arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۰

وزیر ارتباطات: مجلس قانع شد كه ادغام وزارت ارتباطات به مصلحت كشور نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به مذاكرات خود با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان قانع شدند كه ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌هاي راه و مسكن در اين مقطع زماني به نفع كشور نيست.  
  
رضا تقي‌پور اين سخنان را روز چهارشنبه در پايان جلسه هيات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در مورد حضور وي در جلسه غيرعلني امروز مجلس شوراي اسلامي و اعلام مخالفت دولت براي ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه هاي راه و ترابري و مسكن و شهرسازي بيان كرد.
وزيز ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: نمايندگان در اين جلسه مباحثي را در مورد رعايت آيين‌نامه مطرح كردند و درخواست داشتند روش بازنگري مطابق قوانين و مقررات باشد كه اميدواريم راه حلي براي اين موضوع پيدا كنيم.
وي با بيان اينكه نحوه ادغام به نظر مجلس شوراي اسلامي بستگي دارد، اظهار داشت: موضوع مشخص است، دولت نظر اصلي و اوليه خود را در لايحه ارايه داد و پيشنهاد دولت براي ادغام دو وزارتخانه راه و مسكن بود.
تقي پور يادآور شد: اين طبيعي است كه برابر قوانين، لوايح براي بررسي به مجلس مي‌رود و نمايندگان نيز نظرات خود را مطرح مي كنند.
وزير ارتباطات در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه آيا دولت به دنبال ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه‌هاي ديگر است نيز گفت: چنين موضوعي در دولت مطرح نبوده است.

**ادغام وزارت ارتباطات به نفع كشور نيست
تقي پور اظهار داشت: در جلسه دو سه ماه قبل كه راجع به ادغام وزارتخانه ها بحث شد، نظر شخص رييس جمهوري اين بود كه وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات به همين شكل باقي بماند.
وي افزود: اين موضوع در اختيار مجلس شوراي اسلامي است و آنها اعلام كرده اند با توجه به اينكه اين مصوبه از شوراي نگهبان بازگشت داده شده است، امكان بازنگري در آن وجود دارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه به بيان ديدگاه خود به عنوان كارشناس ارتباطات پرداخت و گفت: اين ادغام به نفع كشور نيست.
وي همچنين جايگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات در اقتصاد كشورها را يادآور شد و گفت: كشورهايي مانند كره جنوبي، چين و هند بسياري از مسايل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خود نظير اشتغال را از طريق فناوري اطلاعات حل مي كنند.
تقي پور با اشاره به تعداد زياد متخصصان و فارغ التحصيلان حوزه ارتباطات در كشور گفت: يكي از راه حل هاي اصلي براي اشتغال، توسعه فناوري اطلاعات قلمداد مي شود.
به گفته وي، هدف شبكه ملي اطلاعات كه قرار است راه اندازي شود نيز اين است كه ابزار كار را در اختيار همه قرار دهد تا بتوانند توليد محتوا كنند و حتي آن را به خارج از ايران بفروشند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: از اين طريق درآمد ارزي فراواني براي كشور حاصل مي شود.
وي همچنين ابلاغ سند ملي امنيت فضاي تبادل اطلاعات توسط دولت در سال 1388را يادآور شد و تصريح كرد: قدم هاي خوبي براي توسعه ارتباطات و فن آوري اطلاعات برداشته شده كه تغيير در ساختار وزارتخانه، اين اقدامات را تضعيف مي كند.

** شبكه ملي اطلاعات شهريور ماه به بهره برداري مي رسد
تقي پور همچنين از شبكه ملي اطلاعات به عنوان پروژه زير ساخت دولت الكترونيك نام برد و خبر داد كه فاز اول اين شبكه شهريور ماه سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
وي شبكه ملي اطلاعات را يكي از پروژه هاي اساسي و بنيادي كشور دانست و تصريح كرد: كشور به اين شبكه نياز دارد و ما مي خواهيم موانعي كه طي دو هفته اخير به وجود آمده است را رفع كنيم تا به سرعت پروژه به مرحله بهره برداري نزديك شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات يكي از مهم ترين كاركردهاي شبكه ملي اطلاعات را تامين امنيت ذكر كرد و گفت: حملات اينترنتي از خارج از كشور با بهره برداري از اين شبكه تا حد زيادي قابل كنترل است و علاوه بر آن مي توانيم با اجراي اين شبكه به اندازه كافي پهناي باند در اختيار همه قرار دهيم.
 

نظرات بینندگان