arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

افزایش دمای کشور از سه شنبه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم گرد و خاک در منطقه زابل طی دو روز آینده، از پبش‌بینی روند افزایش دما در اغلب مناطق کشور از روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی در دو روز آینده وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل تداوم خواهد داشت که گاهی سبب گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز یکشنبه 27 تیر در ارتفاعات البرز مرکزی، البرز شرقی و ارتفاعات شمال شرق در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 28 و 29 تیر نیز علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب سیستان وبلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شرقی و شمالی هرمزگان  در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، طی این مدت شرق دریای عمان مواج خواهد بود و از روز سه‌شنبه تا روزهای پایانی هفته روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور به‌ویژه سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه 28 تیر،صاف،  گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 37 و 27 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 29 تیر، صاف با بیشینه و کمینه دمای 39 و 28 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان