arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

صالحی: مشایی به عربستان نرفت / در جلسه صالحی در مجلس چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فلاحت پیشه گفت: وزیر خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی هرگونه سفر رسمی و غیر رسمی مشایی به عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با مهر با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی با صالحی وزیر خارجه با بیان اینکه بخشی از جلسه به موضوع انتصاب معاون اداری مالی وزیر خارجه اختصاص داشت تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد انتصاب ملک زاده به عنوان معاون وزیر امورخارجه در صورت منفی بودن نتیجه استعلام وی تخلف اداری بوده و صالحی نباید حکم ملک زاده در این سمت را تایید کند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صالحی بعد از مشورت با رئیس جمهور درباره ملک زاده تصمیم می گیرد اظهار داشت: عده ای که در صدد تحمیل بحران به کشور هستند قصد ورود به دستگاه دیپلماسی را دارند اما با توجه به حساسیت این حوزه بحران آفرینان حق ورود به وزارت امور خارجه را ندارند.

وی با اشاره تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح صالحی گفت: علت این استیضاح موضع منفعل صالحی در قبال انتصاب این افراد در وزارت امور خارجه بود لذا مجلس با حفظ احترامی که برای ایشان قائل است انتصاب ملک زاده در سمت معاونت وزیر امور خارجه را قبول ندارد.

فلاحت پیشه مقابله با موازی کاری در دستگاه دیپلماسی را دغدغه اصلی نمایندگان در زمان رای اعتماد به صالحی دانست و اظهار داشت: موازی کاری در وزارت امور خارجه خط قرمز نمایندگان مجلس شورای اسلامی است در صورتی که صالحی نتواند در مقابل این روند ایستادگی کند استیضاحش در صحن مجلس کلید می خورد.

وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد شورای عالی ایرانیان تصریح کرد: گروهی قصد تاثیر گذاری در روند انتصاب سفیران در وزارت امور خارجه را دارند و عملکرد مالی شان در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور محل ایرادات فراوان است.

وی تاکید کرد: در صورتی که استیضاح وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود،نمایندگان مجددا به صالحی رای اعتماد نخواهند داد.

فلاحت پیشه با اشاره به شایعات سفر مشایی به عربستان نیز گفت:صالحی در این جلسه هرگونه سفر رسمی و یا غیر رسمی مشایی به عربستان را تکذیب کرد.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
0
3
مجلس که می داند اختیار استیضاح و توان ان را ندارد چرا خود را ضایع میکند؟
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
0
0
مجلس تا کنون درخصوص استیضاح چندین بار خود را ضایع کرده است. برای حفظ اندک آبروی باقیمانده بهتر است کوتاه بیاید که البته ویقینا اینکار را خواهد کرد، چرا که اختیاری ندارد.
نظرات بینندگان