arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

روزنامه ايران: مصباح یزدی، رئيس قوه‌قضائيه و فرمانده سپاه اقتدارگرا و دروغگو هستند

روزنامه دولت امروز راهبرد "سكوت الهام‌بخش وحدت" را كه رئيس‌جمهور سه‌شنبه گذشته در نشست خبري خود در مقابل سؤال‌هاي متعدد خبرنگاران در مورد جريان نفوذي مطرح كرد، در عمل با حمله به شخصيت‌هايی چون مصباح يزدي، رئيس قوه قضائيه و فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پياده كرد و آن‌ها را اقتدارگرا و عامل جنگ رواني عليه دولت خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه دولت امروز راهبرد "سكوت الهام‌بخش وحدت" را كه رئيس‌جمهور سه‌شنبه گذشته در نشست خبري خود در مقابل سؤال‌هاي متعدد خبرنگاران در مورد جريان نفوذي مطرح كرد، در عمل با حمله به شخصيت‌هايی چون مصباح يزدي، رئيس قوه قضائيه و فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پياده كرد و آن‌ها را اقتدارگرا و عامل جنگ رواني عليه دولت خواند.

به گزارش انتخاب ، روزنامه ايران در حالي در در ويژه‌نامه سياسي شنبه، با تيتر "جن‌گیرها و رمال ها را چه کسانی به دولت احمدی نژاد منتسب کردند" به بولتن‎سازي عليه شخصيت‌هاي جريان نفوذي پرداخت كه هفته گذشته نيز معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور وعده معرفی كساني را كه وي "آشوبگران علیه رئیس جمهور" مي‌خواند، داده بود.

در این ویژه نامه که عناصر دست چندم جریان نفوذی آن را تهیه كردند، با کنار هم قرار دادن برخی سخنان علما و شخصیت‌های برجسته دینی در کنار برخی اخبار سایت‌های یک جریان سیاسی تلاش شده است، یک مجموعه جنگ روانی برای خوانندگان جا انداخته شود.

هر چند هر سایت خبری خط مشی و منابع خاص خبری خود را دارد، اما این شیوه تقطیع و تحریف در سخنان شخصیت‌هایی مانند آیت الله مصباح یزدی، نشانگر بي‌تقوایي رسانه ای تازه واردها به روزنامه دولت جمهوری اسلامی است. جالب آنجاست كه تاکنون در سایت روزنامه ایران و شبکه ایران این ویژه نامه منتشر نشده است.

به نوشته رجانیوز، در اين وي‍ژه نامه شخصيت هايي مانند آيت الله مصباح يزدي، آيت الله صادق آملي لاريجاني، آيت الله علم الهدي، سردار محمد علي جعفري و حجت الاسلام عليرضا پناهيان اقتدارگرا و عامل جنگ رواني عليه دولت ناميده شده اند.
در اين ويژه‌نامه پس از آنكه مواضع شخصيت‌هاي فوق بيان شده، در بخش يازدهم از اين افراد به‌عنوان افراد اقتدارگرا ياد شده است. از ديگر حربه های جنگ های روانی روزنامه ایران، یکی دانستن مواضع آیت الله مصباح یزدی و آقای هاشمی رفسنجانی است. آیت الله مصباح در سال‌های دوران سازندگی، اصلاحات و دولت اخیر با تیزبینی انحرافات جریان‌های انحرافی و نفوذی را تشخیص داده و با قاطعیت علیه این جریان‌ها افشاگري مي‌كرد كه هزینه این پیشروی را نيز با دریافت انواع دروغ، تهمت و تحریف پرداخته است.
به نظر می رسد دور سوم ترور شخصیتی آیت الله مصباح پس از دوران روزنامه های زنجیره ای تجديدنظرطلبان و حملات سال 1384 پس از شکست هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری توسط حامیان چشم و گوش بسته جریان نفوذی آغاز شده است و بولتن امروز روزنامه ایران نقطه آغاز این ماجراست. اين در حالي است كه آنچه در اين ويژه‌نامه مستمسك تخريب اين فقيه فيلسوف قرار گرفته، نكات اخلاقي و هشدارهاي ديني او بدون نام بردن از افراد يا طيف خاصي است و مشخص نيست در صورتي كه جريان نفوذي خود را از اين اتهامات مبرا مي‌داند، چرا اين موارد را به خود گرفته است.
 رهبر معظم انقلاب در سال 78 هم‌زمان با اوج‌گيري حملات تجديدنظر طلبان عليه آيت‌الله مصباح از ايشان به مطهري زمان ياد كردند و فرمودند جواناني كه محضر شهيد مطهري و علامه طباطبايي را درك نكرده‌اند، از محضر ايشان استفاده كنند. ايشان همچنين اسفند ماه سال گذشته با حضور در مؤسسه امام خميني و در ديدار با آيت‌الله مصباح و خانواده ايشان خاطرنشان كردند: «بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا. اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ايشان را براي ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ايشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ايشان استفاده نمايند. خداوند کسان ايشان را، آقازاده‌هاي ايشان، همسر محترم، عروس‌ها و دامادها همه را مشمول لطف و هدايت خودش قرار دهد.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
3
...لعنت بركسي كه دخالت در چيزي مي كند كه توان آن كار را ندارد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
2
0
تا آنجا که یادمه در زمان حیات امام عزیز مصباح جزو متحجرین کنار زده شده بود
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
1
سلام بر مسئولین زحمت کش انتخاب،این توضیحات شما کلمه به کلمه وحرف به حرف مانند مطلب مشابه سایت رجا نیوزه،شما مطلب اونها رو نوشتین یا اونها مطلب شما رو؟
مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
0
1
مثل اینکه از نظر حامیان احمدی نژاد هرکسی که حامی دولت و یئیس جمهور باشد حق مطلق و هر کسی که منتقد دولت و رئیس جمهور باشد باطل مطلق است این یعنی آخر اصولگرایی از نوع اقتدارطلبی!!!! ای کاش برای یکبار هم که شده مردم بجای اینکه تابع شعار باشند تابع شعورشان باشند و گول حرفهای حامیان چشم و گوش بسته‌ای مثل مدیر روزنامه ایران را نخورند...
نظرات بینندگان