براي ايجاد آشوب در مصر در دو هفته گذشته در بركناري رئيس تيم كيدون به عنوان فرمانده يكي از خطرناك‌ترين و وحشي‌ترين تيم‌هاي ترور در دنيا نقش داشت.

اين روزنامه با بيان اينكه هر كسي كه رئيس موساد مي‌شود بايد حتما مدتي فرمانده كيدون بوده باشد، نوشت كه اسرائيل در حال آماده كردن فرمانده بركنار شده كيدون براي رياست آينده موساد بود.

روز اليوسف افزود: روزنامه يديعوت آحارونوت روز سه‌شنبه 7 ژوئن خبري منتشر كرد كه رسانه‌ها آن را به دليل عدم وضوح آن ناديده گرفتند و آن اين بود كه اين روزنامه در نسخه انگليسي خود اعلام كرد كه تامير باردو رئيس موساد فردي جديد را براي تيم كيدون برگزيده است ولي جزئيات آن را منتشر نكرد.

واحد عمليات ويژه كيدون متشكل از تيمي 40 نفره است. 40 عددي ديني و مذكور در تورات اسرائيلي است. مقر اين تيم در صحراي نقب است. اين واحد عملياتي، مخصوص عمليات‌هاي ويژه و ترور در موساد است كه اعضاي آن همه عضو موساد و قادر به تكلم به زبان‌هاي زيادي از جمله عربي هستند. از جمله ماموريت‌هاي اين تيم، ترور و حذف فيزيكي دشمنان اسرائيل در سراسر دنياست.

* دكتـريـن كيـدون

كمبود نيروي انساني، احساس ترس دائمي، دكترين امنيتي بازدارندگي، استراتژي نظامي «جنگ پيش‌دستانه»، فقدان «عمق استراتژيك»، دكترين جنگي «جنگ برق‌آسا» و استراتژيكي عملياتي «ضربت سخت» و دلايلي از اين قسم، اسرائيل را به سمت تكيه هرچه بيشتر به نيروهاي ويژه سوق داده است.

در چهارچوب دكترين جنگ برق‌آسا و استراتژي «هكه‌كاتش» (به عبري ضربت كوبنده) نيروهاي ويژه ارتش صهيونيستي جايگاه ويژه‌اي يافته‌اند. نيروهايي كه براي هرچه دقيق‌تر و صحيح‌تر انجام شدن ضربت كوبنده اسرائيل حكم پيشتازان نبرد و نخبه‌ترين واحد‌هاي رزمي اين رژيم را يافته‌اند. بدين منظور طراحي يك دكترين «عمليات ويژه» و يك استراتژي مخصوص نيروهاي ويژه از اواخر دهه پنجاه و اوايل دهه شصت ميلادي در دستور كار ارتش صهيونيستي قرار گرفت. يك دكترين منحصر به فرد با توجه به مختصات ژئوپلتيك، ژئواستراتژيك، نظامي و رزمي رژيم صهيونيستي؛ دكترين «كيدون» (به معناي سرنيزه).

دكترين كيدون ناظر بر اين مسئله است كه نيروهاي ويژه در حكم سرنيزه ارتش صهيونيستي هستند و همچون يك سرنيزه با رخنه و نفوذ در عمق قلمرو دشمن طي يك حمله سريع و غافليگر كننده با وارد ساختن ضربه‌اي عميق و كاري به قلب دشمن آن را از پي در مي‌آورد.

گفته مي‌شود ترور محمود المبحوح يكي از فرماندهان ارشد حماي كه سال گذشته در دبي ترور شد، از عمليات‌هاي نيروهاي كيدون بوده است كه با جعل پاسپورت و جعل هويت و مليت برخي كشورهاي اروپايي حاصل شد.
نظرات بینندگان