arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵

آیت الله صافی گلپایگانی: رسانه ملی متعلق به همه مردم و جناح ها باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با اشاره به این که همه مردم با نیّت خیر می خواهند به اسلام و انقلاب خدمت کنند، گفت: صدا و سیما باید متعلّق به همه مردم و جناح ها باشد و تعلّق به جناح خاصی نداشته باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی ، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی افزود: اینکه همه آمده اند، و می خواهند خدمت کنند و اسلام عزیز را عزت بدهند، مسأله مهم و قابل توجّهی است، جدّاً از جناح بندی در رسانه ملی پرهیز کنید.

وی درادامه به سابقه رسانه ملّی بعد از انقلاب گفت: اینجانب از روز اول که صدا و سیمای نظام اسلامی تأسیس شد در جریان کار بودم، و واقعاً امیدوار بودیم و نظر داشتیم که به وسیله این رسانه، همه مطالب اصلاح می شود، و همه عزیزانی که آن روز در جریان کار بودند، آرزو داشتیم ان شاءالله کیفیتی که با این رسانه پیش می آید، به خیر اسلام و دین و مملکت باشد. الان هم همین انتظار و امید از شما و همکارانتان است که سعی و تلاش کنید در همان راه پیش بروید، و به اهداف والای اسلامی در این رسانه جامه عمل بپوشانید، و ان شاء الله با نیّت خیری که دارید در این راه موفق شوید.

آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگری از توصیه های خود، اصلاح صدا و سیما را اصلاح جامعه خواند، و افزود: مسئولیتی که شما بر عهده گرفته اید، بسیار بزرگ و خطیری است؛ مسئولیتی وسیع الأطراف با جوانب متعدد که با جای جای مملکت ما ارتباط دارد و اگر این نهاد اصلاح شود، همه کشور اصلاح می شود، و چناچه کوتاهی کنیم و آن طوری که مطلوب امام زمان(عج) است عمل نشود، جامعه فاسد خواهد شد.

وی ضمن بر شمردن ویژگی های یک رسانه اسلامی، هدف اصلی صدا و سیما را اسلامی شدن تمام برنامه هایش خوانده، و بیان کرد: باید مراقب بود که صدا و سیمای ما، اسلامی به تمام معنا باشد. خدا می داند در بدو تأسیس نظام اسلامی، هدف همه همین بود که این رسانه، تشکیلاتی باشد که همه اش دینی و انقلابی شود. در تمام برنامه های این رسانه، باید اسلام دیده شود. الحمدلله شما که اکنون در صدر این کار قرار گرفته اید، مسلمان، متدیّن و بزرگوارید که باید همین مقصد را دنبال کنید.

** در انتخاب مسئولان رسانه ملی، سوابق خوب و تدیّن را لحاظ نمایید
وی در قسمت دیگری از بیانات خود، انتخاب مسئولان متدین در قسمت های مختلف صدا وسیما را مهم برشمرد و گفت: افرادی را که در قسمت های مختلف این سازمان انتخاب می کنید، مراقب باشید اشخاصی باشند دارای سوابق خوب و تدیّن، که اگر در انتخاب این عزیزان دقت شود، بسیاری از امور در آن بخش اصلاح می شود. کسانی را انتخاب کنید که هدفشان دین و ترویج اسلام باشد، و نسبت به اهمیت این جایگاه، آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه این دیدار، با اشاره به برنامه های کارشناسی صدا و سیما، گفت: در انتخاب وعّاظ، سخنرانان و کارشناسان، دقّت زیادی داشته باشید که دارای حُسن سابقه باشند، و علما به آنها حسن ظن داشته باشند، که اگر این طور شد، حرف و نصایح در مخاطبان آنان اثر خوب خواهد گذاشت.

** نگاه برون مرزی با اهداف اسلامی داشته باشید
آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از توصیه های خود، اهداف صدا و سیمای اسلامی را بین المللی خواند و افزود: در تمامی برنامه هایی که دارید، با همان مقصد اسلامی، نگاه برون مرزی داشته باشید؛ یعنی بدانید که می خواهید روی دنیا تأثیر بگذارید، و قصدتان این باشد که معارف نورانی و نجات بخش اسلام عزیز را به گوش همه دنیا برسانید، مخصوصاً مسلمانان و نیازهای آنان در سرتاسر عالم را شناسائی کنید، و با توجّه به نیازهای آنان هم برنامه ریزی ویژه ای داشته باشید.

وی توجّه به اخلاق و رعایت حدود شرعی در رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مطلب دیگری که بیان آن لازم است، مسأله اخلاقیات در صدا و سیما است، باید همه جهات اخلاقی در همه برنامه های این رسانه، رعایت شود. احکام شرعی باید به دقت مراعات شود، مانند حجاب و عدم اختلاط محرم و نامحرم و جهات مهمّ دیگری که یک انسان مسلمان و متدیّن باید رعایت نماید و البته این، انتظار همه مردم از رسانه است؛ آنان توقع دارند صدا و سیما به عنوان رسانه نظام اسلامی، همه اش اسلامی و در مسیر احکام و حدود شرع باشد و با برنامه های دینی، موجب قوّت اسلام و عزت نظام اسلامی شود.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از کارهای مهم شما که باید به آن اهتمام داشته باشید، ارتقاء رادیوی معارف است. این رادیو و تأثیرگذاری آن را کم نگیرید؛ از همه نظر، چه جنبه های مادی و سازمانی و چه جنبه های معنوی را در این رادیو ارتقا دهید که بسیار مهم است. اگر آن طور که باید باشد این رادیو پیشرفت کند، همه دنیا به ما غبطه خواهند خورد که چگونه یک رسانه می تواند از وجود دانشمندان خود به بهترین نحو استفاده کند و اهداف دینی را پیاده سازد. رادیو معارف را طوری ارتقا دهید که در سراسر کشور بتوانند از آن بهره ببرند و عمومیت داشته باشد.

نظرات بینندگان