arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۰

معاون وزیر کشور: برنامه پيشگيري فرهنگي از ترويج فرق و عرفان هاي کاذب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجتماعی فرهنگی وزیر کشور گفت: برنامه جامع پیشگیری فرهنگی از ترویج فرق و عرفان های کاذب در10 استان کشور اجرا می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب Entekhab.IR  ؛ افشار امروز در حاشیه همایش مدیران کل اجتماعی استانداری ها در جمع خبرنگاران افزود: این برنامه در قالب طرح جامع ملی تحول اجتماعی اجرا می شود که براساس آن استان های کشور به سه دسته10 استانی تقسیم شده اند و در مرحله نخست این طرح در10 استانی که مشکلات بیشتری در خصوص فرق و عرفان های کاذب وجود دارد اجرایی می شود .

وی حوزه فرق و عرفان های کاذب را نقطه طمع دشمن برای لطمه زدن به وحدت و همبستگی ملی تنوع قومی و مذهبی در کشور دانست و افزود: دشمن در این زمینه تاکنون ناموفق بوده و کشور از یکپارچکی خوبی در مقابله با استکبار برخوردار است افشار راهکار اصلی پیشگیری از ترویج فرق و عرفان های کاذب را ارتقای فرهنگ عمومی بیان و تصریح کرد: دشمن تلاش می کند با ترویج فرق و عرفان کاذب از جمله شیطان پرستی و مانند آن وحدت کشور را مختل سازد بنابراین مردم باید در این خصوص آشنایی بیشتری پیدا کنند تا در دامن افراد شیاد نیفتند.

معاون وزیر کشور در ادامه گفت: ترویج دهنده فرق و عرفان های کاذب کشورهای غربی هستند و در این زمینه بیش از500 فرقه شناسایی شده است که آمریکا از آنها حمایت مالی می کند و ادبیات آن ها عمدتا در این کشور تولید می شود . افشار افزود: کشورهای شرقی از جمله ایران دچار این مسئله هستند و باید برای پیشگیری از ترویج این فرقه ها تلاش کرد .

وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری فرهنگی از ترویج فرق و عرفان های کاذب گفت: فرق و عرفان های کاذب ممکن است در مرحله ای به مسئله امنیتی تبدیل شوند و رئیس فرقه و یا جریان عرفانی کاذب اقداماتی علیه امنیت ملی انجام دهد که در این گونه موارد وزارت اطلاعات ، سپاه پاسداران، قوه قضائیه و نیروی انتظامی وارد می شوند و با آن جریان برخورد می کنند . افشار افزود : معمولا در پس این جریان ها ، فساد و فحشای زیادی وجود دارد . معاون وزیر کشور گفت: همه دستگاه های فرهنگی از جمله صداوسیما و وزارتخانه های آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی با طرح تحول اجتماعی همکاری دارند .
نظرات بینندگان