arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۰

لوبیای سحرآمیز، این است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محققان استرالیایی امروز سه شنبه اعلام کردند : مصرف نوعی گونه لوبیا به نام لوپین Lupin ، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی را در انسان کاهش می دهد.
 
به گزارش انتخاب؛ به گفته محققان استرالیایی لوبیای لوپین سرشار از پروتئین و فیبر است و میزان کمی کربوهیدرات در خود دارد. دانشمندان استرالیایی در این مطالعه صد و سی نفر را که اضافه وزن داشتند اما در سلامت کامل بسر می بردند بررسی کردند.

نیمی از شرکت کنندگان دراین تحقیق به مدت دوازده ماه از پودر لوبیای لوپین دررژیم غذایی خود استفاده کردند در حالیکه که بقیه افراد از مواد غذایی دیگر استفاده کردند. محققان دراین تحقیق فاکتورهای منجر به بیماریهای قلبی از جمله فشار خون و میزان چربی ،‌قند و انسولین موجود درخون را در نظر گرفتند. دکتر بِلسکی یکی از این محققان گفت: بعد از دوازده ماه تحقیق دریافتیم عوامل منجر به بیماریهای قلبی در افرادی که از لوبیای لوپین و محصولات آن استفاده کرده بودند کاهش یافت.

هیچ گونه شواهدی که نشان دهد استفاده از لوبیا در رژیم غذایی روزانه مضراتی برای سلامتی دارد دیده نشد ، بلکه حقیقت این است که مصرف لوبیا فواید بسیاری نیز دارد.
دکتر بلسکی گفت: محققان همچنین دریافتند افرادی که از این لوبیا استفاده کرده بودند ، میزان انسولین خونشان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
نظرات بینندگان