arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

بهانه وزیر کار: بیکاری معضل جهانی است و بر روی ما هم تاثیر گذاشته!

شیخ الاسلام در واکنش به فریادهای دو دو نمایندگان آمارهای وزارت کار مبنی بر ایجاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل را دقیق اعلام کرد و گفت: این آمارها نتیجه کار ۳۱ گروه کارشناسی در ۳۱ استان کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کار و امور اجتماعی که برای توضیح درباره وضعیت اشتغال به مجلس آمده بود با بیان این که معضل بیکاری هم‌اکنون یک معضل جهانی است از تأثیر این معضل بر فضای اشتغال ایران خبر داد و گفت: با وجود تمام مشکلات در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم؛ این آمار فریادهای مخالفت نمایندگان را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، حسین شیخ الاسلام وزیر کار و امور اجتماعی صبح امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد) با حضور در مجلس در برنامه ۹۰ دقیقه ای که مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت اشتغال در صحن علنی مجلس ترتیب داده بود، شرکت کرد.

وزیر کار در آغاز سخنان خود با بیان این که معضل بیکاری یک معضل جهانی است و آمار سازمان ملل متحد حکایت از وجود ۶۵۰ میلیون نفر بیکار در سراسر جهان دارد، افزود: نرخ بیکاری در میان جوانان سه تا چهار برابر بیشتر از بزرگسالان است و این روند در کشور ما نیز وجود دارد و بنده نه از موضع وزیر که از باب  پذیرش مسئولیت دبیری شورای سیاستگذاری اشتغال همواره این موضوع را مدنظر داشته ام.

شیخ الاسلام با تاکید بر این که بحران جهانی اقتصاد تحریم های پی در پی، واردات بی رویه و قاچاق کالا در کشور اثر مستمر بر بیکاری می گذارند، تصریح کرد: بازار کار و ایجاد اشتغال یکی از مسائل چهارگانه بازار اقتصادی و پرداختن به آن بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی بی نتیجه خواهد بود.

وی تاکید کرد: کسی در نظام جمهوری اسلامی به تنهایی مسئولیت اشتغال را به عهده ندارد و این باری است که بر دوش همه اعضای دولت و مسئولان نظام سنگینی می کند و بخش های گوناگون با هماهنگی میان خود باید به مردم فرصت و مجال برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال بدهند.

دبیر شورای عالی اشتغال، در تشریح برخی از فعالیت های این شورا اظهار کرد: از ابتدای دولت دهم شورای عالی اشتغال ۳۰ نشست تشکیل داده است و بسیاری از مسئولان کشور در آن شرکت کردند که نتیجه آن تصویب بیش از ۲۵۰ مصوبه بود که هر کدام گوشه‌ای از معضلات اشتغال در کشور را هدف قرار گرفته اند.

شیخ الاسلام، از تهیه و تدوین سند ملی توسعه اشتغال خبر داد و گفت: یکی از فعالیت‌های مهم شورای عالی اشتغال تهیه و تدوین سند ملی، استانی، شهرستانی و روستایی برای ایجاد اشتغال است تا به عنوان نقشه راه سرمایه گذاران و کارآفرینان از سرمایه گذاری ناهمخوان و زیان ده در بخش های مختلف کشور ممانعت کند و سرمایه گذاران را به سمت اشتغال پایدار رهنمون شود.

وزیر کار، تلاش برای مهارت آموزی به فارغ التحصیلان و جوانان کشور را یکی دیگر از برنامه های این شورا برای جلوگیری از تبدیل شدن فارغ التحصیلان دانشگاه ها به افراد بیکار اعلام کرد.

وی در باره ارائه آمار از نتایج فعالیت های دولت در باب اشتغال آفرینی یادآور شد: به موجب آمار استانداران کل کشور در سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

اعلام این آمار  از سوی وزیر کار با فریادهای دو دو نمایندگان به معنای مخالفت و اعتراض به این آمار را داشت همراه شد.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت، شیخ الاسلام در واکنش به فریادهای دو دو نمایندگان آمارهای وزارت کار مبنی بر ایجاد یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل را دقیق اعلام کرد و گفت: این آمارها نتیجه کار ۳۱ گروه کارشناسی در ۳۱ استان کشور است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
بابا راست میگه ! بیکاری چیه !؟
اینجا همه سرکارند!!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
0
این همه مسو لین دارند از طریق رسانه ها میگن که چون ما خرجمو نو خیلی وقت که از دنیا جدا کردیم از مشکلات اقتصادی دنیا اسیبی ندیدیم حالا به این اقا باید گفت با لاخره دم خروسو با ور کنیم یا قسم حضرت
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
بابا این همه سال میگن وضع کار خوب میشه ولی هنوز خبری نیست.
نظرات بینندگان