arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

وزارت خارجه آمريکا : کلينتون قصد تصدي رياست بانک جهاني را ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه برخی گزارش ها درباره رایزنی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور با کاخ سفید برای به عهده گرفتن ریاست بانک جهانی را رد کرد.

فیلیپ رینسی سخنگوی هیلاری کلینتون در امارات متحده عربی ، کشوری که کلینتون به منظور شرکت در گفتگوهای بین المللی درباره لیبی به آنجا سفر کرده است ، اعلام کرد : این داستان کاملا غیرواقعی است.

وی افزود کلینتون با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ،‌کاخ سفید و یا هیچ فرد دیگری درباره ریاست بانک جهانی گفتگو نکرده و برای تصدی این سمت هیچگونه علاقمندی نشان نداده است از این رو چنانچه این پست نیز به وی پیشنهاد شود مخالفت خود را اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آشنا به این گفتگوها اعلام کرد رایزنیهای کلینتون به ترک وزارت امور خارجه در سال آینده برای به عهده گرفتن ریاست بانک جهانی اختصاص داشته است.

رابرت زولیک هم اکنون رئیس بانک جهانی است و دوره ریاست وی تا سال دو هزار و دوازده ادامه خواهد داشت.

بانک جهانی درباره گزارش های اخیر اظهار نظری نکرده است اما رابرت زولیک در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در اسلو درباره صحت و سقم خبر احتمال ریاست یک آمریکایی بر بانک جهانی اعلام کرد به اعتقاد وی تعداد زیادی از آمریکاییها و غیر آمریکاییها شایستگی تصدی این پست را دارند.

وی افزود گمان می رود چندان هم بد نباشد آمریکا برخی مسئولیتها را بر عهده گیرد و در نهادهای چند ملیتی ایفای نقش کند.

به گزارش آسوشیتدپرس از اشنگتن ، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است چنانچه اوباما بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و دوازده پیروز شود قصد ندارد به فعالیت خود در سمت وزیر امور خارجه ادامه دهد.
نظرات بینندگان