arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

يو اس اي تودي: بسياري از کهنه سربازان امريکا بيکارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیکاری فزاینده در میان کهنه سربازان جدید امریکا و احتمال بی خانمان شدن تعداد بیشتری از انها هشدار برانگیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، روزنامه یو اس ای تودی در شماره امروز خود در اینترنت با درج این خبر نوشت: کهنه سربازان امریکایی که اخیرا از جنگ بازگشته اند در ورود به بازار کار به طور فزاینده با مشکل مواجهند و افزایش مستمری بیکاری سربازانی که به تازگی از خدمت نظام خارج شده اند، گواهی بر این امر است. ارتش امریکا سال گذشته مجبور شد حدود هشتصد میلیون دلار مستمری بیکاری بپردازد که در مقایسه با سال مالی دو هزار و هشت تقریبا دو برابر شد.

انتظار می رود این ارقام در سال دو هزار و یازده بیش از پیش افزایش یابد.

کهنه سربازان دوران به ویژه سختی را در پیدا کردن کار سپری می کنند.

طبق ارقام دفتر امار کار، میزان تخمینی بیکاری در میان سربازان مرد از سنین هجده تا بیست و چهار سال در ماه مه بیش از سی درصد بود.

این رقم در میان غیرنظامیان مرد در همان گروه سنی هجده درصد است.

سال گذشته بیش از نود هزار کهنه سرباز که بتازگی خدمت نظام شان پایان یافته بود،‌ برای ماهها بیکار بودند.

مدت مستمری دولتی بیکاری در امریکا هم اکنون بیست و شش ماه است و دوره متوسط غرامت بیکاری در میان این کهنه سربازان سال گذشته بیست و یک ماه بود. به گفته مسئولان ضعف اقتصادی را یک عامل عمده برای این مشکل می دانند. سخنگوی پنتاگون از طرح های ارتش برای گسترش برنامه هایی خبر داد که در انها بتوان از مهارت هایی که نیروها در ارتش فرا می گیرند،‌ در مشاغل غیرنظامی - مثلا به عنوان پرسنل کمک درمانی یا راننده کامیون- استفاده کرد.

کارشناسان هشدار می دهند روند بیکاری کنونی در میان کهنه سربازان جدید ممکن است به بی خانمان شدن تعداد بیشتری از انها بینجامد.
نظرات بینندگان