arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

واکنش ها به حذف بهداد سلیمی

بهداد سلیمی گفته است «این‌ها همه به خاطر دشمنی بعضی با علی مرادی، رئیس فدراسیون از سوی بعضی آدم‌هایی است که در ژوری نشسته بودند و نخواستند من مدال بگیرم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : شب گذشته بهداد سلیمی معروف به «هرکول ایران» برای ثبت دو رکورد پیاپی جهان و المپیک در حرکات یک ضرب و دو ضرب روی تخته رفت که در نهایت  حتی موفق به کسب مدال در رقابت های وزنه برداری مثبت 105 کیلوگرم نیز نشد.

در حالی که سلیمی در سه حرکت خود برای دو ضرب، دو بار موفق شد، وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر خود ببرد، در بار اول با دو چراغ قرمز مواجه شد؛ اما در دومین اقدام خود برای مهار وزنه در ابتدا داوران سه چراغ سفید را به نشانه مهار وزنه برای وی ثبت کردند، ولی در اقدامی نادر، هیأت ژوری رأی داوران را ملغی کرد و در نتیجه بهداد برای مهار همان وزنه برای بار سوم مجبور شد، پا به روی تخته بگذارد. متأسفانه به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو بهداد سلیمی هرکول ایران در حرکت سوم نیز نتوانست وزنه را مهار کند و به این ترتیب با مدال المپیک وداع گفت.

این اتفاق باعث شد که از شب گذشته، کاربران شبکه های اجتماعی با منتشر کردن عکس بهداد سلیمی با او همدردی کنند و مراتب اعتراض خود به این موضوع را اعلام کنند. حتی برخی از کاربران بعد از شکست  سلیمی به صفحه فدارسیون جهانی وزنه برداری در شبکه اجتماعی اینستاگرام رفتند و اسم «بهداد سلیمی» را نوشتند.





کاربران شبکه های اجتماعی از بهداد سلیمی به عنوان قدرتمندترین مرد جهان نام می بردند. پرویز پرستویی بازیگر سینما نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار عکسی از سلیمی برای او نوشت:  بهداد جان مى دانم چه زجرهایى کشیدى. به خوبى در حافظه ام نقش بسته است آنهمه درد کشیدن ها و فریادهایت.با عصا مى آمدى. با درد و فریاد اما امید. تخت به تخت هم شاهد بودم تحمل مى کردى تا امروز را بار دیگر معنا کنى و پولاد سخت و سرد را شرمنده ى غیرتت. آن روزها در کلینیک فیزیوتراپى دکتر نوروزى زانوى جراحى شده ات را محکوم به غیرت کرده بودى تا همت کند و بار دیگر پرصلابت کیلو کیلو کوه را بر دستانت بالاى سر ببرى.
شصت و چهار جلسه شاهد بودم چه مرامت ها کشیدى تا به امروز برسى.پهلوانى کردى قهرمان و دم نزدى. حال بار دیگر با آن همه پولاد سخت که مغلوب غیرتت شد بر دوش هموطنانى قرار دارى که عشق به تو را خوب بلدند نجوا و تفسیر کنند. شیر مادر حلالت پهلوان که دلها را با جنگیدن شاد کردى و لبخند را با غیرت هدیه. درود به شرافت دکتر سهراب کیهانى که علمش را بکار بست تا تیغ جراحى اش یکبار دیگر باعث شود در آوردگاه المپیک، ایرانى غرورش را با تو معنا کند. درود به شرافت دکتر نوروزى که ماهها برایت عشق گذاشت و خانم محمدى که تلاش کرد خم به ابرویت نیاید. بهداد عزیزم پرواز با پرواز شروع نمى شود؛ به تاملى به ایستادنى و به سکوتى و به اراده اى در پس سختى ها... و تو پهلوان سر به زیر ایران خوب راه و رسم پرواز را آموخته اى. پرواز و بزرگى دوباره ات به تو و همسرت و خانواده ات و دکتر کیهانى و دکتر نوروزى و خانم محمدى و همت و غیرت و تلاشت مبارک و خوش.

کیانوش رستمی وزنه بردار مدال طلای کشورمان نیز در اینستاگرام نوشت:  خسته نباشی مرد تو واقعا عالی هستی اینو هیچوقت فراموش نکن که تو بهتر از بقیه بودی تقدیر رو فراموش نکن ,خدا همیشه با ما است.
 
از دیگر افرادی که برای بهداد سلیمی مطلبی نوشت، علی دایی بود. او در اینستاگرام با انتشار عکس سلیمی نوشت: خسته نباشى باغیرت،تو همچنان قهرمان مایى.

مازیار فلاحی خواننده، نیز از دیگر کاربران شبکه اینستاگرام بود که برای بهداد سلیمی با انتشار این عکس نوشت: عاشقتم مرد .خیلی مردی بهداد، خیلی. علی لهراسبی خواننده نیز در اینستاگرام نوشت: بهداد عزیز درود به غیرتت.پزشک متخصص بهداد گفت که بهداد شاید با این مسابقه کلا زانوشو از دست می داد.از جون مایه گذاشتی برای مردم وطنت.افتخار مایی وهمه دنیا قدرت و شهامت تو رو دیدن و هنوز هم تو بهترینی قهرمان.



در شبکه اجتماعی توییتر نیز مانند شبکه اجتماعی اینستاگرام کاربران با بهداد سلیمی همدردی می کنند و نسبت به این بی عدالتی اعتراض دارند. کاربران این شبکه اجتماعی با انتشار عکس های سلیمی و استفاده از هشتگ #behdadsalimi  در حال تبدیل کردن این موضوع به یکی از موضوعات جهانی شبکه اجتماعی توییتر هستند.

سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی ایران گفته است حذف آقای سلیمی یک «دسیسه آشکار» بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهداد سلیمی، نیز گفته است «این‌ها همه به خاطر دشمنی بعضی با علی مرادی، رئیس فدراسیون از سوی بعضی آدم‌هایی است که در ژوری نشسته بودند و نخواستند من مدال بگیرم.»

در همین رابطه لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار گرجستانی که موفق به کسب مدال طلا شد، گفته است «خشم در سالن مشهود بود، ولی او اشتباه کرده بود و به همین دلیل ناکام ماند. من تمام عمرم می‌خواستم قهرمان المپیک بشوم، و شدم».



نتیجه نهایی مسابقات در وزن ۱۰۵+ کیلو یک طلا و یک برنز برای گرجستان (تالاخادزه و ایرالکی ترمانیدز) و نقره برای گر میناسیان، وزنه‌بردار ارمنستانی بود.

تالاخادزه در عین حال توانسته‌است با مهار مجموعا ۴۷۳ کیلوگرم، در مجموع وزنه‌ها به‌جای حسین رضازاده، صاحب رکوردی تازه‌ شود.

نظرات بینندگان